Friday, December 27, 2013

ပင္လယ္ၾကီးကက်ယ္တယ္...ဓါးၿပေတြကတုိက္တယ္။



က်ယ္တုိက္...ၾကုိက္တယ္
ဆုိတာ က ေရွးတုန္း က ရည္းစားစကားေၿပာတဲ႕နည္းေလ
အခု ကေတာ႕ တကယ္ ေဆာ္ ေနတာဗ်။

၁၉၈၀ ေလာက္မွာ အင္ဒုိနီးရွား နုိင္ငံက လူမြဲေတြက ေရတပ္က တစ္ခ်ဳိ႕
တာ၀န္မဲ႕ေတြ စစ္တပ္ကလက္နက္ေတြနဲ႕ ေပါင္းမိၿပီး
ကမ္းေၿခကေန ထြက္ မလကၠာေရလက္ၾကားတုိ႕
အင္ဒုိနီးရွားက်ြန္းေတြ တစ္၀ုိက္ က သေဘၤာေတြေပၚတက္ၿပီး ပစၥည္းယူ
သူၾကီး Safe ထဲ က သေဘၤာသားလစာေတြေတာင္းတာကေန (ပင္လယ္ဒါးၿပ)
ေခတ္ၿပန္ထလာခဲ႕တယ္။

ေနာက္ေတာ႕ စစ္တစ္ေကာင္းတုိ႕ ကုိလံဘုိ တုိ႕
အေနာက္အာဖရိ နုိင္ငံေတြ
အစရွိတဲ႕ စစ္ၿဖစ္ၿပီးဆင္းရဲေနတဲ႕ကမ္းေၿခၿမုိ႕နုိင္ငံေတြ ကုိမွာ ပါ ဒီမီးကူးသြားတယ္။

အဆုိးဆုံးကေတာ႕ Somali မရပ္ေသးတဲ႕ စစ္ပြဲေတြ ရဲ႕ အဆက္
ဥပေဒမဲ႕တဲ႕ လက္နက္ ကုိင္ ဆရာသမားေတြကုိ
နုိင္ငံတစ္ကာက ထုံးစံအတုိင္း လက္နက္ေတြေရာင္း ကုလားဖန္ထုိးတယ္
ေၿမွာက္ေပးတယ္ Mastermind လုပ္ၿပီး
Gulf of Aden နဲ႕ Indian Ocean , African Coast တစ္၀ုိက္မွာ ဒါးၿပတုိက္ ၿပန္ေပးဆြဲလာရာကေန
အရမ္း ကုိ Pro ဆန္လာတယ္

ရုရွ တုိ႕ အေမရိက တုိ႕က စိတ္နာထားတဲ႕ စစ္မွုထမ္းေဟာင္းေတြ ကလဲ
Private Trainer ေတြ လုပ္ နည္းလမ္းေတြ သင္ေပး လက္နက္ပြဲစားေတြ လုပ္
ကုိယ္က်ဳိးရွာရကေန
သေဘၤာၾကီးငယ္ေတြ ကုိ ၀င္စီးၿပီး ေငြညွစ္ ေတာင္းတဲ႕ နည္း ကေန တဆင္႕တက္ၿပီး
အသက္ေတြကုိပါရန္ရွာလုိ႕
ေဒၚလာေတြ သန္းခ်ီေတာင္းတဲ႕ အဆင္႕ကုိေရာက္လာခဲ႕ပါတယ္။

၂၀၀၆ ခုႏွစ္ကေန ၂၀၁၀ ေလာက္မွာေတာ႕ အဆုိးရြားဆုံးအေၿခအေနကုိေရာက္သြားတယ္
သေဘၤာသားေတြ အသတ္ခံရတယ္ လက္ၿဖတ္ခံရတယ္ အစာေရဆာငတ္ လေပါင္းမ်ားစြာ
ထိန္းသိမ္းႏွိပ္စက္ခံရတယ္ ကုမဏီေတြက သူတုိ႕ေတာင္းတဲ႕ေငြကုိမေပးမၿခင္းေပါ႕

USA UK INDIA JAPAN အစ ရွိတဲ႕ နုိင္ငံေတြက စစ္သေဘၤာေတြ မၾကာခဏ
ေရာက္လာကူညီ ေစာင္႕ေရွာက္ေပးေပမဲ႕ ေရနံ နဲ႕ သေဘၤာဆီ ေစ်းေတြက
တစ္စည္ ကုိ ေဒၚလာ ၇၀၀ ေက်ာ္ ရွိလာေတာ႕
ကင္းလွည္႕ေစာင္႕ေရွာက္တဲ႕ သေဘၤာနဲ႕ သူတုိ႕ စစ္သားေတြရဲ႕ ေန႕စဥ္ကုန္က်စားရိတ္ကုိ
က်ခံေပးဘုိ႕ ၾကေတာ႕ သေဘၤာ ကုမဏီေတြက လက္တြန္႕ေနၾကၿပန္ေလတယ္။

ဒါနဲ႕ တြဲေရးခြဲေရးေတြေအာက္မွာ
သေဘၤာေတြနဲ႕ သေဘၤာ သားေတြ အေပၚကုိဘဲ ၿပန္လည္ ခုခံ ရမဲ႕တာ၀န္ေတြက ပုံၾကလာပါတယ္။

သေဘၤာ ပုံစံအေနထားကုိ္ လုိက္ၿပီး ၾကုိတင္ကာကြယ္မွုေတြ ၿပဳလုပ္ရတယ္
တစ္ခ်ဳိ႕က လက္နက္ကုိင္ အေစာင္႕ေတြကုိ ခရီးတစ္ေထာက္ ငွားရမ္းေခၚေဆာင္လာတယ္
တစ္ခ်ဳိ႕က သေဘၤာသားေတြ ကုိ လက္နက္ကုိင္တပ္ဆင္ေပးတယ္
တစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ႕ ကုိင္တြယ္နည္း Negotiate လုပ္ဖုိ႕ သင္တန္းေတြေပး
အစရွိတဲ႕ နည္းမ်ဳိးစုံနဲ႕ ကာကြယ္ ဖုိ႕ ၿပင္ဆင္ရေတာ႕တယ္။

HRA High Risk Area လုိ႕ေခၚတဲ႕ သေဘၤာေတြ အတြက္ ဓါးၿပရန္ရွိတဲ႕ ေနရာကုိ သတ္မွတ္ၿပီး
ေရွာင္ရန္ ေဆာင္ရန္ ညြန္ၾကားခ်က္ေတြ ေစာင္႕ၾကည္႕ေနတဲ႕ အကူညီေပးမဲ႕အဖြဲ႕စည္းေတြ
စစ္ေရယဥ္ေတြ ရဲ႕ ေစာင္႕ေရွာက္မွုလက္ေအာက္ကေန သြားေနတဲ႕ Convoy ယဥ္တန္းေတြ
နဲ႕ စည္ကား ေနရာ Gulf Of Aden ကုိ က်ေနာ္ တုိ႕ မၾကာခဏ ၿဖတ္သန္းၾကရပါတယ္။

အခု ၂၀၁၃ ႏွစ္ထဲ မွာေတာ႕ တစ္ခါမွ ေအာင္ၿမင္စြာ စီးနင္းနုိင္တယ္လုိ႕ မၾကားမိေသးပါဘူး
ဒီေန႕ မနက္ေတာ႕ Red Sea ကေန Gulf Of Aden ကုိ က်ေနာ္ တုိ႕ သေဘၤာ ထြက္လာပါတယ္
ကံေကာင္းစြာ Maersk ရဲ႕ အၿပာေရာင္ ကုိယ္ထည္ ၾကီး ေၾကာင္႕လား Tom Hank ရဲ႕
Captain Philip ရုပ္ရွင္ေၾကာင္႕လားမသိပါဘူး
American ေရတပ္ သေဘၤာတစ္စီး က်ေနာ္ တုိ႕ သေဘၤာ ကုိ ေဘးက လမ္းၾကဳံ လုိ႕
ေစာင္႕ေရွာက္ လုိက္ပါလာၿပန္ပါတယ္။

တကယ္တန္း ကံေခၿပီ ဆုိရင္ ေတာ႕ သေဘၤာ ေပၚက
က်ေနာ္ တုိ႕ အေနနဲ႕ မခုခံနုိင္ပါဘူး သူတုိ႕က AK-47 လုိ M-16 တုိ႕လုိ
Lethal Weapon ေတြ နဲ႕ ပစ္ခတ္ ၿပီး Gun Boat ေတြ Speed Boat ေတြ နဲ႕ ၀ုိင္းလာတာကုိ
ၿငိမ္ခံေနၿပီး ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ အသာတၾကည္ လုိက္ေရာ ၾကရမွာပါ
စိတ္မထင္ရင္ လက္ၿဖတ္မယ္ အသတ္ခံရမယ္ေလ။

က်ေနာ္ တုိ႕ ရတဲ႕ ပုိက္ဆံေတြ ဟာ ကုမဏီ ၾကီးရဲ႕ လူၾကီးလူေကာင္းေတြ
စားပြဲေအာက္ကေန သဲ႕ယူေနတဲ႕ ပုိက္ဆံေတြ နဲ႕ စာရင္ မေၿပာပေလာက္ပါဘူး။

သေဘၤာၾကီးေတြက သန္း ၈၀ ေလာက္တန္တယ္
ကုန္ေတြက သန္း ၂၀၀ ေလာက္တန္ပါတယ္
က်ေနာ္တုိ႕လစာေတြ လူ အေယာက္ ၂၀ ေပါင္းမွ တစ္လကုိ ၅ေသာင္းမရွိပါဘူး

လူအသက္ကုိ သိတ္တန္ဘုိးထားတဲ႕ ဒီမုိကေရစီနုိင္ငံၾကီးေတြ ဆုိေပမဲ႕လဲ
ေလယဥ္ေတြေပၚမွာ ေတာင္ လူတုိင္းအတြက္ ေလထီး မေပးထားတဲ႕
စည္းမ်ဥ္းေတြ ၾကားမွာ က်ေနာ္ တုိ႕ သေဘၤာသားေတြ ဟာလည္း

ၿမန္မာၿပည္က ကုိယ္ထူကုိယ္ထလမ္းေတြ လုိပါဘဲ
လစာ ၂ၿပားတစ္ပဲ နဲ႕ ကုိယ္႕ အသက္ကုိ ကုိယ္ေစာင္႕ေရွာက္လုိ႕ ဟန္ကုိ႕ကာ
ဆုိမာလီ ညေတြ မွာ မသိခ်င္ဟန္ေဆာင္လုိ႕
တံခါးေတြပိတ္ မီးေတြမွိတ္လုိ႕သာ တစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္ စၾကေနာက္ၾက
နဲ႕ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ၿဖတ္သန္းေနေနၾကတုန္းပါဘဲ ဗ်ာ။

No comments:

Post a Comment