အစားအေသာက္ ဆိုတာကေတာ့ သေဘၤာေပၚမွ မဟုတ္ပါဘူး။ လူတိုင္း အရသာ
(အာရုံ ) ခံျပီးေကာင္းေကာင္းေလးစားျခင္ၾကတာခ်ည္းပါဘဲ။ မိေ၀းဖေ၀း
ေရျခားေျမျခားမွာ ၀မ္းစာရွာေနရတဲ့ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ခရီးသြား လုပ္သားမ်ား
အတြက္ကေတာ့ ပိုလို႔ေတာင္အေရးၾကီးျပီး တစ္ခုတည္းေသာ ေျဖေဖ်ာ္စရာ ျဖစ္ေနျပန္
ေသးတယ္။ ျမန္မာက ထမင္းေလးလည္းစားရမွ ငပိရည္ေလးလည္းတို႔ရမွ၊ ကုလားကေတာ့
ပဲဟင္းေလးနဲ႔ ခ်ာပါတီမွမပါရင္ မ်က္ႏွာမေကာင္းသလို၊ အသားစားတဲ႔သူက အသားမွ
မစားရရင္အာသာမေျပသလိုမ်ိဳးေပါ႔။ အစားအေသာက္ဆိုတာနဲ႔ Chief Cook
ကိုမ်က္ေစာင္းထိုးရမယ့္ေခတ္ MLC 2006 ေပၚျပီးေနာက္ မွာ ကုန္ဆံုးသြားပါျပီ။
သေဘၤာအုပ္ခ်ဳပ္ေရး လူၾကီးပိုင္းမ်ားကိုယ္တိုင္ၾကီးၾကပ္ ၾကပ္မတ္ ရမယ္
့ေခတ္ေရာက္ေနျပီ လို႔ေျပာရင္မမွားပါဘူး။ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ကတည္းက Ship’s cook
Convention လုပ္ျပီး ပင္လယ္ေရေၾကာင္း သြား သေဘၤာေပၚက
အစားအေသာက္မ်ားအဆင့္အတန္းရွိေစရန္ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ၾကပါတယ္။ (အခု Chief Cook
ေတြကို ထုတ္ေပးတဲ႔ လက္မွတ္ကလည္း အဲဒီ convention
ါအခ်က္မ်ားကိုလိုက္နာရပါမယ္။) လူအမ်ိဳးမ်ိဳး၊အစားစားၾကပံုအဖံုဖံုအတြက္
MLC2006 ကလည္း မေမ႔မေလွ်ာ႔ Reg 3.2 နဲ႔ ေရးထားပါတယ္။ စာပိုဒ္-1 မွာတင္
ယဥ္ေက်းမွဴ ေနာက္ခံ၊ ဘာသာေရး အေျခခံမတူသူမ်ား အတြက္မူတည္ျပီး အစား
အေသာက္မ်ား ကိုျပည္႔စံု လံုေလာက္စြာ စီစဥ္ျပင္ဆင္ ေကၽြးေမြးရမယ္လို
႔ဆိုထားပါတယ္။ သန္႔ရွင္းရမယ္ဆိုတာလည္း ပါပါတယ္။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ပဲ
စားတဲ႔သူကလည္း၊ အသားေတြနဲ႔ေရာေႏွာေနတာကို သေဘာမက်သလို၊ ၀က္သား အမဲသားမစား
သူမ်ားကလည္း သူတို႔စားမယ့္ ဟင္းေတြကိုသန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း ၀က္ကင္း အမဲကင္း
ျပင္ဆင္ ေစခ်င္ၾကမွာပါဘဲ။ အဲဒီေတာ့ သံုးမယ္ ့ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ေတြကို
ခြဲျခားတာကအစ စဥ္႔နီတံုးေတြအဆံုး ကို အေသး စိတ္ စဥ္းစားျပီး
စီစဥ္ေပးရပါေတာ့မယ္။ အဓိက ကေတာ့ သေဘၤာကုမၸဏီ မွာတာ၀န္ ရွိပါတယ္ ။
ေဖၚေဆာင္ၾကီးၾကပ္ေပးရမွာကေတာ့ သေဘၤာေပၚကအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားျဖစ္ျပီး၊
လိုက္နာေပးရမွာ ကေတာ့သေဘၤာေပၚကအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား အပါအ၀င္သေဘၤာသားမ်ား
သာျဖစ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ထမင္းစားတဲ ႔ျမန္မာေတြကို ခ်ာပါတီ မေကၽြး ရေအာင္လည္း
စီစဥ္ေပးရမွာပါ။ သေဘၤာသားအားလံုးျမန္မာ (တခိုင္လံုးေရႊ) ဆိုရင္ ျပႆနာ
တစ္၀က္ရွင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ၀က္မစား၊ အမဲမစားျပႆနာမ်ားကိုလည္း
ေသခ်ာေျဖရွင္းရေတာ႔မွာပါ။ လူမ်ိဳးတစ္ရာ႔တစ္ပါး ပါတဲ႔သေဘၤာမ်ား
ကုမၸဏီမ်ားဆိုရင္ေတာ့၊ အဲဒါေတြက မဟာျပႆနာမ်ားပါဘဲ။ အရင္ကလို
စားခ်င္စားမစားခ်င္ေန ဆိုျပီးထားလို႔ မရေတာ့ပါ။ MLC2006 ဆိုတာႏိုင္ငံတကာ
Convention ျဖစ္တဲ႔အတြက္၎ကို လိုက္နာတဲ႔သေဘၤာျဖစ္ေစ မလိုက္နာတဲ
႔သေဘၤာျဖစ္ေစေရာက္တဲ႔ ဆိပ္ကမ္းက Port State Control ကေတာ့ စစ္ေဆး မွာပါဘဲ။
အၾကီး အေသး ေပၚမူတည္ျပီးဖမ္းတာေတြ မွတ္ခ်က္ေပးတာေတြျဖစ္လာပါမယ္။
မီးခိုးၾကြက္ေလွ်ာက္လိုက္ပါလိမ္႔မယ္။ MLC 2006 ေအာက္မွာ အဖမ္းခံရရင္ေတာ့၊
ဘယ္လို အက်ိဳးဆက္ ရွိမယ္ဆိုတာ အခုမွအစဆိုေတာ့ ေျပာလို႔မရေသးေပမဲ႔၊
ေပါ့လို႔ရမယ့္ကိစၥတစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီမွာ ေက်နပ္မွဴမရွိကတိုင္ၾကားပါ
ဆိုတဲ႔ MLC2006 ရဲ႔ Reg 5.1.5 ‘ On board complaint procedure’
ကိုအနည္းငယ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ မည္သည့္သေဘၤာသားမဆို သေဘၤာေပၚမွာ ဘယ္ကိစၥကိုမဆို
မေက်နပ္ရင္ `တိုင္ၾကားလႊာ` ကိုျဖည့္ျပီးတိုင္ၾကားႏိုင္ပါတယ္။
တိုင္ၾကားသည့္ ကိစၥၾကီး ငယ္ေပၚမူတည္ျပီးခ်က္ခ်င္းေျဖရွင္းရပါတယ္။
မွတ္တမ္းမ်ား လည္းေသခ်ာ လုပ္ထား ရပါတယ္။ တိုင္ရမွာကေတာ့ ကိုယ့္အထက္အရာရွိ၊
ဒါမွမဟုတ္ကိုယ့္ဌာနရဲ႔အၾကီးအကဲ၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္ မာလိန္မွဴးအထိ၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္
ကုမၸဏီအုပ္ခ်ဳပ္သူအထိ စသျဖင့္ တိုင္လို ႔ရပါတယ္ ။ ေနာက္ဆံုး Flag / Port
state Control ( Maritime Authority ) ကို တိုင္လိုက္ရုံပါဘဲ။
တိုင္ၾကားလႊာမ်ားတဲ႔သေဘၤာကလည္း သေဘၤာသားကို ဂရုမစိုက္တဲ႔သေဘၤာ
ဆိုတာေျပာစရာေတာင္မလိုပါ။ `ဘဲဥတစ္ျခမ္းနဲ႔`ေကၽြးတာကိုေရနဲ႔ေမွ်ာခ်ျပီး
သည္းခံစရာမလိုေတာ့ဘူးလို႔ေျပာရင္ရပါတယ္။ ။
Capt Win Naing Nyunt (American
President Line, APL)
No comments:
Post a Comment