Monday, November 25, 2013

ENGINEERING DRAWING



ဒီအေႀကာင္း..ေရွ႔ႏွစ္ေတြက..ေရးခဲ႔ပါတယ္..။
အခုက..ပညာေရးမူ၀ါဒ ပိုင္းမွာပါ..အမွားေတြ..ပါလာႏိုင္ဘြယ္ရွိလို႔..၊
ေနာက္လာမဲ႔..Engineer Younger Generation ရဲ႔..အရည္အေသြးကို..က်ေစနိုင္လို႔..ၿမင္တာေလး...တင္ၿပတာပါ..။
။။။။။။။။။။။။
Marine Engineering Drawing ဟာ Mechanical Drawing တစ္မ်ိဳးပါဘဲ..။
။။။။။။။။။။။။
လူငယ္ေတြနဲ႔..လူႀကီး..အခ်ိဳ႔..ေၿပာႀကတာက..
၁။ သေဘာၤေပၚမွာ..Drawing ဆြဲရတဲ႔..အလုပ္လည္း..ရွိတာမွ..မဟုတ္တာ..
၂။ သက္သက္..စာေမးပြဲေတြမွာ..မလိုအပ္ဘဲ..ထည္႔ထားတာ..ေရွးက.မူ၀ါဒႀကီး..
၃။ AutoCAD ေတာင္..ေပၚေနတဲ႔..ေခတ္ႀကီးမွာ..လက္နဲ႔ဆြဲခိုင္းေနတာ..ရူးေနလို႔..
။။။။။။။။။။။။။
ေရေႀကာင္းအင္ဂ်င္နီယာမ်ားဟာ..မိမိလုပ္သက္အတြင္းမွာ..မတူညီတဲ႔..သေဘာၤမ်ိဳးစံုကို..တက္ရ..အလုပ္လုပ္ရပါတယ္..။
သေဘာၤေတာင္..မတူတာ..အေပၚမွာ..တပ္ဆင္ထားတဲ႔..စက္ေတြလည္း..ဘယ္တူမွာတုန္း..။
အင္ဂ်င္နီယာ..ေပါက္စ..တစ္ေယာက္ယူရမဲ႔..စက္ယႏၱာရားေတြထဲက..အခ်ိဳ႔...
1. Pumps (Gear Pump, Centrifugal Pump, Reciprocating Pump, Variable
Stroke Delivery Pump)
(Numbers of pumps is 30 to 100 depend on Ship Size and Types)
2. Separator ( Heavy Oil Separator, Lub Oil Separator, Diesel Oil
Separator)
(Numbers of separators is 1 to 6)
3. Air Compressor ( Main Air Compressor, Emergency Air Compressor,
Working Air Compressor)
(Numbers of air compressor is 2 to 8 depend on ship size and types)
အဲဒီစက္ေတြကို..ေမာင္းရပါတယ္..ၿပင္ရပါတယ္..။ သတ္မွတ္နာရီၿပည္႔ရင္ အိုဗာေဟာ..လုပ္ရပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။
လုပ္ငန္းသဘာ၀အရ..ေရေႀကာင္းအင္ဂ်င္နီယာမ်ားဟာ..ကိုယ္တာ၀န္ယူတဲ႔..စက္..ကိုယ္ၿပင္ရပါတယ္..။ ၀ပ္ေရွာ႔အပ္မယ္တို႔..သေဘာၤက်င္းအပ္မယ္..တို႔..မဟုတ္ပါဘူး..။
တစ္ခါမွ..မၿမင္ဘူးတဲ႔..စက္ကို.မႀကာခဏ..ၿဖဳတ္ရ...ၿပင္ရပါတယ္..
အဲဒီလို..ၿပင္တဲ႔အခါ..ၿဖဳတ္တဲ႔..အခါမွာ..Drawing ဖတ္တတ္ရပါတယ္..။
Drawing ဖတ္တတ္ဘို႔..ဆိုတာက..ကာတြန္းဖတ္သလိုမဟုတ္ပါဘူး..။ ခက္ပါတယ္..။
ဒါေႀကာင္႔..Drawing ဆြဲခိုင္းတာပါ.ေလ႔က်င္႔ခိုင္းတာပါ...။ Drawing ကို..ေသခ်ာဆြဲမွ..ေလ႔က်င္႔မွ..Drawing Concept ကိုနားလည္ၿပီး.. သူမ်ာဆြဲထားတာကို..ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။။
Drawing ေကာင္းေကာင္း..မဖတ္တတ္သူ.ၿမန္မာ.ေရေႀကာင္းအင္ဂ်င္နီယာအေရအတြက္.. ဟာ..ညွာညွာ..တာတာ..ေၿပာရရင္..၇၀% ေလာက္ရွိပါမယ္..။
အဲဒီေတာ႔..စက္ေတြ..ၿဖဳတ္တိုင္း..ၿပင္တိုင္း..၊ ထင္ရာေလွ်ာက္လုပ္လို႔..၊ အပ်က္အစီးေတြမ်ားပါတယ္..။
အက်ိဳးဆက္..က..အလုပ္အကိုင္အခြင္႔အလန္းနည္းေစပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။
သေဘာၤေပၚမွာ..Drawing မဆြဲရပါဘူး..။ ဒါေပမဲ႔..Drawing ေကာင္းေကာင္းဖတ္တတ္ဘို႔..လိုပါတယ္..။ ဖတ္တတ္ဘို႔..ဆိုတာက..အသိနဲ႔..ဆြဲခဲ႔..ေလ႔က်င္႔ခဲ႔ဘို႔..လိုပါတယ္..။ ပံုတူေအာင္..ကူးခ်ဘူးယံုနဲ႔..မရပါဘူး..။
အသိနဲ႔ေလ႔က်င္႔ခဲ႔သူမ်ားက..အင္ဂ်င္နီယာေကာင္းမ်ား..ၿဖစ္လာပါတယ္..။
၀တ္ေႀကတန္းေႀက..လုပ္ခဲ႔သူမ်ားက..ခပ္ညံ႔ညံ႔အင္ဂ်င္နီယာမ်ား..ၿဖစ္လာပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။
သေဘာၤေပၚမွာ..စက္အစိတ္အပိုင္းေတြ..ပ်က္စီးတဲ႔..အခါ..Spare မွာရပါတယ္..။ Original ေပးတဲ႔..ကုမၸဏီဆိုရင္ေတာ႔..သူ႔နံပါတ္နဲ႔မွာယံုပါဘဲ..။
ဒါေပမဲ႔...ဒီေန႔ေခတ္မွာ..Original Spare မွာေပးတဲ႔..ကုမၸဏီက..၁၀% ေလာက္ဘဲရွိပါေတာ႔တယ္..။
ဒီေတာ႔..လိုခ်င္တဲ႔..ပစၥည္းပံုကို..ပံုဆြဲၿပီး..ပို႔ရပါတယ္..။ လိုအပ္တဲ႔..အတိုင္းအထြာေတြ..ေရးေပးရပါတယ္..။
အဲဒီမွာ..ၿမန္မာ႔..ဇ..ၿပတဲ႔..အင္ဂ်င္နီယာမ်ားစြာ..ေတြ႔ခဲ႔ရဘူးပါတယ္..။
ဒါေႀကာင္႔..ေရေႀကာင္း..အင္ဂ်င္နီယာမွာ..Engineering Drawing ကိုအေလးအနက္ထား..သင္ႀကားသင္႔ပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။
Auto CAD ဆိုတာ..လာမေၿပာပါနဲ႔..။ လက္ေတြ႔..မဆန္ပါဘူး..။
သေဘာၤေသးေလးေတြမွာ..ကြန္ပ်ဴတာ..မရွိပါဘူး..။
သေဘာၤကြန္ပ်ဴတာတိုင္းမွာ..Auto CAD ေဆာ႔ဖ္၀ဲလ္..တင္မထားပါဘူး..။
တင္ထားသည္..ထားဦး..အင္ဂ်င္နီယာ..ဆယ္ေယာက္မွာ..တစ္ေယာက္..AutoCAD မတတ္ပါဘူး..။
။။။။။။။။။။။။
လူႀကီးမ်ားေကာ..လူငယ္မ်ားပါ..
Drawing ကို..အေလးအနက္ထားဘို႔..
ေတာင္းပန္အပ္ပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။
၀င္းေအာင္
ေရေႀကာင္း ေက်ာင္းဆရာ..

သား..အရင္..သေဘာၤက..ကြန္ပရက္ဆာက..ဒါမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး..။ ဒါႀကီးကို..မၿမင္ဘူးဘူး..ဒါေႀကာင္႔..သား..မၿဖဳတ္တတ္ဘူး..ဆိုတာမ်ိဳး..
လုပ္လို႔..မသင္႔ပါဘူး..။ 3E လက္မွတ္ႀကီးၿပၿပီး..3E လစာစားၿပီးရင္..။ 3E နဲ႔ဆိုင္တဲ႔..အလုပ္ကို..လုပ္ရမွာ.ကိုယ္႔တာ၀န္ပါ..။ Professional အလုပ္ပါ..။

No comments:

Post a Comment