BE ဘာေႀကာင္႔ ..အရင္လို..အခ်ိဳ႔..Subject ေတြမွာ..Exemption မရေတာ႔တာလဲ..
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ဟိုးအရင္..BE ဘြဲ႔ရေတြ..ေရေႀကာင္းအင္ဂ်င္နီယာ Professional ကို..၀င္လာၿပီး..၊ ေရေႀကာင္းအင္ဂ်င္နီယာ စာေမးပြဲေတြ..ေၿဖဆိုတဲ႔..အခါ..
ဥပမာ..Heat Engine , Applied Mechanic တို႔လို..ဘာသာရပ္ေတြကို..သက္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္မ်ားမွာ..သင္ႀကားၿပီးၿဖစ္လို႔
..ေၿဖဆိုရန္ကင္းလြတ္ခြင္႔ၿပဳပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။
ယခု.IMO International Convention ၿဖစ္တဲ႔.STCW ကလည္း..ခြင္႔ၿပဳပါတယ္..။
ဒါေပမဲ႔..Exemption ရယူလိုတဲ႔..ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႔..ေက်ာင္းက. တကၠသိုလ္က. သူတို႔ရဲ႔..Syllabus ကို..သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံရဲ႔..Marine
Administration ကို..တင္ၿပထားရပါ႔မယ္..။ သက္ဆိုင္ရာ Marine Administration
က.IMO Model Course ပါ..Subject Topic ေတြနဲ႔..
တကၠသိုလ္မွာ..သင္ႀကားတဲ႔..Subject Topic ေတြ..သင္ရိုးေတြ..ကိုက္ညီမွဳ..ရွိမရွိ. Exemption ေပးႏိုင္မေပးႏိုင္.. စစ္ေဆးရပါမယ္..။
။။။။။။။။။။။။။
ေနာက္တစ္ခါ.အခါအားေလ်ာ္စြာ.ဆိုသလို...အဆိုပါ..Exemption ရရန္ေလွ်ာက္ထားေသာ..ေက်ာင္းမွာ..သင္ႀကားေနတဲ႔..အေၿခအေနကိုလည္း..
သြားေရာက္..ေလ႔လာၿခင္း Monitor လုပ္သြားရမွာ.Audit လုပ္ရမွာ..ၿဖစ္ပါတယ္..။
အခုေဖာ္ၿပတဲ႔..အေႀကာင္းအရာ..ေတြ..အားလံုးဟာ.. တရား၀င္..စာရြက္စာတန္းေတြ..မွတ္တမ္းေတြ..ရွိေနရမွာ..ၿဖစ္ၿပီး.
သက္ဆိုင္ရာ..Administration အေနနဲ႔..International Maritime Organization
နဲ႔.. IMO Member States ေတြက..လာတဲ႔..Audit Team ေတြလာတဲ႔..အခါ..
တင္ၿပႏိုင္ရမွာ..ၿဖစ္ပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။
ၿမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔..စဥ္းစားတဲ႔..အခါမွာ..
DMA ဟာ..ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန..ေအာက္ကၿဖစ္ပါတယ္..။
နည္းပညာတကၠသိုလ္မ်ားဟာ..သိပၸံႏွင္႔နည္းပညာ၀န္ႀကီး..ဌာနေအာက္က.ၿဖစ္ပါတယ္..။
သက္ဆိုင္ရာ..တကၠသိုလ္..ပါခ်ဳပ္မ်ားကလည္း..သူ႔ေက်ာင္းသားတိုင္းဟာ..သေဘာၤလုိက္မွာ..မဟုတ္လို႔..၊ အခုလို..Exemption ရဘို႔..DMA ကို..တင္ၿပမွာ..မဟုတ္ပါဘူး.။ လာေရာက္စစ္ေဆး..အကဲၿဖတ္တဲ႔..Monitoring လုပ္တာကိုလည္း..ခံယူလိမ္႔မယ္..ဆိုတာ..မေသခ်ာပါဘူး..။
DMA အေနနဲ႔...လုပ္ေနရတာေတြက..International Standard နဲ႔လုပ္ေနရတာၿဖစ္ပါတယ္..။
အဲဒီ..Practice က..၀န္ႀကီးဌာနတိုင္းမွာ..မရွိပါဘူး..၊ နားမလည္..ႏိုင္ပါဘူး..။
။။။။။။။။။။။
အခုနက..တင္ၿပခဲ႔တဲ႔..Exemption ရဘို. တကၠသိုလ္ဘက္က...Application တင္တာ..၊
DMA ဘက္..Subject ကို..Gap Analysis လုပ္ထားတာ..၊
ခြင္႔ၿပဳမိန္ထုတ္ၿပန္ထားတာ၊ Monitoring သြားေရာက္..စစ္ေဆးထား..တာေတြ..အားလံုးဟာ..၊ တရား၀င္..အမိန္႔စာေတြ..၊ မွတ္တမ္းေတြနဲ႔..ရွိေနရပါ႔မယ္..။
တစ္ၿခား..ႏိုင္ငံေတြ.မွာ...သူတို႔..လုပ္ထံုးလုပ္နညး္အရ .ၿဖစ္ႏိုင္သလို..လုပ္တဲ႔..အေလ႔အထ..လည္း...ရွိေပမဲ႔..
ကြ်န္ေတာ္တို႔..ဆီမွာ.၊ ၿဖစ္ႏိုင္..၊ .မၿဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ.. စာဖတ္သူမ်ား.ေ၀ဖန္ပိုင္းၿခားႏိုင္မွာပါ..။
။။။။။။။။။။။။
တရား၀င္..၊ IMO မွထုတ္ၿပန္ထားတဲ႔..စည္းကမ္း၊ နည္းလမ္းေတြနဲ႔. .ေဆာင္ရြက္ထားၿခင္း.. မရွိဘဲ.ဘြဲလက္မွတ္ၿပတာနဲ႔..Exemption ေပးခြင္႔.. ဘယ္ႏိုင္ငံရဲ႔..Marine Administration မွာမွ..မရွိပါဘူး..။
ဒါေႀကာင္႔
ၿမန္မာႏိုင္ငံ DMA ကလည္း..IMO ရဲ႔ ဥပေဒမ်ား..ကို..လိုက္နာရမဲ႔..တာ၀န္ရွိတာေႀကာင္႔
တရာ၀င္..စနစ္တက်..ေဆာင္ရြက္ၿခင္းမရွိတဲ႔..တကၠသိုလ္မွ..ဘြဲမ်ားအတြက္.
ေရေႀကာင္းဘက္ဆိုင္ရာ..စာေမးပြဲမ်ားေၿဖဆိုတဲ႔..အခါ..၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းနဲ႔အညီ..ေဆာင္ရြက္ထားၿခင္းမရွိရင္...Exemption ေပးခြင္႔မရွိပါ..။
။။။။။။။။။။။
ၿမန္မာႏိုင္ငံေရေႀကာင္းတကၠသိုလ္၊ ၿမန္မာႏိုင္ငံကုန္သြယ္ေရေႀကာင္းေကာလိပ္၊ တို႔က..၀န္ႀကီးဌာန..တူသလို..၊ သူတို႔.Syllabus ေတြကို..DMA ကို..တင္ၿပရပါတယ္..။ DMA ကလည္း..IMO ကို..တင္ၿပရပါတယ္..။
ေနာက္ၿပီး..ႏိုင္ငံေတာ္..အစိုးရကိုယ္စား ..DMA ..ကထုတ္ၿပန္တဲ႔..ေရေႀကာင္းပညာေရးဆိုင္ရာ..Notification မွာလည္း..တရား၀င္..ထုတ္ၿပန္ထားရပါတယ္..။ အဆိုပါ..Notification မ်ားကို..လည္း..IMO ကို..တင္ၿပ..အေႀကာင္းႀကားထားရပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။
အဆိုပါ..Notification မ်ားဟာ..၊ ဌာနက..ထုတ္ၿပန္တာ..ၿဖစ္ေပမဲ႔..၊ သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာန၊ အစိုးရအဖြဲ႔၊ ေရွ႔ေနခ်ဳပ္ရံုးမ်ားကို..တင္ၿပထား..ၿပီး၊ အတည္ၿပဳခ်က္ရယူထားရတာ..ၿဖစ္ပါတယ္..။ ေရေႀကာင္းဘက္ဆိုင္ရာ..အသံုးအႏွုန္း၊ ဥပေဒေရးရာ..အသံုးအႏွဳန္းမ်ားကို..သက္ဆုိင္ရာ..ပညာရွင္မ်ားက..စိစစ္..စစ္ေဆးထားရတာ..ၿဖစ္ပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။
IMO ဆိုတာ..International Maritime Organization ပါ..အဖြဲ႔၀င္..နိုင္ငံ (၁၇၀) ပါ၀င္တဲ႔..ကုလသမဂၢ..ေအဂ်င္စီတစ္ခုပါ..။
သူ႔ရဲ႔..ေရေႀကာင္းပညာေရးဆိုင္ရာ..ကြန္ဗင္းရွင္းၿဖစ္တဲ႔..STCW ကို..အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံတိုင္းက..လိုက္နာ..က်င္႔သံုးရပါတယ္..။
က်င္႔သံုးၿခင္းရွိမရွိကို..IMO က..စစ္ေဆးသလို..၊ Member States အခ်င္းခ်င္းလည္း..အၿပန္အလွန္စစ္ေဆးခြင္႔ေပးထား..ပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။
ႏိုင္ငံတႏိုင္ရဲ႔..ေရေႀကာင္းပညာေရးစနစ္ဟာ..သက္ဆိုင္ရာ..STCW International Convention ပါ..Standard နဲ႔..ကိုက္ညီရင္..White List ထဲမွာပါပါတယ္..။
White List ထဲမွာ..ပါေနတဲ႔..ႏိုင္ငံက..ထုတ္ေပးတဲ႔..ေရေႀကာင္းဆိုင္ရာ.. လက္မွတ္မ်ားကို. (CoC) ကို...အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံအားလံုးက.. အဆင္႔အတန္းတူ..လက္မွတ္.(CoE) ထုတ္ေပးရပါတယ္..။ အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံေတြ.ပိုင္ဆိုင္တဲ႔..ဘယ္သေဘာၤမွာမဆိုတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခြင္႔ရွိပါတယ္.။
White List သက္တန္းက..(၅) ႏွစ္ဘဲရွိပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။။
(၅) ႏွစ္တိုင္းမွာ..IMO ရဲ႔..စစ္ေဆးမွဳကို..အနည္းဆံုးတစ္ႀကိမ္..ခံရမွာပါ..။ က်န္..Member States ေတြကလည္း..ဘယ္ႏွစ္ႏိုင္ငံလာမယ္ဆိုတာ..မသိႏိုင္ပါ..။
ၿပီးခဲ႔တဲ႔..ႏွစ္ကေတာ႔..IMO နဲ႔..EU က..လာစစ္သြားပါတယ္..။
အခု.မႀကာခင္...Malaysia က..လာမယ္လို..သတင္းႀကားေနရပါတယ္..။
Member State ေတြက..လာစစ္ၿပီးရင္လည္း..သူတို႔..Report ကို..IMO ကိုတင္ၿပပါတယ္..။ NC ..မ်ားေနခဲ႔ရင္..IMO ..က..ဆင္းလာႏိုင္ပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။
White List ထဲ..မပါရင္..White List က..ၿပဳတ္သြားရင္ေတာ႔..
ၿမန္မာႏိုင္ငံ..အလံ..လႊင္ထူထားတဲ႔..သေဘၤာေပၚမွာဘဲ..ၿမန္မာႏိုင္ငံသား..ေရေႀကာင္းပညာရွင္မ်ား..ေရေႀကာင္းလုပ္သားမ်ား..အလုပ္လုပ္ခြင္႔..လိုက္ခြင္႔ရွိပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။
ဒါေႀကာင္႔..White List ထိမွာကို..ပညာရွင္ေတြ..တာ၀န္ရွိသူေတြက..စိုးရိမ္ႀကတာပါ..။
ကိုယ္႔ႏိုင္ငံထဲမွာ..ဘဲ..ဟာ..၊ အခ်င္းခ်င္း..ႀကည္႔က်က္..လုပ္ႀကတာေပါ႔..ဆိုၿပီး..၊ လုပ္လို႔..မရေႀကာင္း..နဲ႔..
ဟိုတုန္းက..ရတာဘဲ..အခုဘာလို႔..မရတာလဲ..၊ ေမးၿမန္းလာသူ..မ်ားအား..
သိသမွ်..ၿပန္ႀကားအပ္ပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။
၀င္းေအာင္
ေရေႀကာင္း..ေက်ာင္းဆရာ
No comments:
Post a Comment