ကုန္သြယ္ေရေႀကာင္းခရီးသြားလာမွဳ merchant shipping industry 
လုပ္ငန္းနယ္ပယ္မွာ၊ သေဘ္ာေတြကို convention vessel နဲ႔ non-convention 
vessel ဆိုၿပီးခြဲၿခားသတ္မွတ္ပါတယ္။ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခၽက္  
international conventions ေတြအရသတ္မွတ္ထားတဲ႔ SOLAS နဲ႔ MARPOL 
regulations ေတြကို၊ ၿပည္႔စံုစြာလိုက္နာရမယ္႔၊ သေဘ္ာေတြကို 'convention 
vessel' လို႔ေခါါၿပီး၊ SOLAS regulations ေတြမွာ 
သတ္မွတ္ထားတဲ႔အခၽက္အလက္တခၽိဳ႕ကို၊ ကင္းလြတ္ခြင္႔ exemption ရရိွထားတဲ႔ 
သေဘ္ာေတြကိုေတာ႔ 'non-convention vessel' လို႔ေခါါပါတယ္။
စက္ာပူ Merchant Shipping Act Chapter 179, Section 143 အရ၊ (a) cargo 
ships of less than 500 tonnes propelled by mechanical means engaged on 
international voyages, (b) barges of any tonnage engaged on 
international voyages, (c) tanker of any tonnage engaged on 30 mile 
limit voyages or plying within the port - အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာ ေရေႀကာင္းခရီး
international sea voyages ေတြသြားေနေပမယ္႔ GRT တန္ခၽိန္ ၅၀၀ ေအာက္သေဘ္ာေတြ၊ barges ေတြ၊ 
ေရနံတင္ သေဘ္ာအမၽိဳးအစားၿဖစ္ေပမယ္႔ port limit ေရမိုင္ (၃၀) အတြင္းသာ 
သြားလာတဲ႔သေဘ္ာေတြနဲ႔ ကမ္းေၿခမွ ေရမိုင္ (၂၀) ထက္ပိုၿပီး၊ မကြာပဲ 
သြားလာေနတဲ႔ သေဘ္ာေတြကို၊ non-convention vessel သေဘ္ာေတြ 
အၿဖစ္သတ္မွတ္ပါတယ္။
non-convention vessel အၿဖစ္သတ္မွတ္ၿခင္းခံရတဲ႔၊ သေဘ္ာေတြကို၊ SC 
လို႔ေခါါတဲ႔ Cargo Ship Safety Construction Certificate၊ International 
Load Line Certificate နဲ႔ SE လို႔ေခါါတဲ႔ Cargo Ship Safety Equipment 
Certificate ေတြထုတ္ေပးရာမွာ၊ exemption certificate ကိုပါ၊ ေနာက္ထပ္ 
statutory certificate ေတြအၿဖစ္တပါတည္း၊ ထုတ္ေပးသလို၊ IOPP certificate 
ထုတ္ေပးရာမွာလည္း၊ exemption certificate ကိုပါ၊ ေနာက္ထပ္ statutory 
certificate အၿဖစ္၊ classification societies အဖြဲ႔အစည္းမွ၊ ထုတ္ေပးပါတယ္။ 
SR လို႔ေခါါတဲ႔ Cargo Ship Safety Radio Certificate ကိုေတာ႔ exemption 
certificate အၿဖစ္၊ သေဘ္ာမွတ္ပံုတင္ထားရာ၊ registered တိုင္းၿပည္ရဲ႕ 
ေရေႀကာင္းဆိုင္ရာအာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္း 'flag state' မွထုတ္ေပးပါတယ္။ 
ဒါ႔အၿပင္ ISSC လို႔ေခါါတဲ႔ International Ship Security Certificate ကို 
classification society ထံေလၽွာက္ထားၿပီး၊ အစစ္ေဆးခံဖို႔မလိုပဲ၊ 
ကင္းလြတ္ခြင္႔ exemption ရရိွတာ၊ ေတြ႔ရပါတယ္။
ကုန္သြယ္ေရေႀကာင္းခရီးသြားလာမွဳအေနနဲ႔ နိဳင္ငံတနိဳင္နဲ႔တနိဳင္ငံကို၊ 
ကူးသန္းသြားလာတဲ႔အခါ၊ သေဘ္ာနဲ႔ တပါတည္းယူေဆာင္သြားရမယ္႔ certificates 
သက္ေသခံလက္မွတ္ေတြနဲ႔ documents and booklets ဆိုတဲ႔ 
သက္ေသခံစာအုပ္စာတမ္းေတြရိွၿပီး၊ trading နဲ႔ non-trading ဆိုၿပီး၊ category
 အုပ္စုခြဲၿခား၊ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ non-trading ဆိုတာကေတာ႔ သေဘ္ာမွာ 
တတ္ဆင္အသံုးၿပဳထားတဲ႔ စက္၊ ပစၥည္း၊ ကရိယာေတြရဲ႕ သက္ေသခံ statutory 
certificates လက္မွတ္ေတြၿဖစ္ၿပီး၊ 'equipment certificates' 
လို႔လည္းေခါါဆိုပါတယ္။
(၁)။ Certificate of Registry, (၂)။ International Tonnage Certificate, 
(၃)။ International Load Line Certificate, (၄)။ International Oil 
Pollution Prevention Certificate, (၅)။ International Sewage Pollution 
Prevention Certificate, (၆)။ International Air Pollution Prevention 
Certificate, (၇)။ Engine International Air Pollution Prevention 
Certificate, (၈)။ International Ship Security Certificate, (၉)။ 
Certificates for Master, Officers or Ratings, (၁၀)။ Certificates of 
Endorsement, (၁၁)။ Document of Compliance, (၁၂)။ Safety Management 
Certificate, (၁၃)။ Crew Accommodation Certificate, (၁၄)။ Deratting or 
Deratting Exemption Certificate, (၁၅)။ Certificates of Class, (၁၆)။ 
Dispensation Certificate from the technical requirements of the 
International Regulations for Preventing Collisions at Sea, 1972 နဲ႔ 
(၁၇)။ Order of Druggist (Medical Supplies Certificate) တို႔ဟာ၊ 
သေဘ္ာနဲ႔တပါတည္း၊ ယူေဆာင္သြားရမယ္႔ 'trading certificates' ေတြၿဖစ္ပါတယ္။
(၁)။ Certificate of Registry ဟာ၊ သေဘ္ာမွတ္ပံုတင္သက္ေသခံလက္မွတ္ၿဖစ္ၿပီး၊ 
သေဘ္ာမွတ္ပံုတင္ထားရာ flag state ရဲ႕ ေရေႀကာင္းဆိုင္ရာႀကီးႀကပ္အုပ္ခၽဳပ္မွဳ
 administration အဖြဲ႔အစည္း သို႔မဟုတ္ အာဏာပိုင္ authority အဖြဲ႔အစည္းမွ၊ 
Merchant Shipping Act အရ ထုတ္ေပးတဲ႔ သက္ေသခံ statutory certificate 
ၿဖစ္ပါတယ္။ 
(၂)။ International Tonnage Certificate ဟာလည္း၊ သေဘ္ာမွတ္ပံုတင္ထားရာ flag
 state ရဲ႕ ေရေႀကာင္းဆိုင္ရာ ႀကီးႀကပ္အုပ္ခၽဳပ္မွဳ administration 
အဖြဲ႔အစည္း သို႔မဟုတ္ အာဏာပိုင္ authority အဖြဲ႔အစည္းမွ၊ International 
Tonnage Convention, 1969 ရဲ႕ article 7 အရထုတ္ေပးတဲ႔၊ သက္ေသခံ statutory 
certificate ၿဖစ္ၿပီး၊ အကယ္၍သေဘ္ာရဲ႕ LOA လို႔ေခါါတဲ႔ အရွည္အလၽွား length 
over all ဟာ (၂၄) မီတာ ထက္၊ ေလၽွာ႔နည္းပါက၊ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာ international
 certificate အေနနဲ႔ထုတ္မေပးပဲ၊ သေဘ္ာမွတ္ပံုတင္ထားရာတိုင္းၿပည္ရဲ႕ tonnage
 certificate အေနနဲ႔သာ၊ ထုတ္ေပးပါတယ္။ 
(၃)။ International Load Line Certificate ကို classification society မွ 
statutory certificate အၿဖစ္ထုတ္ေပးေပမယ္႔၊ အကယ္၍ သေဘ္ာရဲ႕ LOA လို႔ေခါါတဲ႔
 အရွည္အလၽွား length over all ဟာ (၂၄) မီတာ ထက္၊ ေလၽွာ႔နည္းပါက၊ 
အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာ international certificate အေနနဲ႔ထုတ္မေပးပဲ၊ 
သေဘ္ာမွတ္ပံုတင္ထားရာတိုင္းၿပည္ရဲ႕ load line certificate အေနနဲ႔၊ 
ထုတ္ေပးနိဳင္တဲ႔ certificate ၿဖစ္တာေတြ႔ရပါတယ္။ 
(၄)။ GRT (၁၅၀) တန္နွင္႔အထက္ ေရနံတင္သေဘ္ာ oil tankers ေတြနဲ႔ GRT တန္ 
(၄၀၀) အထက္၊ အၿခားသေဘ္ာ other ships ေတြ၊ အတြက္၊ MARPOL 73/78, Annex I, 
Regulation (4) အရ၊ International Oil Pollution Prevention Certificate 
ကို၊ classification society မွ statutory certificate အၿဖစ္ ထုတ္ေပးပါတယ္။
  International Oil Pollution Prevention Certificate နဲ႔ အတူ MARPOL 
73/78, Annex I, regulation 5 အရ၊ ေနာက္ဆက္တြဲ supplemented အၿဖစ္၊ 
ထုတ္ေပးရတဲ႔ 'Record of Construction and Equipment' ဆိုတဲ႔ documents 
ေတြရိွပါတယ္။ GRT တန္ (၄၀၀) အထက္၊ အၿခားသေဘ္ာ other ships ေတြအတြက္၊ 
ေနာက္ဆက္တြဲ supplemented အၿဖစ္၊ ထုတ္ေပးရတဲ႔ 'Record of Construction and 
Equipment for Ships other than Oil Tankers' document ကို၊ IOPP Form (A) 
လို႔ေခါါၿပီး၊ GRT (၁၅၀) တန္နွင္႔အထက္ ေရနံတင္သေဘ္ာ oil tankers ေတြအတြက္ 
ထုတ္ေပးရတဲ႔ 'Record of Construction and Equipment for Ships other than 
Oil Tankers' document ကိုေတာ႔ IOPP Form (B) လို႔ေခါါပါတယ္။
Reference : Certificates, Documents and Publications required to be carried on board, Different type of Singapore registered Ships, MPA - Maritime and Port Authority, Singapore.
 
 
No comments:
Post a Comment