ကနဦးေၿပာၿပခ်င္တာက က်ေနာ္ တုိ႕ ဘာပဲလုပ္လုပ္
အဓိကနဲ႕ သာမည ကုိ ခြဲၿခားတတ္ၿခင္း (Priorities) နဲ႕ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္း ( Know your rights and authorities)ကုိနားလည္ထားၿခင္း
ဘယ္အခ်ိန္မွာမဆုိ မိမိအတြက္တစ္ကြက္ခ်န္ထားတတ္ၿခင္ းဆုိတာေတြ ( Alternative and Back up or Contingency Plan) လုိအပ္ပါတယ္.
ၿပီးေတာ႕ကုိ က ေလာငး္ကစားသမားဆုိေတာ႕ ၀ွက္ဖဲကေတာ႕ အၿမဲရွိပါတယ္။
က်ေနာ္ တုိ႕ ကို Master ရာထူးမတုိးခင္မွာ Leadership assessment ဆုိတဲ႕ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ လုပ္ဖုိ႕ အရည္အၿခင္းရွိမရွိ
စမ္းသပ္တဲ႕ သင္တန္း (သုိ႕) စစ္ေဆးေရး Course တစ္ခုတက္ရပါတယ္။
အဲဒီ သင္တန္းမွာ ရုံးက စီနီယာ Master တစ္ေယာက္
သင္တန္း ၾကီးၾကပ္သူ၂ေယာက္နဲ႕ Psychologist Doctor တစ္ေယာက္က
က်ေနာ္ တုိ႕ ရဲ႕အၿပဳမွဳ လွုပ္ရွားမွဳ အမူအယာ အေၿပာအဆုိ အသံအစရွိတာေတြ ကုိ အသံဖမ္း၊ဗီဒီယုိမွတ္တမ္းတင္ပါတယ ္။
အဲဒါကုိ ၃၆၀ ဒီဂရီ ၿမင္ရတဲ႕ သေဘၤာ အစစ္အလား ေမာင္းႏွင္ လို႕ရတဲ႕ Ship Navigation Simulator အခန္းထဲမွာ စမ္းသပ္ပါတယ္။
အဲဒါ မတုိင္ခင္မွာလဲ ..
ပါးစပ္ကေမးခြန္းတစ္ခုေမးတုိင္းအ ေၿဖ ေၿဖေနရင္းနဲ႕
လက္တစ္ဖက္ကုိလဲ ဆြဲခုိင္းတဲ႕ပုံတူကုိလုိက္ဆြဲေန ရတာမ်ုိး ေရွာင္လင္ သုိင္း က ဘယ္ညာ ခြဲ သုိင္းပညာလုိ အာရံု ကုိ ၃-၄ ခုခြဲ ခုိင္းပါတယ္။
အဲဒီ Ship Simulation Scenario ကုိ ကမၻာ႕ေရေၾကာင္းမွာ အခက္ခဲဆုံး တစ္ခုၿဖစ္တဲ႕ Singapore approach Durian Strait နားက
Racon (D) မေရာက္ခင္ မွာ ၿပဳန္းဆုိ မုိးေပၚကက်သလုိေရာက္သြားၿပီးသေဘ ၤာၾကီး ကုိ စေမာင္း ခုိင္းတာပါ..
တစ္ခ်ိန္ထဲမွာ သေဘၤာကုိ ဒါးၿမတုိက္တယ္ ေသနတ္နဲ႕ပစ္တယ္ လူေရထဲက်တယ္ ၿပီးေတာ႕ မီးေလာင္ရင္ေလာင္၊ သေဘၤာတုိက္ရင္ တုိက္
မၿဖစ္ၿဖစ္ေအာင္လုပ္ယူပါတယ္။
ၿဖစ္သြားၿပီးမွ က်ေနာ္တုိ႕ ဘယ္လုိ ရင္ဆုိင္ေၿဖရွင္းလဲဆုိတာကုိ အမွတ္ေပးတာပါ။
အဲဒီလုိေလ႕က်င္႕မွဳေတြ ေပးပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕လဲ အဓိကနဲ႕ သာမည ကုိ အလုပ္နဲ႕ပတ္သက္ရင္ေတာ႕ခြဲတတ္လာေ ပမဲ႕ဘ၀နဲ႕ပတ္သတ္ရင္ေတာ႕ မသိေသးပါဘူး။
အဲလုိ ဆုိေတာ႕ တုိင္ဖုန္း နဲ႕ ပက္ပင္းတုိးမဲ႕အေရး ဘယ္ငေပါကမွ ၀င္မတုိးပါဘူး
(တစ္ခါကေတာ႕ ထုိင္၀မ္အထြက္မွာ မလြဲမေရွာင္သာ Eye of the Storm တုိင္ဖုန္း အလယ္တည္႕တည္႕ ကေန ၿဖတ္ခဲ႕ရဘူးပါတယ္)
ဒါနဲ႕ က်ေနာ္ လဲ သေဘၤာ စကၤာပူ ေရလက္ၾကားအထြက္ Horsburg မီးၿပတုိက္ လြန္တာနဲ႕....
က်ေနာ္တုိ႕ မူလသြားရမဲ႕ အရွိန္ ၁၉ မုိင္ကုိေလွ်ာ႕ခ်ၿပီး ၁၃ မုိင္နဲ႕ခရီးဆက္ပါတယ္ ဒါမွတစ္ရက္ေလာက္ တုိင္ဖုန္းေနာက္ မွေနာက္က်ေရာက္လုိ႕
aftermath ဘဲၾကဳံရမွာဘဲ တကယ္ တုိင္ဖုန္း၀င္ရင္ Port ကလဲ ပိတ္မယ္ေနာက္ဆက္တြဲ Congestion လဲ ရွိမယ္ဆုိေတာ႕ ကုိယ္မွာကလဲ Master Overriding Authority လဲ ရွိေနလုိ႕ပါဘဲ။
အခုေခတ္ Modern shipping မွာ အဓိက အာရုံထားေနရတာက တစ္တန္ကုိ ေဒၚလာ ၅၀၀ မွ ၇၅၀ ၾကားေဆာ႕ကစားေနတဲ႕ ဆီေစ်းပါဘဲ။
သေဘၤာက ေရမုိင္ ၁၉ နဲ႕သြားရင္ တန္၉၀ ဆုိ ၁၃ နဲ႕သြားရင္ တန္၅၀ ေလာက္ဘဲရွိတာမုိ႕ ၃ရက္ခရီးမွာတင္ ေဒၚလာ ၈ေသာင္းမွ တစ္သိန္းထိသက္သာ
တာမုိ႕ (ဒါက က်ေနာ္႕၀ွက္ဖဲပါဘဲ)။
ေၾကးနန္း အၿမန္ပုိ႕လုိက္ပါတယ္ တုိင္ဖုန္းရွိတယ္ အရွိန္ေလွ်ာ႕မယ္ ဆီလဲ ဒီေလာက္သက္သာမယ္ သေဘၤာလဲSafe ၿဖစ္မယ္ ၿပီးေတာ႕လဲ
ဒီ ဆိပ္ကမ္းၿပီးရင္ သေဘၤာက ၁၀ရက္ေက်ာက္ခ်မွာ တင္လာတာကလဲ လက္က်န္ကုန္ေတြဆုိေတာ႕သူတုိ႕ သေဘာတူ မွာ ၉၅% ပါ ဘဲ။အေၾကာင္းမၿပန္မခ်င္း အရွိန္ေလွ်ာ႕ထားမယ္ဘဲေၿပာလုိက္ပ ါတယ္။
တရုတ္ၾကီးကလဲ ခုေနာက္ပုိင္းစီးပြားေတြ က်ေတာ႕ Port ေတြ ကလဲ အရင္ကေလာက္ မက်ပ္ေတာ႕ဘူးေလ
ေနာက္ေန႕ ညေနမွ ဖုန္း၀င္လာပါတယ္ အတတ္နုိင္ဆုံး အရွိန္ အေႏွးဆုံးနဲ႕ proceed ဘုိ႕ပါ။
က်ေနာ္ အသိ ေစာမွုေၾကာင္႕ သူတုိ႕ အမ်ားၾကီးသက္သာသြားပါတယ္။
က်ေနာ္ တုိ႕ သေဘၤာသားဘ၀မွာ Fuck ups အမွားေတြ အမ်ားၾကီးလုပ္ခဲ႕ဘူးပါတယ္၊ လုပ္ခြင္႕ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ႕ ဘ၀အမွားေတာ႕ လုပ္လုိ႕မရပါ။
ကုမဏီ အက်ဳိးစီးပြား ၿဖစ္ထြန္းေအာင္လဲ အမ်ားၾကီးလုပ္ခဲ႕ဘူးပါတယ္ ။အဲဒါမ်ုိးဆုိရင္ေတာ႕ ဘယ္သူ႕ကမွ မခ်ီးမႊမ္းပါဘူး။
ဘာမွလဲ မရတတ္ပါဘူး ကုိယ္႕အလုပ္ကုိယ္လုပ္တယ္လုိ႕ ယူဆရပါတယ္။ ဒါဟာ သေဘၤာသားေတြ အတြက္ ထုံးစံတစ္ခုလုိပါဘဲ ။
တကယ္ေတာ႕ က်ေနာ္ တုိ႕ သေဘၤာသားေတြ က အလုပ္ကုိ စြယ္စုံလုပ္ၾကရပါတယ္ ။လုပ္တတ္ရတယ္။ လုပ္တတ္တယ္ဗ်ာ။
က်ေနာ္႕အၿမင္ မွာ သေဘၤာသားေတြ က Jack of all trades ေတြ ထဲမွာ အေတာ္ဆုံးေတြပါဘဲ။
ဒါေပမဲ႕ ေလယဥ္မွဴးေတြ Air crew ေတြ ေလာက္ ေလးစားမွု မရတာကေတာ႕ အေပၚယံကုိ အထင္ၾကီးတတ္တဲ႕Uniform လွလွေလးေတြ
ၾကုိက္တတ္သူေတြ ကမၻာ ေပၚမွာ ပုိမ်ားတာ ေၾကာင္႕ ပါ..
ဒီလုိနဲ႕ မုန္တုိင္းၾကီး Doksari ဖိလစ္ပုိင္ကုိတုိက္ခုိက္အၿပီးမွ ာ အင္အားနည္းသြားပါတယ္။
ဒါေၾကာင္႕ ခတ္သြက္သြက္ဘဲ တရုတ္ ၿပည္ ကုန္းတြင္းပုိင္း Yantian နားကုိ၀င္ေရာက္သြားၿပီး
၂ရက္ေလာက္ေနမွ က်ေနာ္တုိ႕ သေဘၤာ ေရာက္သြားပါေတာ႕တယ္။ လြတ္သြားၿပန္ၿပီတစ္ေခါက္....
ေနာက္ ၃ လအတြင္း ဘယ္၂လုံး ေတြ႕ ရဦးမလဲ ...အားတင္းထား ဆဲ..။
ရာစု
အဓိကနဲ႕ သာမည ကုိ ခြဲၿခားတတ္ၿခင္း (Priorities) နဲ႕ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္း ( Know your rights and authorities)ကုိနားလည္ထားၿခင္း
ဘယ္အခ်ိန္မွာမဆုိ မိမိအတြက္တစ္ကြက္ခ်န္ထားတတ္ၿခင္
ၿပီးေတာ႕ကုိ က ေလာငး္ကစားသမားဆုိေတာ႕ ၀ွက္ဖဲကေတာ႕ အၿမဲရွိပါတယ္။
က်ေနာ္ တုိ႕ ကို Master ရာထူးမတုိးခင္မွာ Leadership assessment ဆုိတဲ႕ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ လုပ္ဖုိ႕ အရည္အၿခင္းရွိမရွိ
စမ္းသပ္တဲ႕ သင္တန္း (သုိ႕) စစ္ေဆးေရး Course တစ္ခုတက္ရပါတယ္။
အဲဒီ သင္တန္းမွာ ရုံးက စီနီယာ Master တစ္ေယာက္
သင္တန္း ၾကီးၾကပ္သူ၂ေယာက္နဲ႕ Psychologist Doctor တစ္ေယာက္က
က်ေနာ္ တုိ႕ ရဲ႕အၿပဳမွဳ လွုပ္ရွားမွဳ အမူအယာ အေၿပာအဆုိ အသံအစရွိတာေတြ ကုိ အသံဖမ္း၊ဗီဒီယုိမွတ္တမ္းတင္ပါတယ
အဲဒါကုိ ၃၆၀ ဒီဂရီ ၿမင္ရတဲ႕ သေဘၤာ အစစ္အလား ေမာင္းႏွင္ လို႕ရတဲ႕ Ship Navigation Simulator အခန္းထဲမွာ စမ္းသပ္ပါတယ္။
အဲဒါ မတုိင္ခင္မွာလဲ ..
ပါးစပ္ကေမးခြန္းတစ္ခုေမးတုိင္းအ
လက္တစ္ဖက္ကုိလဲ ဆြဲခုိင္းတဲ႕ပုံတူကုိလုိက္ဆြဲေန
အဲဒီ Ship Simulation Scenario ကုိ ကမၻာ႕ေရေၾကာင္းမွာ အခက္ခဲဆုံး တစ္ခုၿဖစ္တဲ႕ Singapore approach Durian Strait နားက
Racon (D) မေရာက္ခင္ မွာ ၿပဳန္းဆုိ မုိးေပၚကက်သလုိေရာက္သြားၿပီးသေဘ
တစ္ခ်ိန္ထဲမွာ သေဘၤာကုိ ဒါးၿမတုိက္တယ္ ေသနတ္နဲ႕ပစ္တယ္ လူေရထဲက်တယ္ ၿပီးေတာ႕ မီးေလာင္ရင္ေလာင္၊ သေဘၤာတုိက္ရင္ တုိက္
မၿဖစ္ၿဖစ္ေအာင္လုပ္ယူပါတယ္။
ၿဖစ္သြားၿပီးမွ က်ေနာ္တုိ႕ ဘယ္လုိ ရင္ဆုိင္ေၿဖရွင္းလဲဆုိတာကုိ အမွတ္ေပးတာပါ။
အဲဒီလုိေလ႕က်င္႕မွဳေတြ ေပးပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕လဲ အဓိကနဲ႕ သာမည ကုိ အလုပ္နဲ႕ပတ္သက္ရင္ေတာ႕ခြဲတတ္လာေ
အဲလုိ ဆုိေတာ႕ တုိင္ဖုန္း နဲ႕ ပက္ပင္းတုိးမဲ႕အေရး ဘယ္ငေပါကမွ ၀င္မတုိးပါဘူး
(တစ္ခါကေတာ႕ ထုိင္၀မ္အထြက္မွာ မလြဲမေရွာင္သာ Eye of the Storm တုိင္ဖုန္း အလယ္တည္႕တည္႕ ကေန ၿဖတ္ခဲ႕ရဘူးပါတယ္)
ဒါနဲ႕ က်ေနာ္ လဲ သေဘၤာ စကၤာပူ ေရလက္ၾကားအထြက္ Horsburg မီးၿပတုိက္ လြန္တာနဲ႕....
က်ေနာ္တုိ႕ မူလသြားရမဲ႕ အရွိန္ ၁၉ မုိင္ကုိေလွ်ာ႕ခ်ၿပီး ၁၃ မုိင္နဲ႕ခရီးဆက္ပါတယ္ ဒါမွတစ္ရက္ေလာက္ တုိင္ဖုန္းေနာက္ မွေနာက္က်ေရာက္လုိ႕
aftermath ဘဲၾကဳံရမွာဘဲ တကယ္ တုိင္ဖုန္း၀င္ရင္ Port ကလဲ ပိတ္မယ္ေနာက္ဆက္တြဲ Congestion လဲ ရွိမယ္ဆုိေတာ႕ ကုိယ္မွာကလဲ Master Overriding Authority လဲ ရွိေနလုိ႕ပါဘဲ။
အခုေခတ္ Modern shipping မွာ အဓိက အာရုံထားေနရတာက တစ္တန္ကုိ ေဒၚလာ ၅၀၀ မွ ၇၅၀ ၾကားေဆာ႕ကစားေနတဲ႕ ဆီေစ်းပါဘဲ။
သေဘၤာက ေရမုိင္ ၁၉ နဲ႕သြားရင္ တန္၉၀ ဆုိ ၁၃ နဲ႕သြားရင္ တန္၅၀ ေလာက္ဘဲရွိတာမုိ႕ ၃ရက္ခရီးမွာတင္ ေဒၚလာ ၈ေသာင္းမွ တစ္သိန္းထိသက္သာ
တာမုိ႕ (ဒါက က်ေနာ္႕၀ွက္ဖဲပါဘဲ)။
ေၾကးနန္း အၿမန္ပုိ႕လုိက္ပါတယ္ တုိင္ဖုန္းရွိတယ္ အရွိန္ေလွ်ာ႕မယ္ ဆီလဲ ဒီေလာက္သက္သာမယ္ သေဘၤာလဲSafe ၿဖစ္မယ္ ၿပီးေတာ႕လဲ
ဒီ ဆိပ္ကမ္းၿပီးရင္ သေဘၤာက ၁၀ရက္ေက်ာက္ခ်မွာ တင္လာတာကလဲ လက္က်န္ကုန္ေတြဆုိေတာ႕သူတုိ႕ သေဘာတူ မွာ ၉၅% ပါ ဘဲ။အေၾကာင္းမၿပန္မခ်င္း အရွိန္ေလွ်ာ႕ထားမယ္ဘဲေၿပာလုိက္ပ
တရုတ္ၾကီးကလဲ ခုေနာက္ပုိင္းစီးပြားေတြ က်ေတာ႕ Port ေတြ ကလဲ အရင္ကေလာက္ မက်ပ္ေတာ႕ဘူးေလ
ေနာက္ေန႕ ညေနမွ ဖုန္း၀င္လာပါတယ္ အတတ္နုိင္ဆုံး အရွိန္ အေႏွးဆုံးနဲ႕ proceed ဘုိ႕ပါ။
က်ေနာ္ အသိ ေစာမွုေၾကာင္႕ သူတုိ႕ အမ်ားၾကီးသက္သာသြားပါတယ္။
က်ေနာ္ တုိ႕ သေဘၤာသားဘ၀မွာ Fuck ups အမွားေတြ အမ်ားၾကီးလုပ္ခဲ႕ဘူးပါတယ္၊ လုပ္ခြင္႕ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ႕ ဘ၀အမွားေတာ႕ လုပ္လုိ႕မရပါ။
ကုမဏီ အက်ဳိးစီးပြား ၿဖစ္ထြန္းေအာင္လဲ အမ်ားၾကီးလုပ္ခဲ႕ဘူးပါတယ္ ။အဲဒါမ်ုိးဆုိရင္ေတာ႕ ဘယ္သူ႕ကမွ မခ်ီးမႊမ္းပါဘူး။
ဘာမွလဲ မရတတ္ပါဘူး ကုိယ္႕အလုပ္ကုိယ္လုပ္တယ္လုိ႕ ယူဆရပါတယ္။ ဒါဟာ သေဘၤာသားေတြ အတြက္ ထုံးစံတစ္ခုလုိပါဘဲ ။
တကယ္ေတာ႕ က်ေနာ္ တုိ႕ သေဘၤာသားေတြ က အလုပ္ကုိ စြယ္စုံလုပ္ၾကရပါတယ္ ။လုပ္တတ္ရတယ္။ လုပ္တတ္တယ္ဗ်ာ။
က်ေနာ္႕အၿမင္ မွာ သေဘၤာသားေတြ က Jack of all trades ေတြ ထဲမွာ အေတာ္ဆုံးေတြပါဘဲ။
ဒါေပမဲ႕ ေလယဥ္မွဴးေတြ Air crew ေတြ ေလာက္ ေလးစားမွု မရတာကေတာ႕ အေပၚယံကုိ အထင္ၾကီးတတ္တဲ႕Uniform လွလွေလးေတြ
ၾကုိက္တတ္သူေတြ ကမၻာ ေပၚမွာ ပုိမ်ားတာ ေၾကာင္႕ ပါ..
ဒီလုိနဲ႕ မုန္တုိင္းၾကီး Doksari ဖိလစ္ပုိင္ကုိတုိက္ခုိက္အၿပီးမွ
ဒါေၾကာင္႕ ခတ္သြက္သြက္ဘဲ တရုတ္ ၿပည္ ကုန္းတြင္းပုိင္း Yantian နားကုိ၀င္ေရာက္သြားၿပီး
၂ရက္ေလာက္ေနမွ က်ေနာ္တုိ႕ သေဘၤာ ေရာက္သြားပါေတာ႕တယ္။ လြတ္သြားၿပန္ၿပီတစ္ေခါက္....
ေနာက္ ၃ လအတြင္း ဘယ္၂လုံး ေတြ႕ ရဦးမလဲ ...အားတင္းထား ဆဲ..။
ရာစု
No comments:
Post a Comment