Monday, November 25, 2013

သေဘၤာသား မိသားစု၀င္မ်ား ၏ အိပ္ဖြင့္ေပးစာ

ပါရမီျဖည့္ဖက္ မွ MSUသို႔ ေပးပို႔ ပါသည္။

က်မလည္း အခ်ိဳ႕ comment ေတြကိုဖတ္ျပီး MSU ကို စာေတြမပို႕ေတာ့ဘူးလို႕ ဆံုးျဖတ္ထားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အရက္သမား ေတြလိုဘဲ ” ဒီအခ်ိန္ေရာက္ရင္ ငါ့စိတ္ေတြ ေဖာက္ေဖာက္လာတယ္ ”။ စေနေန႕ည အိပ္ယာ၀င္ျပီဆိုရင္ မေနႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီစိတ္က ကၽြန္မကို ေတာ္ေတာ္အိပ္ေရးပ်က္ေစပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူဘဲ အႏိုင္ရသြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ MSU ေရ ထပ္ပို႕လုိက္ ျပန္ျပီေနာ္။

ဒီတခါေရးခ်င္တာကေတာ့ သေဘၤာသားမိသားစုတိုင္းၾကံဳဖူးမည့္ အခက္အခဲတစ္ခုအေၾကာင္းေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ ရာထူးတိုး စာေမးပြဲ ကို ေျဖေနစဥ္ကာလအတြင္း ေတြ႕ၾကံဳရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြပါ။

ကၽြန္မတို႕ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ အဲဒီကာလမွာ အရမ္းရန္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ပိုက္ဆံေၾကာင့္လို႕ ေျပာရင္ရပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ ေလးကို ေတာ္ခဲ့တဲ့ ပါရမီျဖည့္ဖက္ေနာ္။

ကၽြန္မတို႕ ကေလးႏွစ္ေယာက္ရျပီး သူ စာေမးပြဲတစ္ခုေျဖခဲ့ပါတယ္။ စာေမးပဲြေအာင္ဖို႕ အတြက္ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ အခ်ိန္ယူခဲ့ရပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ လခနဲ႕ လည္း အသံုးစရိတ္အားလံုးအတြက္ မေလာက္ႏိုင္။ အျခားစီးပြားေရးလည္း မရွိ။ သေဘၤာမလိုက္တာ ၂ ႏွစ္နီးပါးေလာက္ ၾကာေတာ့ ပိုက္ဆံအိတ္က ေတာ္ေတာ္ပိန္ေနျပီေပါ့။ အမွန္အတိုင္း ေျပာရရင္ ပိန္တာမဟုတ္ပါဘူး ျပားျပီး မရွိေတာ့တာပါ။

ကၽြန္မအေနနဲ႕ ပိုက္ဆံအတြက္ ပူစရာမလိုဘူးလို႕ ထင္ခဲ့တယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လည္းဆိုေတာ့ အတူေနမိဘမ်ားက ေကၽြးထားေတာ့ စားစရိတ္ေနစရိတ္ မပူရဘူး။ ေနာက္တဖက္ မိဘမ်ားက ပိုက္ဆံကို အတိုးမဲ့ ေခ်းေပးထားေတာ့ အျခားျပသနာေတြလည္း ေျဖရွင္းႏိုင္တယ္။ သူစာေမးပြဲေအာင္ရင္ သေဘၤာျပန္လုိက္မယ္။ ဒါဆိုရင္ မိဘဆီကယူထားတဲ့ ပိုက္ဆံေတြလည္းျပန္ဆပ္ႏိုင္မယ္ေပါ့။ ဒါက ကၽြန္မ ရဲ႕ အေတြး။

သူ႕ အေတြးထဲမွာက စာေမးပြဲအတြက္ stress ေတြ၊ ပိုက္ဆံေတြ ေခ်းျပီးသံုးေနရတဲ့ အတြက္ လည္း သူ စိတ္ပူေနတယ္ထင္ပါတယ္။ သူက အသက္ပိုၾကီးေတာ့ ပိုစဥ္းစားလို႕ေနမွာေပါ့။ တခါတေလ သူ႕စိတ္ေတြ မၾကည္မလင္ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ ဒါေတြ ကၽြန္မနားမလည္ ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တခါတေလ အေၾကာင္းအရာ ဘာမွ မဟုတ္ဘဲနဲ႕ အၾကီးအက်ယ္စကားမ်ားတာမ်ိဳး၊ ကေလးေတြနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး စကားမ်ားတာမ်ိဳး၊ ေခါင္းစဥ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေအာက္မွာ အျပိဳင္ရန္ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ တခါတေလ တညလံုး မအိပ္ရဘဲ ငိုခဲ့ရတဲ့ ရက္ေတြေတာင္ ရွိပါေသးတယ္။ ခဏခဏရန္ျပီးလြန္းလို႕ ကေလးႏွစ္ေယာက္ေခၚျပီးအိမ္ေပၚကဆင္းမယ္ ေတာင္ေျပာလိုက္မိေသး တယ္။ ပါရမီျဖည့္ဖက္ တို႕မ်ား ေတာ္ခ်က္....

ဒီလိုနဲ႕ ကၽြန္မရဲ႕ မိဘ၊ ေမာင္ႏွမ ေတြနဲ႕ ေတြ႔ဆံုပြဲေလးတစ္ခု သြားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီပြဲေလးကို မသြားခင္လမ္းမွာ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ စကားမ်ားခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႕ ပြဲကိုေရာက္ေတာ့ ရန္ျဖစ္ျပီးခါစ ဆိုေတာ့ မ်က္ႏွာေတြ ပ်က္ေနမွာေပါ့။ ကၽြန္မကလည္း ဟန္ေဆာင္ထားေပမယ့္ ကိုယ့္အစ္ကို၊ ကိုယ့္ အေမအေဖေတြ ဆိုေတာ့ သူတို႕လည္း သိမွာေပါ့။ ေနာက္ေန႕ က်ေတာ့ ကၽြန္မ အစ္ကို နဲ႕ဖုန္းေျပာျဖစ္ေတာ့ နင္တို႕ မေန႕ကရန္ျဖစ္ထားၾကတာလားတဲ့။ ရုပ္ေတြကသိသာေနတယ္တဲ့။ အဲဒါနဲ႕ ကၽြန္မလည္း ဟုတ္တယ္ ကိုကိုေရ သမီးတို႕ အခုတေလာ အရမ္းရန္ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လည္း မသိဘူးလို႕ ေျပာေတာ့ ။

သူျပန္ေျပာလိုက္တဲ့ စကားေတြက ကၽြန္မအတြက္ အရမ္းအေထာက္အကူ ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မအစ္ကို က ” ဒီလိုအခ်ိန္မွာ မွာ ညီမေလးကအရမ္းသတိထားရမယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ သူက stress ေတြမ်ားျပီး depression ၀င္ေနတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကိုယ္က အေလွ်ာ့ေပးရမယ္၊ အျပိဳင္ရန္ျပန္ျဖစ္ဖို႕ မၾကိဳးစားနဲ႕တဲ့။ ” သူက ေယာကၤ်ားခ်င္းဆိုေတာ့ ပိုျမင္တယ္ထင္တယ္။ ကၽြန္မ ေခါင္းထဲမွာ လင္းကနဲ ျဖစ္သြားသလို ခံစားရတယ္။

ကၽြန္မ စိတ္ထဲမွာ ” သူသည္ စာေမးပြဲကို ေအာင္ ေအာင္ေျဖႏိုင္မည့္သူ၊ အခ်ိန္တန္ရင္ ဒီပိုက္ဆံ ျပသနာ ေျပလည္သြားမယ္ လို႕ ” ယံုၾကည္ထားျပီးသား။ ကၽြန္မ သူ႕ကို ဒီေလာက္ယံုၾကည္ထားတာကို လည္း သူသိလိမ့္မယ္လိ႕ု လည္း ကၽြန္မ ယူဆခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူက ” ငါ့ မိန္းမက ငါ့ကို ယံုၾကည္အားကိုးတဲ့ မိန္းမ လို႕ ” သူ မယူဆခဲ့ဘူး။ ကၽြန္မလခထဲက ခြဲသံုးေနရတာ ဘ၀ ဆိုေတာ့ ေယာကၤ်ားမာနကို ထိခုိက္ေနမွာေပါ့။ အဲဒီလို depression ၀င္ႏိုင္တယ္ဆိုတာေတြကို ကၽြန္မ နားမလည္ခဲ့ဘူး။

နားလည္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ရန္ေတြ ေတာ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ျပီးပါျပီ။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းေတာ့ ကၽြန္မတတ္ႏိုင္သေလာက္ ေရွာင္ပါတယ္။ ရန္ျဖစ္တာ ေတာ္ေတာ္ေလး နည္းသြားခဲ့ပါတယ္။ မေရွာင္ႏိုင္ေတာ့လည္း ျဖစ္ၾကျပန္ေရာေပါ့။ ဒီလိုနဲ႕ဘဲ ကၽြန္မတို႕ ဒီႏွစ္ပိုင္းေလးကို ရန္ျဖစ္ရင္းနဲ႕ဘဲ ေအာင္ျမင္စြာ ျဖတ္သန္းခဲ့ပါတယ္။

ဒါက ကၽြန္မ အေတြ႕အၾကံဳ ပါးပါးေလးပါ။ ကၽြန္မထက္ ပိုဆိုးတဲ့ မိသားစုေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္မက ႏွစ္ဖက္မိဘရဲ႕ အကူအညီ အမ်ားၾကီးရခဲ့တာပါ။ ကၽြန္မတို႕လို မိဘအကူအညီ မယူႏုိင္ဘဲ ခက္ခက္ခဲခဲ ျဖတ္သန္းရတဲ့ ဘ၀ေတြ အမ်ားၾကီးရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလိုတစ္ေကြ႕ ကေတာ့ သေဘၤာသားမိသားစု တိုင္းၾကံဳေတြ႕ ၾကမွာပါ။ တခ်ိဳ႕ အစ္မေတြဆို အရမ္းေတာ္ပါတယ္။ ပိုက္ဆံ အတြက္ မပူရေအာင္ စုစုေဆာင္းေဆာင္းေလးနဲ႕၊ ေယာကၤ်ားကို စိတ္ေအးလက္ေအးစာေမးပြဲ ၀င္ႏိုင္ေအာင္ ကူညီႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မၾကံဳခဲ့ရတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳ ေလးနဲ႕ ရခဲ့တဲ့ အသိတရား ကေတာ့ ” ညီမေလးတို႕ ပိုက္ဆံမ်ားမ်ားစုပါ။ စာေမးပြဲ ေျဖခ်ိန္မွာ တတ္ႏိုင္သေလာက္ သူတို႕ကို ခြင့္လႊတ္ထားေပးၾကပါ။ ေနာက္မွ သူရွာသမွ် ပိုက္ဆံေတြကို ေကာင္းေကာင္းသံုးေပးလိုက္ၾကပါ ” လို႕ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

Credit to ပါရမီျဖည့္ဖက္

No comments:

Post a Comment