July 26,2012 မွာ MISC ရဲ့ Chemical Tanker တစ္စီး မေလးရွားဆိပ္ကမ္းမွာ
ေပါက္ကြဲမွဳျဖစ္တယ္... ၂၄ ေယာက္ကယ္ထားျပီး ၅ ေယာက္ေပ်ာက္ေနတယ္တဲ့...
အဲဒီ့ သတင္းဖတ္မိတဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ သေဘၤာသား အလုပ္ကို ႏွိမ့္ခ်ေျပာဆိုမွ
ုေတြနဲ ့ပတ္သက္ျပီး ေျပာခ်င္တာေလးေတြ ကို ေရးဖို ့စျဖစ္လာေတာ့တာပါပဲ...
Maritime Industry အေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းမသိဘဲ... သေဘၤာသား ေတြကို
အလကားေနရင္း အထင္ေသးသလိုလုိ... သြားပုပ္ေလလြင့္ေျပာဆုိမွ ုေတြကို ေတာ္ေတာ္ေလးေတြ ့ေနရလို ့ပါ...
Tanker ေတြရဲ့ ဆိပ္ကမ္းကပ္ထားတုန္း လုပ္ရတဲ့ ဆီအတင္အခ် Cargo Operation
ေတြဟာ... အမွားမခံပါဘူး... ဆိပ္ကမ္းေရာက္တာနဲ ့ကမ္းနားဆင္းျပီး
ရြပိုးထိုးေနတဲ့ေခတ္ေတြမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး...
တင္းက်ပ္လွတဲ့ႏိုင္ငံတကာစည္းမ်ဥ္းေတြေအာက္မွာ အႏ ၱရာယ္ကင္းျပီး
အဆင္ေျပေခ်ာေမြ ့စြာ အလုပ္ေတြျပီးေအာင္လုပ္ေနရတာပါ...
တာဝန္က်အရာရွိတစ္ေယာက္ရဲ့ အမွားအေသးေလးတစ္ခုဟာ အခုလို
အျဖစ္မ်ိဳးအထိျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္...
ဆီတင္တာ ခ်တာကို ကားေတြဓာတ္ဆီျဖည့္သလို ရိုး႐ွင္းလြယ္ကူမယ္လို ့ထင္ရင္ေတာ့ လံုးဝကို မွားသြားပါလိမ့္မယ္...
ဆီအမ်ိဳးအစားေပါင္းစံုရဲ့ဓာတ္ျပဳႏိုင္စြမ္းေတြ... အပူအေအး အပ်စ္အၾကဲ
မီးေလာင္ႏိုင္စြမ္း အဆိပ္သင့္ႏိုင္စြမ္း... pump ေတြရဲ့
အလုပ္လုပ္ပံုေတြ...စြမ္းရည္ကန္ ့သတ္ခ်က္ေတြနဲ ့ပတ္သက္တဲ့ ႐ူပေဗဒ နဲ
့ဓာတုေဗဒ အေျခခံသေဘာတရားေတြ... ကိုယ့္သေဘၤာရဲ့ piping system, valve
control system, Inert Gas system စတဲ့ system ေတြအကုန္လံုးကိုလည္း
လံုးဝပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ တတ္သိနားလည္ေနရမွာပါ...
ႏုိင္ငံတကာကစည္းမ်ဥ္းဥပေဒေတြ... ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ့
စည္းမ်ဥ္းဥပေဒေတြကို လည္းလိုက္နာရပါတယ္...
အိမ္မွာ
ေရတင္သလို ခလုပ္တစ္ခ်က္ႏိွပ္တာနဲ ့ motor လည္သလို pump ေတြကုိ လည္ခ်င္လို
့မရပါဘူး... Engine Room က Engineer ေတြနဲ ့ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ရတဲ့ Team
Work ေတြလည္းရွိရမွာပါ...
Practical လုပ္ရတဲ့
အေၾကာင္းအရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကို စာအုပ္ဖတ္ျပီးလုပ္လို ့လည္းမရပါဘူး...
စာေတြ ့လက္ေတြ ့ေပါင္းျပီး လေပါင္းမ်ားစြာ ေလ့လာသင္ယူ
ကိုယ္တိုင္လုပ္ကိုင္ျပီးမွ သိရွိတတ္ေျမာက္လာရတာပါ...
(အရာရွိေတြ)ရာထူးၾကီးလာတာနဲ ့အမၽွ စာေတြလည္းပိုဖတ္ရပါတယ္... အားအားယားယား ေနျပီးအလကားေနရင္း ရာထူးတက္ေနတာမ်ိဳးမဟုတ္ပါ...
အထူးသျဖင့္ ဆီတင္သေဘၤာ Gas တင္တဲ့သေဘၤာေတြက အရာရွိေတြဟာ
တစ္ျခားသေဘၤာေတြကအရာရွိေတြထက္ တက္ရတဲ့သင္တန္းေတြ
လိုအပ္ခ်က္ေတြပိုမ်ားပါတယ္... သူတို ့ရဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အမွားတစ္ခု...
လုပ္လိုက္တဲ့အမွားေသးေသးေလးတစ္ခုကေန... အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ
ဆံု႐ွဳံးသြားႏိုင္သလို... ျပန္မရႏိုင္ေတာ့တဲ့ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ညစ္ညမ္းမွုေတြ
ဆံုး႐ွံဳးမွူေတြ... ေဒၚလာသန္း ဘီလီယံနဲ ့ခ်ီျပီးဆံုး႐ွဳံးမွ
ုေတြျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္...
ျမန္မာ ႐ုပ္ရွင္ေတြထဲကလို
႐ူးသလိုလို ေပါသလိုလို ေၾကာင္သလိုလို ၾကာကူလီႏွာဘူးလိုလို
ဇာတ္ရုပ္ေတြေၾကာင့္ သေဘၤာသားေတြ ကိုအထင္လြဲေနၾကျပီး
အထင္အျမင္ေသးျခင္းမွကင္းေဝးၾကပါေစ...
သေဘၤာေပၚမွာ အားအားယားယားေနျပီး ပိုက္ဆံအလကားရေနတယ္လို ့ထင္သူမ်ားလည္း အထင္လြဲမွ ုေတြကင္းၾကပါေစ...
သေဘၤာသားဆိုရင္ အိတ္ထမ္းတဲ့ ကူလီသမားေတြလိုလုိ အလုပ္ၾကမ္းသမားေတြလိုလို
ျမင္ေနသူမ်ားလည္း အျမင္က်ယ္က်ယ္နဲ ့ Modern Maritime Life ကို
ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစ...
သေဘၤာသားအားလံုး အႏ ၱရာယ္ကင္းၾကပါေစ...
(သူမ်ားေျပာတာၾကားဖူး႐ုံ နဲ ့ Maritime Industry တစ္ခုလံုးကို
႐ွဳျမင္သံုးသပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင္ဟာ
ေရတြင္းထဲကဖားသူငယ္ပဲျဖစ္ေနေတာ့မွာပါ...ကိုယ္တိုင္ေလ့လာျပီးမွ
ေျပာဆုိတတ္ပါေစ...)Navi Kyaw
No comments:
Post a Comment