သေဘ္ာတစီးကို၊ တည္ေဆာက္အသံုးၿပဳရာမွာ နည္းပညာ၊ အတတ္ပညာနဲ႔ တတ္ဆင္ထားတဲ႔ စက္ပစၥည္း၊ ကရိယာေတြဟာ 'technically satisfactory state' ဆိုတဲ႔၊ အဆင္႔မွီၿပီး၊ စိတ္ခၽ ယံုႀကည္စြာအသံုးၿပဳနိဳင္တဲ႔ အေနအထားမွာ မရိွခဲ႔လၽွင္၊ မေတာ္တဆ ႀကံဳေတြ႔လာမယ္႔ေဘးအနၳရာယ္ accidents ေတြနဲ႔ ပၽက္စီးမွဳ damages ေတြၿဖစ္ေပါါနိဳင္ပါတယ္။ ေဘးအနၳရာယ္နဲ႔ ပၽက္စီးမွဳေတြေႀကာင္႔ သေဘ္ာမွာလိုက္ပါစီးနင္းသူေတြရဲ႕ human lives ဆိုတဲ႔၊ လူ႔အသက္ေတြသာမက၊ environment ဆိုတဲ႔ သဘာဝပတ္ဝန္းကၽင္ပါ၊ ထိခိုက္ဆံုးရံွဳးနိဳင္ပါတယ္။
ေရေႀကာင္းခရီးသြားလာကုန္သြယ္မွဳ 'shipping industry' မွတဆင္႔၊ human lives နဲ႔ environment ကို မထိခိုက္ေစဖို႔၊ တနည္းအားၿဖင္႔ သေဘ္ာတစီးဟာ 'technically satisfactory state' အေနအထားမွာ၊ အၿမဲပံုမွန္ရိွေနေစဖို႔ 'regulations and codes' ဆိုတဲ႔ စည္းမၽွဥ္းနဲ႔ ဥပေဒေတြကို၊ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာသသေဘာတူညီခၽက္ 'international conventions' ေတြအရ၊ ၿပဌာန္းထားပါတယ္။ အမွန္တကယ္ လိုက္နာကၽင္႔သံုးၿခင္း ရိွမရိွကိုလည္း၊ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြကိုယ္စား၊ စစ္ေဆးထိန္းေႀကာင္းေပးဖို႔လိုလာပါတယ္။ 'Classification Societies' ေတြဟာ၊ အာဏာပိုင္အဖြဲ႔အစည္းေတြ ကိုယ္စား၊ 'technical issues' ဆိုတဲ႔ နည္းပညာနဲ႔ အတတ္ပညာဆိုင္ရာရွဴေဒါင္႔မွ စစ္ေဆးသတ္မွတ္ကာ အတည္ၿပဳေပးတဲ႔၊ 'classification and statutory services' လုပ္ငန္းကို၊ တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။
(၁၈) ရာစုနွစ္လယ္ေလာက္တုန္းက၊ လန္ဒန္ၿမိဳ႕ႀကီးရဲ႕ Lloyd's coffee house ဆိုတဲ႔၊ ေကာ္ဖီဆိုင္မွာ၊ ေရြွပန္းတိမ္ဆရာ gold smiths ေတြဟာ၊ အဂ္လန္ကၽြန္းမွ ရြက္လြွင္႔ထြက္ခြာသြားႀကတဲ႔၊ သေဘ္ာႀကီးေတြ၊ ၿပန္လာမလာနိဳင္ကို၊ အေလာင္းအစားလုပ္ခဲ႔ႀကပါတယ္။ ေရြွပန္းတိမ္ဆရာေတြ၊ အေလာင္းအစား လုပ္ရာမွတဆင္႔၊ insurance cover ဆိုတဲ႔ အာမခံကိစၥ ၿဖစ္ေပါါလာသလို၊ အာမခံဝယ္ယူတဲ႔အခါ၊ တိကၽတဲ႔ နည္းပညာဆိုင္ရာသတ္မွတ္ၿပဌာန္းခၽက္ 'technical assessment' တခုေပါါ အေၿခခံဖို႔လိုအပ္လာတဲ႔အတြက္၊ (၁၇၆၀) ခုနွစ္ေလာက္မွာ၊ 'Lloyd's Register Book' ဆိုတဲ႔၊ technical issues ရွဴေဒါင္႔မွ စစ္ေဆးသတ္မွတ္ကာ အတည္ၿပဳေပးမယ္႔၊ အဖြဲ႔အစည္းကေလးေပါါေပါက္လာပါတယ္။
'technical assessment' ေရးဆြဲသတ္မွတ္ေပးရာမွာတဆင္႔၊ 'classification and statutory services' လုပ္ငန္းေတြပါ၊ ေပါါေပါက္လာၿပီး၊ ဥေရာပတိုင္းၿပည္ေတြၿဖစ္တဲ႔ ၿပင္သစ္မွာ BV ဆိုတဲ႔၊ 'Bureau Veritas'၊ အဂ္လန္မွာ LR ဆိုတဲ႔ 'Lloyd's Register of British and Foreign Shipping'၊ အီတလီမွာ RINA ဆိုတဲ႔ 'Registro Italiano Navale'၊ ေနာ္ေဝမွာ DNV ဆိုတဲ႔ 'Det Norske Veritas'၊ ဂၽာမဏီမွာ GL ဆိုတဲ႔ 'Germannisher Lloyd'၊ ရုရွားမွာ RS ဆိုတဲ႔ 'The Russian Maritime Register of Shipping' အစရိွတဲ႔ Classification Societies ေတြကို၊ ဖြဲ႔စည္းခဲ႔ႀကပါတယ္။
BV ကို (၁၈၂၈) ခုနွစ္၊ LR ကို (၁၈၃၄) ခုနွစ္၊ RINA ကို (၁၈၆၁) ခုနွစ္၊ DNV ကို (၁၈၆၄)၊ GL ကို (၁၈၆၇)နဲ႔ RS ကို (၁၉၁၃) ခုနွစ္ေတြမွာ ဖြဲ႔စည္းခဲ႔ႀကသလို၊ အလားတူ အေမရိကနဲ႔ အာရွမွာလည္း၊ 'ABS' ဆိုတဲ႔ American Bureau of Shipping ကို (၁၈၆၁) ခုနွစ္နဲ႔ 'ClassNK' ဆိုတဲ႔ Nippon Kaiji Kyokai ကို (၁၈၉၉) ခုနွစ္တို႔မွာ၊ ဖြဲ႔စည္းခဲ႔ႀကပါတယ္။ ဒီေန႔ကာလမွာေတာ႔ (၁၉၃၆) မွာ ဖြဲ႔စည္းခဲ႔တဲ႔ 'PR - Polish Register of Shipping'', (၁၉၄၉) မွာဖြဲ႔စည္းခဲ႔တဲ႔ Yugoslav Register of Shipping သို႔မဟုတ္ CRS - Croatian Register of Shipping', (၁၉၅၆) မွာ ဖြဲ႔စည္းခဲ႔တဲ႔ 'CCS - China Classification Society', (၁၉၆၀) ခုနွစ္မွာဖြဲ႔စည္းခဲ႔တဲ႔ 'KR - Korean Register of Shipping' နဲ႔ (၁၉၇၅) ခုနွစ္မွာဖြဲ႔စည္းခဲ႔တဲ႔ 'IRS - Indian Register of Shipping' တို႔အပါအဝင္၊ Classification Societies အဖြဲ႔အစည္းအရည္အတြက္ (၅၀) ခန္႔ရိွေႀကာင္း 'International Association of Classification Societies' အသင္းရဲ႕ ထုတ္ၿပန္ခၽက္အရ၊ သိရပါတယ္။
Reference : Classification Societies - What, Why and How, IACS - International Association of Classification Societies © IACS 2011, Ship Knowledge - A mordern encyclopedia by K. Van Dokkum.
by Ko Htun Thu ( MSU Contributor )
No comments:
Post a Comment