Friday, December 27, 2013

ျမန္မာႏိုင္ငံနစ္နာမႈ




တရုတ္ျပည္ကို ေရနံစိမ္း တင္ပို႔ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေက်ာက္ျဖဴဆိပ္ကမ္းကိုေဆာက္လုပ္ေနတာဟာ ၿပီးစီးသေလာက္ျဖစ္ေနပါၿပီ။

ေရနံစိမ္းတန္ခ်ိန္ ၃ သိန္း ထိသယ္ေဆာင္လာႏိုင္မယ့္ VLCC/ULCC ကပ္ႏိုင္ေအာင္ ဆိပ္ခံတံတားေတြ ေဆာက္လုပ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္... သေဘၤာေပၚကခ်တဲ့ ေရနံစိမ္းေတြကို က်ာက္ျဖူဆိပ္ကမ္းကေန ပိုက္လိုင္းကတစ္ဆင့္ တရုတ္ႏိုင္ငံ ကို တိုက္ရိုက္ပို႔ေဆာင္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။

ပိုက္လိုင္းႏွစ္ခုရွိၿပီးတစ္ခုက သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ နဲ႔ အၿပိဳင္ပိုက္လိုင္းက ေရနံစိမ္းအတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၄ မွာစတင္ေတာ့မယ္သိရွိရပါတယ္။

ႏွစ္စဥ္ေရနံစိမ္းတန္ခ်ိန္ (၂၂) သန္း ကိုျမန္မာႏိုင္ငံေပၚက ျဖတ္သန္းသယ္ေဆာင္သြားႏိုင္မယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။ ပ်မ္းမွ် တစ္လကို ေရနံစိမ္းတန္ခ်ိန္ (၂)သန္းခန္႔ ေက်ာက္ျဖူဆိပ္ကမ္းမွာ ခ်ရပါလိမ့္မယ္။
ႏွစ္စဥ္ ေရနံစိမ္း တန္ခ်ိန္ေပါင္း သန္း(၂၀)ေက်ာ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံဆိပ္ကမ္းမွာခ်ၿပီး တရုတ္ျပည္တင္ပို႔ေပးရပါမယ္။

Amoko Cadiz disaster ကအစျပဳလို႔ Exxon Valdez (1989) ကေန deep water horizon(2010) အထိ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ေရထုညစ္ညမ္းမႈေတြဟာ ေက်ာက္ခမန္းလိလိပါ။

ျမန္မာႏိုင္မွာေရးဆြဲထားတဲ့ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ဥပေဒကို ဖတ္ၾကည့္ၾကပါ။

........ဒီအရာေတြကို အက်ဳံးဝင္ကာကြယ္ႏိုင္ၿပီလား…?
.........ျဖစ္လာရင္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးႏိုင္မယ့္ ဥပေဒ အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီလား…..?
.........ဘယ္လိုအာမခံ အစီအစဥ္ေတြထားရွိၿပီးၿပီလဲ…?

ဆိုတဲ့ေမးခြန္းေတြအတြက္ အေျဖကေတာ့ xxxxx

၂၀၁၂ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ဥပေဒဟာ သေဘၤာေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ေရထုညစ္ညမ္းမႈကို ခိုင္ခ့ံတဲ့ အက်ဳံးဝင္ျခင္း မရွိတာေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီဥပေဒကိုကိုးကားၿပီး နည္းဥပေဒထုတ္မလား.. ဥပေဒတစ္ခုထပ္မံထုတ္ျပန္ရမလားဆိုတာ.. ျမန္ျမန္စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ရမယ့္ အေနအထားပါ။

အာမခံအစီအမံေတြ ထားမယ္ ဆိုပါစို႔…။

ပထဆံုး Civil Liability Convention အဖြဲ႔ဝင္ ျဖစ္ရင္ အျမင့္ဆံုး ေဒၚလာ ၁၃၅ သန္းထိေလ်ာ္ေၾကးရႏိုင္ခြင့္ရွိမယ္။

ေနာက္တစ္ဆင့္တက္လို႔ 1992 FUND ကြန္ဗင္းရွင္းအဖြဲ႔ဝင္ဆိုရင္ ေဒၚလာ ၃၀၆ သန္းထိ ေလ်ာ္ေၾကးရႏိုင္မယ္။

ဒီထက္တစ္ဆင့္တက္လို႔ တစ္ႏွစ္ကို ေရနံစိမ္းတန္ခ်ိန္ သန္းခ်ီ လက္ခံရမယ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ SUPPLEMENTARY FUND PROTOCOL ဝင္ၿပီးရင္ ထိခိုက္မႈေပၚလိုက္လို႔ ေဒၚလာ (၁) ဘီလီယံထိ ေလ်ာ္ေၾကးရႏိုင္မွာပါ။

ဒါေတြဟာ အလကားရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ေရနံတင္ခ်ျပဳလုပ္တဲ့ ႏိုင္ငံေတြက ရံပံုေငြ စုေပါင္းထည့္ဝင္ထားမွ ေလ်ာ္ေၾကးရႏိုင္တာမ်ဳိးပါ။
ဒီေရနံေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ မဟုတ္ပါဘူး… ဒါေပမယ့္ ၂၀၁၄ ေနာက္ပိုင္းမွာ OIL RECEIVER Country ေတာ့ျဖစ္သြားေတာ့မွာပါ။

တရုတ္ျပည္အတြက္လက္ခံေပးရတဲ့ေရနံအတြက္ ေရထုညစ္ညမ္းမႈျဖစ္ခဲ့ရင္ ေလ်ာ္ေၾကးရႏိုင္ဘို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက ရံပံုေငြစိုက္ထုတ္ထည့္ဝင္ေပးရမွာလား….။

ဒါမွမဟုတ္ တရုတ္ႏိုင္ငံက ျမန္မာႏိုင္ငံနစ္နာမႈအတြက္ ထည့္ဝင္ေပးမွာလားဆိုတာ …. ေမးခြန္းမရွိခဲ့သလို အေျဖလဲ မသိေသးပါဘူး။ ။


Ko Ko Naing : MSCA

No comments:

Post a Comment