Wednesday, May 8, 2013

ျမန္ေအာင္သေဘၤာႏွင့္ တိုက္မိသည့္ Malacca Highway ကားတင္သေဘၤာမွ Voyage Data Recorder အား စစ္ေဆးရာတြင္ သက္ေသမ်ား၏ ထြက္ဆိုခ်က္ႏွင့္ လႊဲေခ်ာ္မႈမ်ား ရွိေန



ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္း ျမန္မာ့ေရနံ ဓာတုေဗဒ လုပ္ငန္းပိုင္ျမန္ေအာင္သေဘၤာႏွင့္ တိုက္မိခဲ့သည့္ Malacca Highway ကားတင္သေဘၤာမွ VDR(Voyage Data Recorder) စစ္ေဆးမႈ ၿပီးစီးခဲ့ၿပီး၊ အဆိုပါ ကိရိယာအား စစ္ေဆးေတြ႔ရွိမႈမ်ားသည္ ႏွစ္ဖက္သေဘၤာ ေမာင္းႏွင္သူမ်ား၊ သေဘၤာမွ အဓိက ၀န္ထမ္းမ်ား၏ ေျဖၾကားထြက္ဆိုခ်က္မ်ားႏွင့္ အနည္းငယ္ လဲြေခ်ာ္မႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ အမည္မေဖာ္လိုသူ အရာရွိတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

ဧၿပီလ ၂၈ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္း ျမန္ေအာင္သေဘၤာႏွင့္ Malacca Highway ကားတင္သေဘၤာ တိုက္မိခဲ့၍ ျမန္မာ့ေရနံ ဓာတုလုပ္ငန္းပိုင္ ျမန္ေအာင္သေဘၤာ နစ္ျမဳပ္ခဲ့သည္။

သို႔ျဖစ္၍ Malacca Highway ကားတင္သေဘၤာအား ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွ ထြက္ခြာခြင့္ မျပဳေသးဘဲ ယင္းသေဘၤာမွ အသံဖမ္းစက္တစ္မ်ဳိး ျဖစ္သည့္ VDR(Voyage Data Recorder) အား ယင္းစက္ထုတ္လုပ္သည့္ စင္ကာပူႏိုင္ငံ Furuno ကုမၸဏီမွ ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားအား ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနတြင္ ေခၚယူ၍ စစ္ေဆးခဲ့ရာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၂ ရက္ေန႔တြင္ စစ္ေဆးမႈမ်ား ၿပီးစီးခဲ့သည္ဟု သိရသည္။

"ဒီ VDR(Voyage Data Recorder) ဆိုတာက သေဘၤာေမာင္းႏွင္ခ်ိန္မွာ ဘာျဖစ္တယ္။ ေရဒါက ဘာျပတယ္ စတဲ့ သေဘၤာေမာင္းႏွင္တဲ့ ပဲ့ခန္းမွာ ဘာျဖစ္တယ္ စတဲ့ အရာေတြ အားလံုးကို အသံဖမ္းယူထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခု Malacca Highway ကားတင္သေဘၤာက VDR ကို စစ္ေဆးရာမွာ ႏွစ္ဖက္သေဘၤာက သေဘၤာေမာင္းႏွင္သူေတြ၊ အဓိက ၀န္ထမ္းေတြကို ေမးျမန္းထားတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ လဲြေခ်ာ္မႈေတြ ရွိေနတာကို ေတြ႕ရတယ္" ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ အမည္မေဖာ္လိုသူ အရာရွိတစ္ဦးက ေမလ ၄ ရက္ေန႔က ေျပာပါသည္။

အဆိုပါ VDR ၏ စစ္ေဆးခ်က္ အေသးစိတ္အား သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနသို႔ ဆက္လက္ေပးပို႔ထားၿပီး စစ္ေဆးမႈ ရလဒ္မ်ားအား လက္ရွိတြင္ ေျဖၾကားေပးႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္းလည္း ယင္းကဆိုသည္။

လက္ရွိတြင္ Malacca Highway ကားတင္သေဘၤာအား အာမခံကိစၥရပ္မ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ စစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ ထြက္ခြာခြင့္မျပဳဘဲ ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္း ေက်ာက္ခ်ရပ္နားထားေၾကာင္း သိရသည္။

"ျပည္ပလုပ္ငန္းရွင္ပိုင္ သေဘၤာျဖစ္တဲ့အတြက္ P & I အာမခံကုမၸဏီနဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီး အာမခံေလ်ာ္ေၾကး ကိစၥရပ္ေတြ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ သေဘၤာကို ထြက္ခြာခြင့္ မျပဳေသးတာပါ" ဟု ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ ဒုတိယ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးသက္ထြန္းက ေျပာပါသည္။

ျမန္မာ့ေရနံ ဓာတုလုပ္ငန္းပိုင္ ျမန္ေအာင္သေဘၤာအား ေရယာဥ္မွဴး ဦးစံတင္ ေမာင္းႏွင္ခဲ့ၿပီး၊ Malacca Highway ကားတင္သေဘၤာအား ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ ေရေၾကာင္းျပမွဴးႀကီး ဦးျမတ္စိုး (Pilot 39) တို႔ အသီးသီး ေမာင္းႏွင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Source -
Eleven Media Group

No comments:

Post a Comment