သေဘၤာသားရင္ဖြင့္သံ (၅)... Seamen's Voice-5
အလုပ္ရွာေနေသာသေဘၤာသားမ်ားအတြက္ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ့မေတာက္တေခါက္အေတြ႔အၾကံဳေလးမ်ား
ဆရာဦး၀င္းေအာင္ေရး ထားတဲ့ေဆာင္းပါးကကယ္ေကာင္းပါတယ္၊
အဲဒိေဆာင္းပါးကိုဖတ္ပီးေတာ့
ကြ်န္ေတာ့္အေတြ႔အၾကံဳေလးေတြကိုေ၀မွ်ခ်င္လို႔အခုလိုေရးၿဖစ္တာပါ၊
အရင္ကဒီလုိစာတခါမွမေရးဖူးပါဘူး
အဲဒါေၾကာင့္အမွားပါရင္ခြင့္လႊတ္ပါလို႔ၾကိဳေတာင္းပန္ပါတယ္။အလုပ္မရေသးတဲ့ကြ်န္ေတာ့္လိုလူငယ္ေတြကိုအားေပးခ်င္လို႔ပါ
ကြ်န္ေတာ္ကcd 37ကပါ။ကြ်န္ေတာ္ေက်ာင္းပီးေတာ့အလုပ္ရဖို႔
၁နွစ္တိတိေစာင့္ခဲ့ရပါတယ္ ေက်ာင္းမွာလဲ ၂နွစ္တက္ခဲ့ရပါတယ္
ေက်ာင္းစရိတ္ဘယ္ေလာက္ကုန္ခဲ့လဲဆိုတာေတာ့ မေၿပာေတာ့ပါဘူး
ေရေၾကာင္းေက်ာင္းသားေတြအားလံုုးသိပါတယ္
ေၿပာရင္ၾကြားတယ္ထင္ေနမွာစိုးလို႔မေၿပာေတာ့ပါဘူး ေတာ္ေတာ္ကုန္ခဲ့ပါတယ္
အလုပ္ရဖို႔လဲ volunteerကုိ၆လတိတိ တစ္ၿပားမွမရပဲဆင္းခဲ့ရပါတယ္
ရိုက္ေၾကးလဲ၁၉သိန္းေပးခဲ့ရပါတယ္ ကြ်န္ေတာ္ေၿပာခ်င္တာက
အခုမွသေဘၤာတက္ဖို႔လုပ္ေနတဲ့ ကြ်န္ေတာ့လိုလူငယ္ေတြ ဇြဲမေလွ်ာ့ပါနဲ႔
အေပၚကဆရာေၿပာသလိုပဲ ကိုလိုေနတယ္ထင္တဲ့အရာေတြကုိၿပည့္ေအာင္ၿဖည့္ထားၾကပါ
အခြင့္အေရးၾကံဳလာရင္အဆင္သင့္ၿဖစ္ေအာင္ပါ ပီးေတာ့သေဘၤာမလိုက္ရလို႔လဲ
အားမငယ္ပါနဲ႔
ကိုယ္နဲ႔အဆင္ေၿပမဲ့အလုပ္ကိုရွာလို႔ရပါေသးတယ္။ဘာလုိ႔လဲဆိုေတာ့လူတိုင္းသေဘၤာေပၚမွာမေပ်ာ္ၾကပါဘူး
ေပ်ာ္တဲ့သူရွိတယ္ မေပ်ာ္တဲ့သူရွိတယ္
ပိုက္ဆံရတာတစ္ခုထဲကိုပဲၿမင္လို႔မရပါဘူး
ကြ်န္ေတာ္ကအခုonboardပါ
seatimeကလဲတစ္နွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ေလးပဲရွိပါေသးတယ္
လူသစ္ေတြမွအလုပ္ရွာရခက္တာမဟုတ္ပါဘူး ကြ်န္ေတာ့္နဲ႔အပတ္စဥ္တူ
seatime1နွစ္ရွိပီးသားလူေတြလဲ အခုရန္ကုန္မွာအလုပ္ရွာရခက္ေနပါတယ္တဲ့
သူတို႔ကကြ်န္ေတာ့္ထက္ အရင္သေဘၤာေပၚတက္သြားၾကတဲ့သူေတြပါ အဲဒိအခ်ိန္တုန္းက
သူမ်ားေတြတက္ပီးကုိယ္မတက္ရေသးလို႔ အားငယ္သလိုလုိရွိေပမဲ့
ကြ်န္ေတာ္အားမငယ္ေအာင္ၾကိဳးစားခဲ့ပါတယ္ ကြ်န္ေတာ္လွည္းတန္းက
ဦး၀င္းနိုင္သင္တန္းမွာ englishစာသင္တန္း တက္ခဲ့ပါတယ္
အခုေတာ့ကြ်န္ေတာ့့္englishစာက အေတာ္ၾကီးမဟုတ္ေတာင္
ေတာ္ေတာ္ေလးအဆင္ေၿပေနပါပီ ။
ကြ်န္ေတာ္စဥ္းစားမိတာကကြ်န္ေတာ္သာေစာေစာစီးစီးသေဘၤာတက္သြားခဲ့ရင္
ကြ်န္ေတာ္ဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့english သင္တန္းကိုတက္ၿဖစ္မွာလဲမဟုတ္ဘူး
ကြ်န္ေတာ့္englishစာလဲ ေကာင္းလာမွာမဟုတ္ဘူး သာမန္သေဘၤာသားတစ္ေယာက္ၿဖစ္ဖို႔
englishစာကို yes ,no,good ,no good သိရံုေလာက္နဲ႔ၿဖစ္ပါတယ္ ဒါေပမဲ့
qualified seaman တစ္ေယာက္ၿဖစ္ဖို႔ qualified officerတစ္ေယာက္ၿဖစ္ဖုိ႔
ဆိုရင္ေတာ့ english စာအကြ်မ္းအက်င္ၾကီးမဟုတ္ေတာင္
ေတာ္ေတာ္ေလးသိဖို႔လိုပါတယ္ အဲဒိေတာ့အလုပ္ရွာ လို႔မရေသးတဲ့လူငယ္ေတြအေနနဲ႔
english စာကုိ ေလ့လာၾကပါလို႔တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္
သေဘၤာမလိုက္ၿဖစ္ရင္ေတာင္ဘ၀အတြက္အရမ္းအသံုး၀င္ပါတယ္ ေနာက္ပီးကြ်န္ေတာ့္
အၿမင္ကေတာ့အစိုးရရဲ့ သေဘၤာသားေပၚထားတဲ့ေပၚလစီေၾကာင့္လဲပါမယ္လို႔ထင္တယ္ဗ်
အလုပ္အကုိင္အၿပည့္အ၀မေပးနုိင္ပဲနဲ႔ cdc ေတြ passport ေတြကို
အလြယ္တကူခ်ေပးေနတာက quality ေရာ quantity ေရာလံုး၀
controlမလုပ္ရာက်ပါတယ္။အလုပ္အကုိင္ေပးနိုင္ရင္ေတာ့တစ္မ်ိဳးေပါ့။အခုေတာ့
သေဘၤာသားလုပ္ခ်င္တဲ့လူငယ္ ေတြလဲဲပိုက္ဆံေတြကုန္
seatimeေလးတစ္နွစ္ေလာက္ရွိတဲ့ကြ်န္ေတာ္တိုလိုေကာင္ေတြလဲ အလုပ္ရွာရခက္
အကုန္လံုးဒုကၡေရာက္ကုန္ၾကေတာ့တာေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္ေၿပာခ်င္တဲ့ qualityက
စာေတြတက္ဖို႔ကိုေၿပာတာမဟုတ္ပါဘူး အေၿခခံ seaman
shipေလး(အမ်ားၾကီးမဟုတ္ပါဘူး
ဘူးလက္သီးေလးပိုင္ပိုင္နိုင္နိုင္ခတ္နိုင္ေအာင္) တကယ္သေဘၤာေပၚမွာ
အသံုး၀င္တဲ့ဟာေလးေတြေပါ့ဗ်ာ
အဲဒါေလးေတြကုိတကယ္တတ္ေအာင္သင္တဲ့သင္တန္းေတြရွိသင့္ပါတယ္။ေသေသခ်ာခ်ာလဲသင္သင့္ပါတယ္။ပီးေတာ့eng
ေလးေပါ့။ ေနာက္တစ္ ခုအေရးၾကီးတာကစိတ္ဓာတ္ကေလးေပါ့
သေဘၤာေပၚမွာ teamworkနဲ႔လုပ္တာဆိုေတာ့တစ္ေယာက္ခုိရင္ အရမ္းသိသာတယ္ဗ်။
စိတ္ဓာတ္ဆိုတာက တတ္ခ်င္တဲ့စိတ္ အလုပ္လုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္
အမ်ားနဲ႔အဆင္ေၿပေအာင္ေနခ်င္တဲ့စိတ္
ေလးရွိရင္ေတာ္ေတာ္အဆင္ေၿပပီဗ်။ကြ်န္ေတာ္လဲသံၿပားစနင္းေတာ့
ဘာမွမသိဘူး။ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္ကသင္ယူလို တဲ့စိတ္
အလုပ္လုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတာ့ရွိတယ္ဗ်(အေရးၾကီးရင္ၾကီးသလိုေပါ့
)ပ်င္းတာေတာ့ပ်င္းတတ္တာေပါ့။
အဓိကကသေဘၤာေပၚမွာအေရးၾကီးတဲ့အခ်ိန္မွာမခိုဖုိ႔ပဲဗ်
က်န္တဲ့ေအးေအးေဆးေဆးအခ်ိန္မွာကေတာ့မီးစင္ၾကည့္ကေပါ့ ။ဥပမာ hatch
cleaningလိုဟာမ်ိဳးမွာ
တစ္ေန႔တည္းနဲ႔cargoholdငါးေပါက္စလံုးကိုေဆးမဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးမွာတစ္ေယာက္ခုိရင္အရမ္းသိသာတယ္ဗ်လူေတြကလဲပ်ိဳင္းေနပီခုိတဲ့ေကာင္ကလဲခိုေနရင္ေတာ့သူတိုု႔ကိုၾကည့့္ပီးေဒါသလဲထြက္လာ
စိတ္ကလဲတိုလာနဲ႔လူေရာ စိတ္ေရာပင္ပန္းပါတယ္။
အားလံုးတက္ညီလက္ညီလုပ္သင့္တဲ့အခ်ိန္မွာ
တက္ညီလုပ္ညီလုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးရွိရင္ အဆင္ေၿပပီဗ်
သေဘၤာသားအသစ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အမ်ားၾကီးၾကိဳတတ္ဖို႔မလုိဘူးးဗ်
မသိရင္တာေမးရဲဖို႔ ၊ေမးတတ္ဖို႔၊ေမးပီးမွတ္ထားဖို႔ပဲလိုတာ။
ပီးေတာ့ေနာက္တစ္ခ်က္ကအလုိက္သိဖို႔ဗ်။ အဲဒါအရမ္းအေရးၾကီးတယ္ အလုပ္မွာေရာ
လူမႈဆက္ဆံေရးမွာေရာ အရမ္းအေရးၾကီးတယ္ဗ် ။ဥပမာ
တစ္ေယာက္ေယာက္ကေရပိုက္နဲ႔ေရခ်ေနတယ္
ကိုယ္ကပိုက္လိုက္ေပးရမယ္။ေနာက္ပီးသူဘာလုပ္ေနလဲ ကိုယ့္အလုပ္
လဲလုပ္ရင္းနဲ႔ၾကည့္ရတယ္ သူဘယ္ေနရာမွာအခက္အခဲေတြ႔ေနလဲ
ဘယ္လိုကူညီေပးရမလဲ။သူဘာသာဘာၿဖစ္ၿဖစ္ဆိုပီးပစ္မထားရဘူး
သေဘၤာအလုပ္ဆိုတာစည္းလံုးမွေပ်ာ္စရာေကာင္းတာ အလုပ္လဲပီးတယ္ ရင္နွီးမႈလဲရတယ္။
ေနာက္ပီးေတာ့အမိန္႔နာခံမႈကလဲအေရးၾကီးတယ္ဗ်။ကြ်န္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းတုန္းက
ဆရာေတြေၿပာတဲ့စကားတစ္ခြန္းရွိတယ္ 'ေနာက္လုိုက္ေကာင္းတစ္ေယာက္မၿဖစ္ပဲနဲ႔
ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတစ္ေယာက္မၿဖစ္နိုင္ဘူးတဲ့'ဘာခုိင္းခိုင္းလုပ္ရမယ္လို႔ဆိုလိုတာမဟုတ္ဘူးေနာ္ယုတၱိမရွိတာၾကီးခုိင္းရင္ေတာ့ကိုယ့္အတြက္အႏၱရာယ္ရွိတာၾကီးခိုင္းရင္ေတာ့ၿငင္းရမွာေပါ့
ဒါေပမဲ့မ်ားေသာအားၿဖင့္
သေဘၤာအလုပ္ကမလုပ္တတ္ခင္ေတာ့အရမ္းခက္တယ္လို႔ထင္ရေပမဲ့တတ္သြားရင္အရမ္းလြယ္ပါတယ္
။ခက္တဲ့အလုပ္ေတြလဲရွိပါတယ္။(ဒါေပမဲ့ အဲဒိအရမ္းလြယ္တဲ့ပညာကို
ကိုယ္ကအခ်ိဳးမေၿပရင္ဘယ္ေတာ့မွ ရမွာမဟုတ္ဘူး)
တခါတေလအၿပင္ပန္းၾကည့္ရင္လြယ္တယ္လို႔ထင္ရေပမဲ့ကိုယ္တိုင္လုပ္ရင္အရမ္းခက္တဲ့အလုပ္ေတြလဲရွိပါတယ္။
အဲဒိေတာ့အထင္ေတာ့မေသးပါနဲ႔(အရမ္းၾကီးလဲမေၾကာက္ပါနဲ႔)။ FIRST TIME HAPPENS
ONLY ONCE! တဲ့ အဲဒိစကားနဲ႔ညီေအာင္ေတာ့ကိုယ့္ဘာသာကိုၾကိဳးစားေပါ့
လုပ္တိုင္းfirst timeလုပ္သလိုမွားပဲမွားမေနေအာင္ေတာ့
ေသခ်ာမွတ္ရမွာေပါ့။တၿဖည္းၿဖည္းနဲ႔အလုပ္မွာကြ်မ္းက်င္လာပါလိမ့္မယ္။
သေဘၤာသားအသစ္ေတြအေနနဲ႔ေနာက္အေရးၾကီးတဲ့တစ္ခ်က္က
ဘုရားတရားေလးလုပ္ဖုိ႔ပဲဗ်။အဲဒါကကြ်န္ေတာ့ကိုယ္ေတြ႔ဗ် ကြ်န္ေတာ္ကနယ္ကပါ
မိဘကလည္းခ်မ္းသာလို႔ေရေၾကာင္းတက္ခိုင္းတာမဟုတ္ပါဘူးသူတို႔လဲရုန္းကန္ပီးကြ်န္ေတာ့္ေက်ာင္းစရိတ္ကုိရွာေပးတာပါအဲဒါေၾကာင့္ကြ်န္ေတာ္ေက်ာင္းပီးသြားေတာ့အလုပ္အရမ္းရခ်င္ခဲ့ပါတယ္
အဲဒါမွာမိဘေတြကိုၿပန္ၾကည့္နိုင္မွာကို ။အလုပ္ကလဲေတာ္ေတာ္နဲ႔မရနဲ႔ေနာက္ေတာ့
ကြ်န္ေတာ္ဘုရားတရားကိုမွန္မွန္ေလးလုပ္ၿဖစ္တယ္ဗ်
ပုတီးလဲစိတ္ၿဖစ္တယ္ဗ်(အခုေတာ့မဟုတ္ဘူးေနာ္ ဟိဟိ/ဘုရားေတာ့ရွိခိုးပါတယ္
ပုတီးမစိတ္ၿဖစ္တာကိုေၿပာတာ) ပီးေတာ့သစၥာဗ် အဲဒါကေရလည္အစြမ္းထက္တယ္ဗ်
။ကြ်န္ေတာ္က '"ကြ်န္ေတာ့္မိဘကိုလုပ္ေကြ်းခ်င္ေသာသားတစ္ေယာက္ၿဖစ္ပါတယ္
ဤသစၥာစကားမွန္ကန္ပါက မိဘကိုုလုပ္ေကြ်းခြင့္အၿမန္ဆံုးရပါေစ'"လုိ႔
ကြ်န္ေတာ္သစၥာဆိုခဲ့တာဗ် ။သိပ္မၾကာဘူး ကြ်န္ေတာ္အလုပ္ရတယ္ဗ်။
ပီးေတာ့ဘုရားတရားကသေဘၤာေပၚမွာ လဲအေရးၾကီးပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ကိုယ္ေတြ႔ဗ်
ကြ်န္ေတာ္တို႔သေဘၤာက NewOrleans ,USကေနSoya beanေတြတင္ပီးထြက္လာတာဗ်
ပီရူးကုိသြားမွာ။အဲဒိမွာမစ္စစ္စပီ ၿမစ္ထဲမွာ
ကြ်န္ေတာ္တို႔ကုန္းခ်ဳပ္ကသေဘၤာmain deckေပၚေတြ hatch
coverေပၚေတြမွာတင္ေနတဲ့cargo ေတြကုိခ်က္ခ်င္းေရခ်ခ်င္ေနတယ္ဗ်။သူက
ၿမစ္ထဲမွာဆုိေတာ့ေန႔ဘက္မလုပ္ရဲဘူး ညဘက္မွာလုပ္ခိုင္းပါေလေရာ ။ေနာက္ေန႔ဆို
cargo
ေတြကပ္ပီးေရခ်ရခက္ကုန္မွာစိုးလုိ႔တဲ့။ကြ်န္ေတာ္ကလဲသေဘၤာေပၚေရာက္တာမၾကာေသးဘူး
တစ္လေလာက္ပဲရွိအံုးမယ္။
ညဘက္ၾကီး လကလဲမထြက္ ဓာတ္မီးေတြနဲ႔ hatch
coverေပၚမွာေရေတြထိုးၾကရတာ ေလကလဲခုိက္ခုိက္တုန္ေအာင္တိုက္ေနတာဗ်
လူကလဲမိုးကာ၀တ္ထားေပမဲ့ စိုေနပီ လူကလဲအရမ္းခ်မ္း အလုပ္လုပ္ေနရင္းနဲ႔
ဘုရားစာေတြရြတ္ေနမိတယ္ သရဏဂံုသံုးပါးကိုထပ္ခါတလဲလဲရြတ္ေနတာ။
ညေနမိုးခ်ဳပ္ထဲကလုပ္တာ မနက္မိုးေတာင္လင္းခါနီးေနပီ
ကြ်န္ေတာ္
cargoေတြနဲ႔ေခ်ာပီး သတိထားေနရင္းနဲ႔ hatch cover ေပၚကေန main
deckေပၚကိုၿပဳတ္က်ပါေလေရာ ၇ေပေလာက္ၿမင့္တယ္ဗ်။ ေၿခလြတ္လက္လြတ္ကိုၿပဳတ္က်တာ
အကုန္လံုးလဲေၿပးလာၾကတာေပါ့ ဘာၿဖစ္သြားေသးလဲ၀ိုင္းေမးၾကတာေပါ့
ပထမေတာ့ေၾကာက္ပီးေတာ့ရင္ေတြေတာ္ေတာ္ကိုခုန္ေနတာ
ေနာက္ေတာ့ကိုယ့္ကိုကိုၿပန္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဘာမွမၿဖစ္ဘူးဗ်
လက္ေတာ့နည္းနည္းေခါက္သြားတယ္ hatch coamingကတန္းနဲ႔လဲမရုိက္မိဘူး
ထူးထူးဆန္းဆန္းပဲ Bosunၾကီးကေတာင္အံံံ့ၾသေနတာ။အဲဒါသရဏဂံုအစြမ္းဗ်။
ကဲစာလဲေတာ္ေတာ္ရွည္ေနပီ
သေဘၤာသားလူငယ္ေတြအေနနဲ႔ဇြဲမေလ်ာ့ပါနဲ႔
ကိုလိုေနတယ္ထင္တဲ့အရာေတြကိုၿဖည့္ဆည္းၾကပါ
ဘုရားတရားၿမဲၾကပါ
ကြ်န္ေတာ္တခါမွဒီလိုမေရးဘူးလို႔အမွားပါရင္ခြင့္လႊတ္ၾကပါ
ကြ်န္္ေတာ္ရဲ့မေတာက္တေခါက္အေတြ႔အၾကံဳေလးေတြကိုေ၀မွ်ရင္းသေဘာၤသားၿဖစ္ခ်င္ေသာသူမ်ား အလုပ္အၿမန္ရပီး သေဘၤာသားေကာင္းမ်ားၿဖစ္ၾကပါေစ
ကြ်န္ေတာ္လဲသေဘၤာသားေကာင္းတစ္ေယာက္ၿဖစ္ဖို႔ ၾကိဳးစားဆဲပါ
CD37 Deck Cadet တစ္ဦး
No comments:
Post a Comment