Tuesday, March 26, 2013

အတု နဲ့ အစစ္... (သို ့မဟုတ္) ေပတံေကာင္းတစ္ေခ်ာင္း...


သုိ့/

အယ္ဒီတာခင္ဗ်ာ...

January 7 -13/ 2013 ေန့ထုပ္ The Voice Weekly Journal, Vol.9/No.1 စာမ်က္နွာ ၂၉ , Perspective မွာေဖာ္ျပထားတဲ့ စာေရးသူ (ကုိမင္း) ရဲ့ ""ကြ်န္ေတာ္ေမွာင္ခုိသမား"" ေဆာင္းပါးကုိ
ကြ်န္ေတာ့္အျမင္မွတင္ျပလုိပါတယ္။ စာေရးသူ (ကုိမင္း) ဆုိလုိတဲ့အဓိကအေျကာင္းအခ်က္ျဖစ္တဲ့ ""ဦးေဏွာက္ယုိစီးမွဳ"" (Brain Drain) ကုိျမင္ေတြ့ ခံစားရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေဆာင္းပါးမွာ ဥေဏွာက္ယုိစီးမွဳ ကုိ ေဇာင္းေပးေရးထားတာက ေဆာင္းပါးတပုဒ္လုံးမွာ ၃၀% ေလာက္သာေတြ့ရျပီး လက္မွတ္အတု (အေမွာက္) နဲ့ လုပ္စားလုိ့အဆင္ေျပရတယ္ဆုိတဲ့အေတြးအေခၚမ်ဳိး ၊ အေရးအသားမ်ုိးက ၇၀% ေတြ့ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ကာ အေတြးအေခၚမရင့္က်က္ေသးဘဲ အခုမွ သေဘာ`္စလုိက္မဲ့ E/R Rating မ်ား ၊ လူငယ္ေရေျကာင္းအင္ဂ်င္နီယာမ်ား ၊ ျမန္မာနုိင္ငံေရေျကာင္းပညာတကၠသုိလ္ (MMU) ေက်ာင္းဆင္းမ်ား နဲ့ ျမန္မာနုိင္ငံေရေျကာင္းပညာေကာလိပ္ေက်ာင္းဆင္းမ်ား (IMT) အတြက္ ""လက္မွတ္အတု (အေမွာက္) နဲ့လုပ္စားရင္လဲ လစာအမ်ားျကီးရတာပါဘဲ"" ဆုိတဲ့ အေတြးအေခၚ ၊ အယူအဆဆုိးျကီး၀င္သြားမွာထိပ္လန့္ စုိးရိမ္မိတဲ့အတြက္ယခုေပးစာကုိေရးလုိက္ရပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးကုိဖတ္ျပီးကတည္းက ပုိ့ေဆာင္ေရး၀န္ျကီးဌာန ၊ ေရေျကာင္းပုိ့ေဆာင္ေရးညြွန္ျကားမွဳဦးစီးဌာန (Department of Marine Administration) မွက်င္းပတဲ့ ေရေျကာင္းအင္ဂ်င္နီယာဘက္ဆုိင္ရာ MOT စာေမးပြဲေတြအေျကာင္းနဲ့ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာေရေျကာင္းအဖဲြ့ခ်ဳပ္ (IMO) က ခ်မွတ္ထားတဲ့ တင္းက်ပ္လာတဲ့ STCW' 78 and 1995 Amendment (Standard Training Certification and Watch Keeping-1978 and 1995 amendment) အေျကာင္းေတြ၊ ေရေျကာင္းအင္ဂ်င္နီယာမ်ားရဲ့ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အခက္အခဲေတြကုိ အားလုံးသိရွိေအာင္အပတ္စဥ္ထုပ္ဂ်ာနယ္မ်ားမွတဆင့္ ေရးသား တင္ျပမယ္လုိ့ျကိဳးစားေနတယ္။ အျကမ္းအားျဖင့္ေတာ့ ယခုေခတ္မွာ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာနုိင္ငံေတြကုိ ၀င္ ထြက္သြားလာေနတဲ့ နုိင္ငံတကာကုန္သြယ္သေဘာ`္မ်ားဟာ IMO ကခ်မွတ္ထားတဲ့ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာကုန္သြယ္ေရေျကာင္း ဥပေဒေတြျဖစ္တဲ့ SOLAS (Safety of Life at Sea 1974) , STCW , MARPOL '73/78 (International Pollution Prevention from Ship) , Port State Control Procedure ' 2000, ISM code (International Safety Management Code) , ISPS code (International Ship and Port Facilities Security code) , Annual Survey, Class Survey စတဲ့ ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ေသာ ဥပေဒေတြနဲ့က်ပ္တည္းစြာအလုပ္လုပ္ေနရတဲ့ ေခတ္သစ္တခုကုိ ေရာက္ရွိလာတဲ့အတြက္ သေဘာ`္၀င္ ထြက္ သြားလာရာ နုိင္ငံတုိင္းက ေရေျကာင္းအာဏာပုိင္အဖြဲ့အစည္းမ်ားမွ သေဘာ`္နဲ့သက္ဆုိင္တဲ့ Certificate မ်ား ၊ 4 key person senior management level လုိ့ေခၚတဲ့ ကက္ပတိန္ ၊ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ ၊ ကုန္းပတ္ဌာနအရာရွိခ်ဳပ္ ၊ စက္ခန္းတာ၀န္ခံ ပထမအင္ဂ်င္နီယာ ေတြရဲ့ ေရေျကာင္းဘက္ဆုိင္ရာကြ်မ္းက်င္မွဳ လက္မွတ္ (Certificate of Competency - C.O.C) မ်ား ၊ Operation level လုိ့ေခၚတဲ့ ေရေျကာင္းအရာရွိ (Deck Officer on Watch) မ်ား ၊ အင္ဂ်င္နီယာအရာရွိ (Marine Engineer Officer) မ်ား ၊ Other Rating သေဘာ`္သားမ်ား ၊ စတဲ့ သေဘာ`္တစီးလုံးမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနျကတဲ့ သေဘာ`္၀န္ထမ္းအားလုံးတုိ့ရဲ့ သက္ဆုိင္ရာကြ်မ္းက်င္မွဳလက္မွတ္အသီးသီကုိ အထက္ကေဖာ္ျပထားတဲ့ STCW' 95 amendment ဥပေဒအရ မွန္ကန္မွဳ ရွိ မရွိ တင္းက်ပ္စြာစစ္ေဆးလာတယ္ ဆုိတာ ေဒါပုံသေဘာ`္က်င္း(SECD) ၀င္ေပါက္ကလက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာထုိင္ျပီး ေတြ့တဲ့ Senior Management Level အရာရွိမ်ားကုိေမးျကည့္ပါ။ ဟုတ္ မဟုတ္ အေျဖကုိသိပါလိမ့္မယ္။ ဥပေဒအရ ယခုေခတ္မွာလက္မွတ္အတုနဲ့လုပ္စားလုိ့ မရ ေတာ့သေလာက္ျဖစ္သြားပါျပီ။ လက္မွတ္အမွန္မဟုတ္ဘဲတကယ့္သေဘာ`္လုိင္းျကီေတြမွာ (MAERSK Line, Mitsui OSK Line, NYK Line, PIL, Uniteam စသည္ျဖင့္အမ်ားျကီး.....) လုံး၀လုိက္လုိ့မရပါ။ ဆုိလုိတာက ဥပေဒေတြအရ ဘယ္ေလာက္ဘဲတင္းက်ပ္ထားေပမဲ့ ယုိေပါက္ဆုိတာ ေနရာတုိင္းမွာရွိေနတဲ့အတြက္-တနည္းအားျဖင့္ 100% Implemented မရွိတဲ့အတြက္ေျကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ တနုိင္ငံနဲ့တနုိင္ငံ က်င့္သုံးတဲ့ မတူညီတဲ့မူ၀ါဒေတြေျကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ကာယကံရွင္ သေဘာ`္၀န္ထမ္းကုိယ္တုိင္က ေရေျကာင္းဘက္ဆုိင္ရာစာေမးပြဲအသီးသီးကုိ အခ်ိန္ေပးျပီး တရား၀င္မေျဖဆုိလုိျကဘဲ လစာမ်ားမ်ားလုိခ်င္တဲ့ Mind Set ကုိမေျပာင္းလဲနုိင္ေသးတဲ့အတြက္ေျကာင့္လည္းေကာင္း ယခုခ်ိန္ထိ လက္မွတ္အတုကုိင္ေဆာင္အသုံးျပဳမွဳမ်ားရွိေနတယ္ဆုိတာ မျငင္းလုိပါ။ ဒါေပမဲ့ လက္မွတ္အတုမ်ားကုိဂုဏ္သိကၡာအဆင့္အတန္းမ်ားစြာရွိျပီး ကမၻာ့ကုန္သြယ္ေရေျကာင္းေလာကကုိဦးေဆာင္ေနတဲ့သေဘာ`္လုိင္းျကီးေတြမွာ အသုံျပဳလုိ့လုံး၀ (လုံး၀) မရဘဲ Personnel Safety / Ship Safety and Sea Worthiness မရွိတဲ့ သေဘာ`္လုိင္း မ်ားမွာဘဲ အသုံးျပဳလုိ့ (ရေကာင္း) ရပါလိမ့္မယ္ဆုိတာပါ။ ေနာက္ျပီးစာေရးသူကုိတဆက္တည္းတင္ျပလုိတာက ကြ်န္ေတာ္လဲ ၁၉၈၄ မွာ ၁၀ တန္းေအာင္ျပီး ၁၉၈၈ အေရးအခင္းျဖစ္ေတာ့ ေနာက္ဆုံးနွစ္နဲ့ရန္ကုန္တကၠသုိလ္က ထြက္ခဲ့ ၊ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပုိင္၊ သိမ္ျဖဴသေဘာ`္က်င္းမွာ Apprentice Engineer အေနနဲ့ ၄ နွစ္ Dock Service ဆင္းျပီးတဲ့ေနာက္ MOT 2nd Class Part (A) ေအာင္ျမင္ခဲ့ ၊ ၁၉၉၁ မွာ ေက်ာင္းတခ်ီျပန္ဖြင့္တဲ့အခါ ေနာက္ဆုံးနွစ္စာေမးပြဲ၀င္ေျဖ ၊ (ဘြဲ့ရတယ္ေပါ့ဗ်ာ) ပင္လယ္ျပင္လုပ္သက္ေတြရလာေတာ့ အခက္အခဲမ်ဳိးစုံျကားထဲက တရား၀င္က်င္းပတဲ့ စာေမးပြဲေတြအဆင့္ဆင့္ကုိ အခ်ိန္မ်ားစြာ ေပးျပီး ေျဖဆုိခဲ့ ၊ ယခုအခ်ိန္မွာေတာ့ Japan နုိင္ငံရဲ့ ဒုတိယအျကီးဆုံးသေဘာ`္ကုပၼၼဏီျဖစ္တဲ့ Mitsui O.S.K Line မွာ Chief Engineer အျဖစ္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဆဲပါ။ ကြ်န္ေတာ္ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရတဲ့ ဘ၀တစ္စိတ္ တစ္ေဒသကုိေျပာျပတာဟာ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြး ထုပ္ေဖာ္ျကြား၀ါခ်င္လုိ့ လုံး၀မဟုတ္ရပါ။ ကြ်န္ေတာ္လဲ အခက္အခဲ အတားအဆီးအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရျပီးမွ ယခုလက္ရွိအေျခအေနကုိေရာက္ရွိလာခဲ့ရတဲ့အေျကာင္းကုိ လူငယ္အင္ဂ်င္နီယာအရာရွိမ်ားကုိ ရုိးရုိးသားသားမ်ွေ၀လုိျခင္းပါ။ ေျပာခ်င္တာက ယခင္တုန္းက ေရေျကာင္းဘက္ဆုိင္ရာစာေမးပြဲေတြေျဖဘုိ့ တခ်ိဳ့ေတြမွာ (စာေရးသူ ။ ကုိမင္း ။ တုိ့လုိေပါ့) ဒီေန့တမ်ုိး ၊ မနက္ျဖန္တမ်ဳိး ေျပာင္းေနတဲ့ သက္ဆုိင္ရာစာစစ္သူလူျကီးမင္းေတြ (Examiner) ရဲ့ စာေမးပြဲေျဖဆုိခြင့္ဆုိင္ရာကန့္သတ္ခ်က္ေတြ ၊ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ၊ တည္ျငိမ္မွဳမရွိတဲ့စာေမးပြဲ Rule and Regulation ေတြေျကာင့္အခြင့္အေရးမရခဲ့ျကပါဘူး ဆုိတာ ကုိယ္တုိင္လဲျကံဳခဲ့ရသလုိ အရည္အခ်င္းရွိျပီး ေျဖဆုိခြင့္မရရွာတဲ့ ကုိမင္း တုိ့လုိ လူမ်ားအတြက္လဲ စာနာ နားလည္ ခံစားရတာက တစ္ပုိင္းပါ။ ေခတ္ စနစ္ေတြေျပာင္းလာတာျမင္ေနရတဲ့ အခုလုိအခ်ိန္မွာ ယခင္ကအနာေဟာင္းေတြ ျပန္တူးေဖာ္ျပီး အမာရြတ္က်ေနတဲ့ ဒဏ္ရာကုိ ေနာက္ထပ္အနာျကီး ထပ္ျဖစ္ေအာင္မလုပ္ေတာ့ဘဲ ေနာက္တတ္လာမဲ့ လူငယ္မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြကုိ အစစ္အမွန္လက္မွတ္ေတြကုိင္ေဆာင္ျပီး တကယ္အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ သေဘာ`္အင္ဂ်င္နီယာမ်ားျဖစ္ေအာင္ တဘက္တလမ္းက ပံ့ပုိးကူညီေပးမယ္ဆုိရင္ ၊ နတ္ လူ သာဓုေခၚမဲ့ အေတြးအေခၚမ်ဳိး ေတြ ျဖန့္ေ၀ေပးမယ္ဆုိရင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ့ Community ဒီထက္ပုိျပီးေကာင္းမလာနုိင္ဘူးလားခင္ဗ်ာ။ အခုလက္ရွိမွာ ကြ်န္ေတာ္သိသေလာက္ေျပာရရင္ လူငယ္မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြအတြက္လက္ဆင့္ကမ္းဘုိ့ ကြ်မ္းက်င္တဲ့ Qualified Instructor ေတြ ရွားပါးေနတဲ့ကိစၥေတြျဖစ္ေနပါတယ္။ ေရေျကာင္းအင္ဂ်င္နီယာေတြ Professional Skill ေကာင္းစြာျဖစ္ထြန္းလာေရးအတြက္ Capacity Building ျမွင့္တင္ဘုိ့ "ကုိမင္း" တုိ့ က်ြန္ေတာ္တုိ့ေတြ တတ္နုိင္တဲ့ဘက္ကပံ့ပုိး ကူညီရမွာပါ။ အတုဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အစစ္ေလာက္မေကာင္းပါဘူး။ အတု ဟာ အတု ပါဘဲ။ ေျပာင္းလဲလာတဲ့သေဘာ`္၀န္ထမ္းမ်ားရဲ့လစာနဳန္းထားမ်ားအရလည္းေကာင္း ၊ သေဘာ`္၀န္ထမ္းရွားပါးမွဳ နဲ့ ေစ်းကြက္သေဘာတရားအရလည္းေကာင္း လက္မွတ္အစစ္ကုိင္ေဆာင္ထားတဲ့ Master / Chief Engineer ေတြရဲ့ ယခုလက္ရွိလစာ US$ ကုိ ေဆာင္းပါးမွာ ကုိမင္းေရးထားသလုိ စင္ကာပူေဒၚလာ ၉၇၀၀ ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ရဲ့လစာနဲ့ ၁၃-၁-၂၀၁၃ ေပါက္ေစ်းနဲ့ နုိင္းယွဥ္ရင္ လက္မွတ္အစစ္ကုိင္ေဆာင္သူမ်ားက ပ်င္းပါတယ္။ တေန့က MOT 1st Class ေျဖေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္နဲ့ေတြ့ေတာ့ သူ့ရဲ့ MOT 2nd Class Engineer (DAMA---) လက္မွတ္ကုိတေယာက္ေယာက္ကအတုျပဳလုပ္ကုိင္ေဆာင္အသုံးျပဳေနတဲ့အတြက္ သူ့မွာ ဘာမသိ ညာမသိနဲ့ SECD Black List ထဲကုိေရာက္သြားျပီး ျပန္ထြက္ဖုိ့ ကုိးယုိးကားယားျဖစ္ခဲ့တဲ့အေျကာင္းေျပာျပေတာ့ လက္မွတ္အတုကုိင္ေဆာင္သူေျကာင့္ အစစ္သမားခမ်ာမဆီမဆုိင္ဒုကၡေရာက္ရတာေတြ့ခဲ့ရတယ္။ ကုိယ့္ေျကာင့္ သူတဖက္သား (ေတြ့ဘူ ျမင္ဘူး သိဘူးတာလဲမဟုတ္ဘဲနဲ့) ဒုကၡေရာက္ရျပီဆုိကတည္းက လုံး၀မျဖစ္သင့္တဲ့ကိစၥပါ။ ဥေဏွာက္ယုိစီးမွဳ ကုိ နုိင္ငံေတာ္အစုိးအရအေနနဲ့ေရာ ၊ သက္ဆုိင္ရာ ဌာနဆုိင္ရာအဖြဲ့အစည္းမ်ားအေနနဲ့ေရာ တားဆီးကာကြယ္ဘုိ့ ၊ အေျဖရွာဘုိ့ ၊ နည္းလမ္းေတြကုိခ်မွတ္လုပ္ေဆာင္သင့္သလုိ တဖက္မွလည္း လူငယ္မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားကုိလဲေကာင္းမြန္တဲ့အေတြးအျမင္ ၊ အေတြ့အျကံဳ ေတြကုိ ျဖန့္ျဖဴးေပးသင့္တယ္လုိ့ထင္ျမင္ ယူဆတဲ့အေျကာင္းတင္ျပပါရေစ။ ကြ်န္ေတာ္နွစ္သက္စြဲလမ္းစြာဖတ္ျဖစ္တဲ့ ဆရာေဇယ်သူ ရဲ့ ""ေပတံကေျပာေသာစကား"" ေဆာင္းပါးထဲက စာပိုဒ္တခုကုိဘဲ ညြွန္းျပီး ဒီစာကုိပိတ္ပါရေစ။ ေနကုိကမၻာကလည့္ပတ္ေျကာင္းသိသူသည္ ကမၻာကုိေနကလွည္ပတ္သည္ဟု ထင္သူမ်ားျကားတြင္ ရဲရဲ၀င့္၀င့္ေနနုိင္ျခင္း ၊ အမွန္ကုိထုပ္ေဖာ္၀ံ့ျခင္းမွာ ကုိယ္ပုိင္ေပတံေျကာင့္သာျဖစ္သည္။ လူ့အဖဲြ့အစည္းတြင္း ေပတံေကာင္းမ်ား ျကီးစုိးရန္လုိသည္။ ေပတံေကာင္းမ်ားမျကီးစုိးေသးလ်ွင္ ကုိယ္ပုိင္ေပတံေကာင္းေကာင္းတစ္ေခ်ာင္း လက္၀ယ္ျမဲရန္လုိသည္။

ေရးသားသူ - ညီညီေထြး (အင္ဂ်င္နီယာမွဴး)

ႊThe Voice ဂ်ာနယ္တြင္ ပါ၀င္ေသာ ကိုညီညီေထြး၏ ေဆာင္းပါးကို ေဆာင္းပါးရွင္၏ ေဖ့ဘြတ္ စာမ်က္ႏွာမွ မူရင္းအတိုင္း ကူးယူေဖာ္ျပေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။ 


from MSU FB Page.

No comments:

Post a Comment