Monday, June 10, 2013

ကူတာ..မဟုတ္..ယူတာ..


လူငယ္ေတြကို..စာသင္ခန္းထဲမွာ..အၿမဲေၿပာၿဖစ္သည္႔ ..စကားၿဖစ္သည္..။
ကူတာ.. မဟုတ္..ယူတာ..။

သေဘာၤေပၚတြင္.. ရာထူး..တာ၀န္..အဆင္႔လိုက္.တာ၀န္မ်ားခြဲ..ထားသည္..။
Engine Department အေနၿဖင္႔ လည္း .ၿပဳၿပင္မွဳ..ထိန္းသိမ္းမွဳ လုပ္ရမည္..စက္ယႏၱရားမ်ားကို .အသီးသီး..တာ၀န္.ခြဲထားသည္..။ ကိုယ္႔တာ၀န္ကိုယ္ယူရသည္..။

ဥပမာ.. Main Engine Overhaul လုပ္လွ်င္.. Second Engineer (2/E) က အဓိက..တာ ၀န္ယူၿပီး.. လုပ္ငန္းကို..ဦးစီးရမည္..။ Generator Engine Overhaul လုပ္လွ်င္..Third Engineer က တာ၀န္အရွိဆံုး..။ Air Compressors , Pumps, ေတြ ကိုင္မည္..ဆိုလွ်င္ေတာ႔.. Fourth Engineer က တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ရမည္..။ စသည္..စသည္ၿဖင္႔..။

ရာထူးႀကီးလာသည္ႏွင္႔အမွ်.. တာ၀န္ႀကီးလာသည္..။ တာ၀န္ယူရသည္႔..စက္ယႏၱရားမ်ားက..ပိုအေရးႀကီးၿပီး..ပိုမ်ားလာ..သည္..။ ယေန႔ေခတ္..သေဘာၤမ်ားတြင္လည္း..စားရိတ္ေခြ်တာၿပီး..လူေလွ်ာ႔သည္..။ တစ္ခ်ိဳ႔သေဘာၤေလးမ်ားတြင္..စက္ခန္း၀န္ထမ္း စုစုေပါင္း (၃) ဥိးသာရွိသည္..။ တစ္ခ်ိဳ႔ သေဘာၤႀကီးမ်ားမွာေတာ႔ စက္ခန္းမွာ (၁၀) ဦးအထိရွိသည္..။

စာေရးသူတို႔ ..ငယ္စဥ္ကလို.. လူ.. ၂၀-၂၅ မဟုတ္ေတာ႔..။ လစာမ်ားမ်ားေပးေပမဲ႔..လူေလွ်ာ႔လိုက္သည္႔ အတြက္.. လူတိုင္းမွာ..အလုပ္မ်ားေနႀကသည္..။ နဲနဲ..နဲ႔ ႀကဲႀကဲ. ၀ိုင္းရသည္႔ အတြက္..လူတိုင္း ..အလုပ္ရွုပ္ပါသည္..။ လူေလၽာ႔ သည္႔အတြက္..Automation System ကို အစားထိုးသံုးလာရသည္..။ Automation Control မွာ Electrical, Electronic, Pneumatic, Mechnical စသည္႔တို႔..ေပါင္းစပ္စီစဥ္ထားေလ႔ရွိရာ.. မပ်က္လွ်င္.. အကူအညီရေသာ္လည္း..၊ ပ်က္ၿပီေဟ႔ဆိုလွ်င္.. အင္ဂ်င္နီယာမ်ား..လူေကာ..ေခါင္းေကာ..စား..သည္..။ အလုပ္ပို..လာသည္..။
အခ်ိန္ပို..လုပ္ရသည္ကလည္း..မ်ားလာ..သည္..။

Paper Work ေတြကလည္း.. ISO, ISM,အရ..ၿဖည္႔ရသြင္းရ.. မွတ္ရ..ခြ်တ္ရ ႏွင္႔..၊ စစ္ေဆးေရးေတြ..(Survey/Inspection) ေတြကလည္း..ပိုစိတ္လာၿပီး..ခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္နညး္ေအာင္ၿပင္ဆင္ရသည္ကလည္း..အေၿပာလြယ္ေပမဲ႔..အလုပ္ခက္သည္..။

ဆက္သြယ္ေရးစနစ္ေတြ..ေခတ္မီတိုးတက္လာသည္႔အတြက္..ရံုးခ်ဳပ္မွ.. ေရႊေပလႊာ.. Email ေတြကို..တလစပ္ ၿပန္ႀကား..ရွင္းလင္းေနရသည္ကလည္း.. အလုပ္ခ်ိန္ႏွင္႔..အိပ္ခ်ိန္ကို.. ပြန္းတိုက္..ေလ်ာ႔ပါးေစ..သည္။

သည္ေတာ႔.. Senior နဲ႔ Junior ႀကား မွာ စကားလက္ဆံုႀကၿပီး.. ဟိုေၿပာ..ဒီေၿပာ..မိသားစုအေႀကာင္းေၿပာႀကတာေတြ.. အလုပ္အေႀကာင္း ေၿပာႀကတာေတြ.. အရင္ထက္..ပိုနည္းလာသည္..။ Non- Alcohal Policy ရွိသည္႔ Dry Ships ေတြမွာေတာ႔....ပိုဆိုးဘို႔..ရွိသည္..။

Deck Dept ဘက္က အေၿခအေနကိုေတာ႔ မိမိ အတြင္းက်က် မသိ.. ။ Engine Dept ဘက္မွာေတာ႔.. အရင္လို ရင္းႏွီးမွဳမ်ိဳး..မွ..ေပါ႔..လာသလိုလို.. ခံစားရသည္..။

ဒီအေၿခအေနကို..မီးေလာင္ရာ.. ေလပင္႔သည္က.. ကိုယ္႔အလုပ္ကိုယ္လုပ္.. ကိုယ္႔တာ၀န္ကိုယ္ယူ..။ လစာမ်ားမ်ားယူထားတာဘဲ..မ်ားမ်ားလုပ္ႀကေပါ႔..ဆိုသည္႔.. လူငယ္..အခ်ိဳ၏ အေတြး..ဆိုးမ်ား..ၿဖစ္သည္..။

သိပ္မႀကာခင္ ..ကိုယ္ရွဴးကိုယ္ပတ္မည္႔.. အေတြးဆိုးၿဖစ္ပါသည္..။ ေရရွည္ကို..ေတြးပါ.ဟု ေမတၱာရပ္ ခ်င္သည္..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
3/E - GE overhaul လုပ္ေနသည္..။ လူနည္းနည္းနဲ႔လုပ္ေနရၿပီး.. အခ်ိန္ပိုဆင္းလုပ္ေနရသည္..။

4/E - က သူတာ၀န္ရွိသည္႔ အပိုင္းမဟုတ္ဆိုၿပီး.. ကူရန္မလို..ဟု ခံယူထားသည္..ဆိုပါစို႔..။

ေမးခြန္းေလး...ေမးႀကည္႔ပါမည္..။
အဲဒီ 4/E ဟာ..တစ္ေန႔မွာ..3/E မၿဖစ္ေတာ႔ဘူးလား..။ မလုပ္ေတာ႔ဘူးလား..။
တစ္ေန႔.. 3/E ၿဖစ္ၿပီး.. GE overhauling ကို ကိုယ္တိုင္ မလုပ္ခဲ႔..မကူခဲ႔.. အေ၀းကသာ လွမ္းႀကည္႔ခဲ႔တဲ႔..အတြက္..Confident ရွိပါ႔မလား..

လုပ္ေကာ..လုပ္ႏိုင္ပါ႔မလား..။ အမွားေတြ.. မ်ားမလား..နည္းမလား..။ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ ေတြရဲ႔ ေလးစားမွဳကို ရမလား..။ သူတို႔ေရွ႔ေမွာက္မွာ.. အရွက္ကြဲမွာလား..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ကိုယ္႔ထက္ရာထူးႀကီးသူေတြ.. တာ၀န္ယူရတဲ႔.. စက္ယႏၱရားေတြ..ၿပင္ဆင္လုပ္ကိုင္ေနတဲ႔..အခါမွာ.. ကူပါ.. အပ်င္းမဖက္ပါနဲ႔..။

ကူတဲ႔အတြက္..ရပါတယ္..။ အဲဒီစက္ကို.. ဘယ္လိုၿပင္ရမယ္..။ ဘယ္လိုေနရာေတြကို တိုင္းရထြာရတယ္..။ ဘယ္လိုႏိုင္းယွဥ္စစ္ေဆးရမယ္..။ ဘယ္ပစၥည္းေတြက အလဲရမ်ားတယ္..။ Overhaul လုပ္မယ္ဆိုရင္ ႀကိဳၿပီး ဘာေတြကို Spare မွာထားရမယ္..။ စ..တာေတြကို.. ၿမင္ရင္းနဲ႔ သိလာ..တတ္လာပါလိမ္႔မယ္..။ တစ္ခ်ိဳ႔ အေႀကာင္းအရာေတြဟာ.. သင္တန္းေက်ာင္းေတြ.. က်ဴရွင္ေတြမွာ.. မရႏိုင္ပါဘူး.. လက္ေတြ႔က ေန သာရႏိုင္တာမ်ိဳးေတြ..ရွိပါတယ္..။ အင္မတန္လည္း..အသံုး၀င္ပါတယ္..။ ကိုယ္တိုင္လုပ္ခဲ႔တာ..ၿဖစ္တဲ႔အတြက္.. ေမ႔သြားတာမ်ိဳးမရွိပါ.ဘူး.။ က်က္ထားတဲ႔..စာသာ..ေမ႔ရင္ေမ႔မယ္..။ လက္ေတြ႔လုပ္လာသည္က..ဘယ္ေတာ႔မွ..မေမ႔..Exam Oral အထိ..အသံုး၀င္သည္..။

ေနာက္ၿပီး.အလုပ္ၿပီးတဲ႔အခါ...ရံုးခ်ဳပ္ကို..ဘယ္လို..Report ေရးရတယ္..။ ဆိုတာကိုလည္း.. ကူေပးသူကို.. သူ႔ စီနီယာက.. ရွင္းၿပ..သင္ၿပေပးပါလိမ္႔မယ္..။ အရင္..သေဘာၤေတြတုန္းက.. ႀကံဳတဲ႔ ၿပသနာေလးေတြ.. ဘယ္လို..ေၿဖရွင္းရတယ္..ဆိုတာေလးေတြလည္း.. ႀကားရ..နာရ.. ဗဟုသုတ.. ရပါလိမ္႔မယ္..။ မကူဘဲ.. အေ၀းကလွမ္းႀကည္႔ေနတဲ႔.. အေတြးေတြထက္.. ပိုၿပီး..အဆမ်ားစြာ.. တန္ဘိုးရွိပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ဒီေတာ႔.. ကူ..ပါ..။ ကူ..တာ..ဟာ.. ယူတာပါ..။ ရတာပါ..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ေနာက္ကိုယ္လုပ္ရမဲ႔..Senior Post အတြက္..ၿပင္ဆင္ေနတာ..လို႔ အမွန္အတိုင္း သိနားလည္ႀကပါ..။

လက္ငင္းလည္း..အက်ိဳးေပးပါတယ္..။ သူတို႔ကို ကူထားတဲ႔.. အတြက္.. ကိုယ္တာ၀န္ယူထားတဲ႔.. စက္ပ်က္လို႔.. ေခါင္းကိုက္ေနရင္.. သူတို႔..ေရာက္လာပါလိမ္႔မယ္..။ ကိုယ္က မကူခဲ႔ရင္ေတာ႔.. ကိုယ္႔အလွည္႔မွာလည္း.. မေမွ်ာ္ပါနဲ႔..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
အလုပ္ထဲေရာက္မွ.. တာ၀န္လည္းယူၿပီးမွ..
မသိတာေလးေတြကို.. ညေနက် ..က်ဴရွင္သြားတက္ရင္.. ရမွာဘဲလို႔..ေတြးမိရင္..

ဟုတ္ကဲ႔..

ေရထဲ..က်ဘို႔ဘဲ..ရွိပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
လက္ေတြ႔က်က်..စဥ္းစား..ဆင္ၿခင္ႀကေစခ်င္ပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ကူ..တာ..ဟာ..၊ ယူ..တာ..ပါ..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။

၀င္းေအာင္ (၁၅၆၆၈)
ေရေႀကာင္း ေက်ာင္းဆရာ
၁၄ ႀသဂုတ္ ၂၀၁၂

No comments:

Post a Comment