Tuesday, November 26, 2013

ၿမန္မာ့ေရေၾကာင္းေငြၾကယ္ပြင့္ေတြ တကယ္လင္းေစဖို႔



ဟိုတစ္ေလာေလာက္က .. သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကေန အဆိုေတာ္ေဆာင္းဦးလိႈင္ရဲ႔ အင္တာဗ်ဴးေလးကို လာၿပၿပီး မင္းတစ္ခုခုေၿပာပါလား ဆိုေတာ့ …. ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္းေဒါသထြက္သြားတာနဲ႔ … ေဆာင္းပါးတိုတစ္ပုဒ္ေရးလိုက္မိတယ္…. အခ်ိန္နည္းနည္းၾကာလာတာနဲ႔ အမွ် တကယ္တမ္းၿပန္စဥ္းစားၾကည္႔ေတာ့ သူေၿပာတာ မမွားဘူးဆိုတာေလးၿမင္လာတယ္…. အမွားဘူးဆိုတဲ့ေနရာမွာ …. အကုန္မွန္ေနတယ္လို႔ က်ြန္ေတာ္မဆိုလိုပါဘူး … က်ြန္ေတာ္ေၿပာခ်င္တာက .. သူ႔အေနနဲ႔ သူသိသေလာက္… ၿမင္သေလာက္ကိုပဲေ၀ဖန္တာမို႔ ပါ….

ကိုေဆာင္းဦးလႈိင္ရဲ႔ စကားအရေတာ့ … ေၿခာက္ဘာသာဂုဏ္ထူးရွင္ တစ္ေယာက္ သေဘာၤလိုင္းထဲေရာက္သြားတာဟာ ၿမန္မာၿပည္ရဲ႔ ဆံုးရႈံးမႈ တစ္ခုလို႔ ဆိုထားပါတယ္…. တကယ္ေတာ့လည္း အခုလက္ရွိအေၿခ အေနနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ …. သူေၿပာတာ မွန္ေနတာေပါ့ေလ…

ဒါဆိုက်ြန္ေတာ္တုိ႔ က ဥာဏ္ၾကီးရွင္ေလးေတြကို ေရေၾကာင္းေလာကထဲမွာ မထားသင့္ေတာ့ဘူးတဲ့လား …. ၿမန္မာ့ေရေၾကာင္းေလာကမွာ ဥာဏ္ၾကီးရွင္ေတြ မလိုအပ္ဘူးလား …
ကမာၻေရေၾကာင္းေလာကမွာေရာဥာဏ္ၾကီးရွင္ေတြ မရွိသင့္ဘူးလား …..

က်ြန္ေတာ္အၾကိမ္ၾကိမ္အခါခါ ေၿပာတဲ့ စကားကိုပဲၿပန္ေၿပာပါ့မယ္…. ကမာၻကုန္သြယ္ေရးရဲ႔ ၇၀ % ခိုင္ႏႈန္းဟာ .. ေရေၾကာင္းကိုသာအမွီၿပဳေနရတာပါ…..ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ .. ေရေၾကာင္းပညာရပ္ဟာ ေဒါက္တာဘြဲအထိယူႏိုင္တဲ့ ပညာဆိုတာ မသိေသးသူမ်ားလည္းရွိေနပါေသးတယ္… က်ြန္ေတာ္တို႔ ၿမန္မာႏုိင္ငံ လို အခ်က္အခ်ာ က်လွတဲ့ ပင္လယ္ထြက္ေပါက္ရွိတဲ့ ႏုိင္ငံတစ္ခု ရွည္လ်ားလွေတာ့ ကမ္းရိုးတမ္းမ်ားနဲ႔ ၿမိတ္က်ြန္းစုလို ပင္လယ္သဘာ၀ အလွမ်ားစြာပိုင္ဆိုင္တဲ့ ႏုိင္ငံတစ္ခုမွာ … ေရေၾကာင္းပညာရွင္မ်ားစြာလိုအပ္ပါတယ္… ေရေၾကာင္းေလာက ဆိုတာ … ထင္ထားတာထက္အမ်ားၾကီးက်ယ္ၿပန္ပါတယ္…

ၿမန္မာအမ်ားစုသိထားတဲ့ ေရေၾကာင္းေလာကဆိုတာ .. သေဘာၤသား အၿမင့္ဆံုး ကပၸတိန္ .. Chief Engineer ဒီအထိပဲ ရွိမယ္လို႔ ထင္ထားၾကတယ္…. သေဘာၤသားၿဖစ္တာနဲ႔ ဒီလူေတြဟာ ေရထဲမွာပဲ အခ်ိန္ကုန္သြားရေတာ့မယ္… ႏိုင္ငံကို အက်ိဳးမၿပဳႏုိင္ရွာေတာ့ဘူးလို႔ ထင္ထားၾကပါတယ္…… တကယ့္ တကယ္တမ္းေရေၾကာင္းပညာရပ္ဟာ ဒီတင္ပဲဆံုးခန္းတိုင္သြားတာ မဟုတ္ပါဘူး …

အိႏိၵယ လူမ်ိဳး cadet ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား သေဘာၤလိုက္ၾကတာဟာ ေတာ္တန္ရံု သေဘာၤသားတစ္ေယာက္ၿဖစ္လာဖို႔ သက္သက္မဟုတ္ပါဘူး .... သူတို႔ တကယ့္ရည္မွန္းခ်က္ရံုးထိုင္ဖို႔..... ကုန္းေပၚမွာအလုပ္လုပ္ဖို႔နဲ႔ ... ေရေၾကာင္းပညာရပ္မ်ားကို ဆည္းပူးေလ႔လာဖို႔ ပါ… ဘယ္လိုရံုးထိုင္တဲ့အလုပ္လဲဆိုေတာ့ …. သေဘာၤလိုက္ၿပီး Sea Service ယူၿပီးတဲ့အခါ စာေမးပြဲမွန္မွန္ေၿဖ.. Captain.. Chief Engineer ၿဖစ္လာၿပီးေနာက္… သေဘာၤရံုးေတြမွာ Marine Superintendent ေတြ Technical Superintendent ေတြၿဖစ္ဖို႔ ကို ရည္ရြယ္ပါတယ္… ေနာက္ၿပီး Surveyor ေတြ အၿဖစ္လည္း အသက္ေမြးႏုိင္ပါေသးတယ္….. ဒါအၿပင္ကို … အင္ဂ်င္နီယာမ်ားဆိုလည္း .. ေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္ ထုတ္လုပ္တဲ့ ကုမၸဏီေပါင္းမ်ားစြာရွိပါတယ္…. အလုပ္မ်ားစြာ ေလွ်ာက္ႏုိင္ပါေသးတယ္…..ဒီတင္ပဲလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ေသးပါဘူး… ေရေၾကာင္းပညာနဲ႔ တကြ ေရေၾကာင္းဥပေဒေတြကိုသာ တကယ္ေလ့လာလိုက္စားမယ္ဆိုရင္.. ကမာၻေရေၾကာင္း အဖြဲ႔ အစည္းၾကီးေတြ အထိ အလုပ္၀င္လုပ္ႏုိင္ပါတယ္…. တကယ္တန္း သေဘာၤလိုက္ေနတဲ့ အိႏိၵယ အမ်ိဳးသားေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ … ပညာေရးဘက္ကို အားမသန္တဲ့ အလုပ္ၾကမ္းလုပ္မယ့္ လူေတြ နဲ႔ ပညာေရးမွာ သာမန္ကာရွန္ကာၿဖစ္ထြန္းသူေတြကေတာ့ အရာရွိ အၿဖစ္နဲ႔ သေဘာၤဆက္လိုက္ေနၾကတာၿဖစ္ပါတယ္….

ကိုရီးယားေတြေရာ .. ထို႔ အတူပါပဲ …နယ္ကလူေတြေလာက္က သေဘာၤလိုက္ၿပီး .... တကယ့္ပညာရည္ၿပည္႔၀သူေတြက .. ၿပည္တြင္းေရေၾကာင္းနဲ႔ ပါတ္သက္တာေတြမွာ ရာထူးၾကီးၾကီးယူထားၾကတာပါ..... အၿခား သေဘာၤသားေမြးထုတ္တဲ့ ႏုိ္င္ငံေတြၿဖစ္တဲ့ ရုရွား.. ယူကရိန္း ခရိုေအးရွား ပိုလန္.. ေနာ္ေ၀ အစရွိတဲ့ ႏိုင္ငံက လူေတြကလည္ းဒီအတိုင္းပါပဲ … ဒါေၾကာင့္ၿမန္မာႏုိင္ငံေရေၾကာင္းေလာက တိုးတက္ဖို႔ လိုၿပီဆိုတာ .... သေဘာၤသားမ်ား အခြင့္အေရးတန္းတူရဖို႔ အၿပင္..... ေရေၾကာင္းပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာမ်ား တိုးတက္ၿပီး ....လူ႔အရင္းအၿမစ္နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ အလုပ္ေတြ ရၾကဖို႔ လိုအပ္ေနတာ ကိုဆိုလိုခ်င္တာပါ..... ဒါမွလည္း ဥာဏ္ၾကီးရွင္ေလးေတြက ဥာဏ္ၾကီးရွင္မ်ားနဲ႔ ထိုက္တန္တဲ့ ေရေၾကာင္းေလာက ရဲ႔ အေရးၾကီးတဲ့ အခန္းက႑ေတြမွာ ပါ၀င္ႏုိင္မွာပါ.....

ေနာက္ၿပီး အထက္မွာေၿပာခဲ့သလို.. ၿမန္မာႏုိင္ငံဟာ ဒီအတိုင္းမေနပါဘူး .. လမ္းေတြတစ္ၿဖည္းၿဖညး္ပြင့္လာမွာပါ… ၿမန္မာၿပည္ဟာ ပင္လယ္ထြက္ေပါက္ရွိတဲ့ႏဳိင္ငံ … ကိုယ္ပိုင္ကမ္းရိုးတမ္းပိုင္ဆိုင္တဲ့ႏုိင္ငံၿဖစ္ပါတယ္…. အေပ်ာ္စီးသေဘာၤမ်ား သြားလာႏုိင္ေလာက္တဲ့ ... Cruise Ship ေတြ ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ေလာက္တဲ့ ပင္လယ္သဘာ၀အလွမ်ားစြာလည္းပိုင္ဆိုင္တဲ့ ႏုိင္ငံၿဖစ္ပါတယ္.... ဒါေၾကာင့္ ေတာင္… အေမရိကားလို သမုဒၵရာႏွစ္ခု ပိုင္ခ်င္တဲ့ တရုတ္အတြက္ မဟာဗ်ဴဟာေၿမာက္ႏဳိင္ငံၿဖစ္ေနေသးတာေပါ့ ….. ဒီလို အေရးၾကီးတဲ့ ပင္လယ္ထြက္ေပါက္ရွိေသာ ႏဳိင္ငံ အခ်က္အၿခာက်ေသာ ႏုိင္ငံ... ကမ္းရိုးတမ္းရွည္လ်ားတဲ့ ႏုိင္ငံ တစ္ခုအတြက္… ေရေၾကာင္းပညာကို ေဒါက္တာဘြဲ႔အထိရၿပီး ႏုိင္ငံအတြက္အက်ိဳးၿပဳႏုိင္သူေတြ.. ဥာဏ္ၾကီးရွင္ေလးေတြ မလိုအပ္ေတာ့ဘူးတဲ့လား …
ေၿခာက္ဘာသာဂုဏ္ထူးရွင္ေလးေတြ ဟာ ေရေၾကာင္းပညာ မသင္ၾကားသင့္ေတာ့ဘူးတဲ့လား

ယခုအခ်ိန္ကတည္းက ေမြးထုတ္ထားမွ....ေနာင္တစ္ခ်ိန္ အဆင္သင့္ၿဖစ္တဲ့ အခါ..... ဒီလူငယ္ေတြ ေနရာရေတာ့မွာေပါ့ခင္ဗ်ာ .....

ေရေၾကာင္းပညာရပ္ကို သေဘာၤသားေလာက္ၿမင္တဲ့ မ်က္စိခပ္တံုးတံုးလူေတြအတြက္ေတာ့ … ဒီေလာက္ပဲေတြးတတ္မွာပါပဲ …. အဓိကကေတာ့.. ကိုယ္မပိုင္တဲ့လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုကို မေ၀ဖန္မိဖို႔ လိုပါတယ္….

က်ြန္ေတာ္ အဓိက ေၿပာခ်င္တာက… က်ြန္ေတာ္တို႔ ၿမန္မာ့ေရေၾကာင္းၾကယ္ပြင့္ေတြရဲ႔ တက္လမ္းပဲၿဖစ္ပါတယ္… ဒီတက္လမ္းကို က်ြန္ေတာ္တို႔ ၀ိုင္း၀န္းဖြင့္ေပးၾကရမယ္….. ၿမန္မာၿပည္မွာ သေဘာၤသားေလာကၾကီးပေပ်ာက္သြားဖို႔ ထက္.. ၿမန္မာ့ေရေၾကာင္းပညာအဆင့္အတန္းနဲ႔ ေရေၾကာင္းေလာက အဆင့္အတန္းကို ႏုိင္ငံတကာတန္း၀င္ႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကရမွာပါ…. သေဘာၤသားအလုပ္သမားေတြ.. တၿခားႏုိင္ငံကသေဘာၤသားမ်ားလို အခြင့္အေရးတန္းတူရေရးဟာ အေရးၾကီးသလို …ေရေၾကာင္းပညာတိုးတက္ၿမင့္မားေရးဟာလည္း အေရးၾကီးပါတယ္…..

က်ြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ေရေၾကာင္းပညာကို အၿမင့္ဆံဳးပန္းတိုင္ ဘြဲ႔ထူးဂုဏ္ထူးေတြရတဲ့အထိ သင္ၾကားဖူးသူေတြ အင္မတန္နည္းေနပါေသးတယ္.. လက္တစ္ဘက္ေတာင္ၿပည္႔ပါ့မလားမသိပါဘူး … ဒီေတာ့ ဒီလို လူေတာ္နည္းေနတဲ့ ေရေၾကာင္းေလာကအတြက္..ေရေၾကာင္းတကၠသိုလ္ၾကီးဖြင့္ၿပီး ဥာဏ္ၾကီးရွင္ေလးေတြကို အမွတ္ၿမင့္ၿမင့္နဲ႔ ေခၚထားတာဟာ အလကားမဟုတ္ဘူးလို႔ ပဲက်ြန္ေတာ္ၿမင္ပါတယ္….

ဆယ္တန္းကို ေၿခာက္ဘာသာဂုဏ္ထူးနဲ႔ ေအာင္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ကေရာ သာမန္ သေဘာၤသားတစ္ေယာက္အၿဖစ္နဲ႔ ပဲ ဆက္အသက္ေမြးလိမ္႔မယ္ထင္ပါသလား ….. သူသာ တကယ္ဥာဏ္ၾကီးရွင္ဆိုရင္… တက္လမ္းေတြ ဖြင့္ထားေပးတာ နဲ႔ အမွ် ဆက္တက္သြားမွာပါပဲ …. သူလွမ္းဖို႔ ေၿခလွမ္းတိုင္းအတြက္.. ေလွကားထစ္ေတြကို ထုဆစ္ထားဖို႔ ေတာ့လိုပါလိမ္႔မယ္…. ဒါမွလည္း ၿမန္မာဥာဏ္ၾကီးရွင္ေလးေတြ ကမာၻေရေၾကာင္းေလာကမွာ ထြန္းေတာက္ႏုိင္ပါလိမ္႔မယ္……

တကယ္ေတာ့ အလုပ္တစ္ခုရဲ႔ ဘယ္နယ္ပယ္မွာ မဆို .. ဒီအတိုင္း ရပ္တန္႔မေနပါဘူး … တစ္နည္းမဟုတ္ တစ္နည္း ထိုးထြက္ဖို႔ ၾကံဆၾကတာပါပဲ ….. က်ြန္ေတာ္တို႔ ေရေၾကာင္းေလာက မွာလည္း တက္စရာလမ္းေၾကာင္းေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္…. ဆရာ၀န္မွ.. အင္ဂ်င္နီယာ မွ ကြန္ပ်ဴတာ ပညာရွင္မွ မဟုတ္ပါဘူး …. ေရေၾကာင္းပညာရပ္ဟာလည္း တိုင္းၿပည္တစ္ၿပည္ အတြက္ တစ္ခန္းတက႑အေရးပါတဲ့ ဘာသာရပ္တစ္ခုပါပဲ ….. ဆရာ၀န္ေတြေပါမ်ားေနလို႔ လည္း တိုင္းၿပည္မတိုးတက္ပါဘူး .. အင္ဂ်င္နီယာေတြစုၿပံဳေနလို႔လည္း တိုင္းၿပည္တည္ေဆာက္လို႔ မရပါဘူး .. အဖက္ဖက္ က ဘက္ညီမွ်မွ တုိင္းၿပည္တိုးတက္မွာပါ...

အခုအခ်ိန္မွာ ကုန္ထုတ္စြမ္းအားနည္းေနေသးတဲ့ဖြံ႔ၿဖိဳးစ က်ြန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံမွာေတာ့ ေရေၾကာင္း နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အလုပ္ အခြင့္အလမ္းေတြ နည္းပါးေနပါေသးတယ္…. အဓိကကေတာ့ ႏုိင္ငံတိုးတက္မႈ… ပညာေရးတိုးတက္မႈနဲ႔ … အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း ေပါမ်ားမႈေတြ ကသာ အဓိက ၿဖစ္ပါတယ္.. သေဘာၤသားၿဖစ္သြားတာနဲ႔ ဘ၀ဆံဳးသြားၿပီလို႔ မတြက္လိုက္ၾကပါနဲ႔ ….. ေရထဲမွာပဲ အခ်ိန္ကုန္သြားလိမ္႔မယ္လို႔ လည္း မတြက္ဆပါနဲ႔ ….. က်ြန္ေတာ္တုိ႔ ၿမန္မာ့ေရေၾကာင္းၾကယ္ပြင့္ေတြ အတြက္ထြန္းေတာက္စရာလမ္းေၾကာင္းေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါေသးတယ္…..

တိုငး္ၿပည္အေၿခအေနေၾကာင့္ ပင္လယ္ထဲမွာပဲ အဆံုးသတ္လိုက္ရတဲ့ ဘ၀ေတြကို … တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔ … ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရနဲ႔ တကြ…က်ြန္ေတာ္တို႔ ေရေၾကာင္းေလာကသားအားလံဳးမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္…..

ဒီေတာ့ အဆိုေတာ္ ေဆာင္းဦးလႈိင္ရဲ႔ အၿမင္ကိုလည္း က်ြန္ေတာ္ မကန္႔ကြက္ပါဘူး … အခုေလာေလာ ဆယ္အထိေတာ့ သူ႔အၿမင္က မွန္ေနေသးတာကိုး .. တကယ္တန္းၿဖန္႔ၾကည္႔ဖို႔ ေတာ့ လိုတာေပါ့ေလ…. ကိုယ္မပိုင္တဲ့ ပညာရပ္တစ္ခုကို အထင္ေသးမိတာေတာ့ သူ႔အမွားေပါ့ေလ…..

ဒီေတာ့ .. ေရေၾကာငး္တကၠသိုလ္က ဥာဏ္ၾကီးရွင္ေလးေတြ ေရာ …. သိပၸံ (ေကာလိပ္)မွာရွိေနတဲ့ ဥာဏ္ၾကီးရွင္ေတြေရာ… ယခုတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဆဲၿဖစ္တဲ့သေဘာၤေပၚက ဥာဏ္ၾကီးရွင္ေတြ ေရာကို ေၿပာပါရေစ… က်ြန္ေတာ္တုိ႔ ဘ၀ေတြဟာ ပင္လယ္ထဲမွာတင္ ၿပီးဆံဳးသြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး … ဆက္တက္ၾကရဦးမွာပါ…. ခရီးကေတာ့ ေဖာက္ရဦးမွာမို႔ ပင္ပန္းေကာင္းပင္ပန္းပါ့မယ္…. ဒါေပမယ့္ ေနာင္လာေနာက္သားေပါင္းမ်ားစြာ အတြက္… ၿမန္မာ့ေခတ္သစ္ေရေၾကာင္းေလာက ဟာ ကမာၻအလယ္မွာ
မ်က္ႏွာပန္းပြင့္ရဦးမွာပါ….. ဒီအတြက္ ကိုယ္ေတြဘက္က ၿပင္ဆင္ထားဖို႔ လိုပါမယ္…. ေရေၾကာင္းပညာရပ္ဆိုင္ရာေတြ… ဘာသာစကားေတြ …. ေရေၾကာင္းဥပေဒေတြ ကအစ ေလ႔လာထားၾကရမယ္… ဒါမွ လည္း တကယ္တန္းမခြင့္ အလမ္း ေပၚလာတဲ့ အခါ..လက္မလႊတ္စတမ္းဆုပ္ကိုင္ထားႏုိင္ပါလိမ္႔မယ္….

အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ေတာ့ .. က်ြန္ေတာ္တုိ႔ ေရေၾကာင္းေလာကအတြက္.. ေၿခာက္ဘာသာဂုဏ္ထူးရွင္ ဥာဏ္ၾကီးရွင္ေပါင္းမ်ားစြာလိုအပ္ပါတယ္…. ဒါမွလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ပိုင္ကမ္းရိုးတန္းနဲ႔ ကိုယ့္ ေရပိုင္နက္ကို ကိုယ္တိုင္ခ်ယ္လွယ္ႏုိင္မွာၿဖစ္ပါတယ္…. ႏုိင္ငံစီပြားေရးအတြက္လည္း အေရးပါတာေပါ့ေလ…

ေနာက္တစ္ခ်က္…. ကိုယ္မပိုင္တဲ့အပိုင္းေတြကို မေ၀ဖန္မိဖို႔ လိုပါတယ္….. ကိုယ္သိသေလာက္ေလးနဲ႔ ေၿပာတာကေတာ့ …. ရိုင္းရိုင္းေၿပာရရင္ ကိုေဆာင္းဦးလိႈင္ကို ၀ါးလံုးေခါင္းထဲလသာတယ္လို႔ ပဲၿမင္ပါတယ္..ဆရာ၀န္ၿဖစ္မွ အဆိုေတာ္ၿဖစ္မွ တုိင္းၿပည္အတြက္အၿမတ္ၿဖစ္ေတာ့မွာတဲ့လား …..

ေနာက္ဆံဳးအေနနဲ႔ကေတာ့ .. က်ြန္ေတာ္တို႔ ေရေၾကာင္းေလာကရဲ႔ က်ယ္ၿပန္႔မႈကို ေရေၾကာင္းေလာကသားေတြကိုယ္တိုင္သိေနဖုိ႔လိုပါတယ္… ကိုယ္ဟာဘယ္အထိတက္လမ္းရွိတယ္.. ကိုယ္ေတြဘယ္တံခါးကိုေခါက္ၿပီး ဘယ္တံခါးကိုဖြင့္မွ ဘယ္ပန္းတုိင္ကိုေရာက္မယ္… ဒါေတြသိထားၾကရမယ.္…. ကိုယ္ကိုယ္တုိင္က သေဘာၤသားေလာက္ပဲသိၿပီး ..ေနာင္ေလာက္ေနာက္သားေတြကို သေဘာၤသားအၿဖစ္ပဲထားခဲ့ရင္… ၿမန္မာေတြသေဘာၤသားဘ၀နဲ႔ပဲအဆံဳးသတ္ေနမွာပဲ …… ေရေၾကာင္းေလာက တိုးတက္ေရးဆိုတာ ဒါကိုေခၚပါတယ္….

ၿမန္မာၿပည္မွာ တကယ္ေရေၾကာင္းပညာေရးစနစ္တစ္ခုေပၚေပါက္ဖို႔လိုအပ္ေနပါၿပီ……

အဲ မင္းေၿပာတဲ့ အခ်ိန္က ဘယ္ေတာ့လဲလို႔ ေတာ့ က်ြန္ေတာ့ကို မေမးပါနဲ႔ … ဒါေတြအားလံဳးဟာ က်ြန္ေတာ္တို႔ ေပၚမွာပဲမႈတည္ပါတယ္…. ခရီးကို ၿမန္ၿမန္ေရာက္ခ်င္ရင္မ်ားမ်ား သြားဖို႔ေတာ့လိုပါလိမ္႔မယ္….. ၿမန္မာ့ေရေၾကာင္းပညာရွင္ၾကီးမ်ား ဘက္ကလည္း ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားအတြက္ ထိေရာက္မယ့္ သင္တန္းေတြ… ပညာရပ္ဆိုင္ရာစာအုပ္ေတြ.. ေရးသားထုတ္ေ၀ သင္ၾကားေပးဖို႔ လုိပါလိမ္႔မယ္…..

ဒီလိုသာ အဖက္ဖက္က ၀ိုင္း၀န္းၾကိဳးပန္းမယ္ဆိုရင္… က်ြန္ေတာ္တုိ႔ ရဲ႔ အနာဂါတ္ ေရေၾကာင္းအိပ္မက္ေတြဟာ .. ပင္လယ္နံ့သက္သက္တင္မဟုတ္ပဲ … ပညာနံ႔ေတြပါသင္းပ်ံ႔လာမယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္ပါတယ္…. ဒါဟာ က်ြန္ေတာ့ စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္လည္းၿဖစ္ပါလိမ္႔မယ္..က်ြန္ေတာ္ဟာ လူၿပိန္းတစ္ေယာက္ၿဖစ္တာမို႔ .... လူၿပိန္းစကားေတြလည္းၿဖစ္ေကာင္းၿဖစ္ေနပါလိမ္႔မယ္.... တကယ့္ပညာရွင္ေတြက ေၿပာရင္ေတာ့ ပိုထိေရာက္တာေပါ့ေလ.....

ဒါေပမယ့္ ၾကီးမားတဲ့ အရာရာတိုင္းဟာ စိတ္ကူးေသးေသးေလးကပဲစတယ္လို႔ ၿမင္ပါတယ္…ဒါေၾကာင့္က်ြန္ေတာ္တို႔ အားလံဳး ၀ိုင္း၀န္းၾကရမွာပါပဲ … ဒါမွ လည္း က်ြန္ေတာ္တို႔ ရဲ႔ ၿမန္မာ့ေရေၾကာင္းၾကယ္ပြင့္ေတြ ကမာၻ့အလယ္မွာ တကယ္လင္းႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါလားခင္ဗ်ာ ..

By: လင္းလြန္းညိဳ

No comments:

Post a Comment