Monday, July 9, 2012

ေ၀လငါးတစ္ေကာင္ရဲ႕ နာေရး ။ သုံး

ေ၀လငါးတစ္ေကာင္ရဲ႕ နာေရး ။ သုံး
----------------------------------------

ေလး။ Relative Motion
အဲဒီ အသုံးနဳံးေၾကာင္႕ Eainstein ရဲ႕ Relativity Theory ကုိ ေၿပာၿပမယ္မထင္ပါနဲ႕ က်ေနာ္ အဲဒီေလာက္ေတာ႕ မသိပါဘူး။
ကုန္းေပၚမွာဆုိ က်ေနာ္တုိ႕ အေနနဲ႕ Relative motion ကုိ သိတ္သတိထားစရာမလုိပါဘူး။
ဘာေၾကာင္႕လဲဆုိေတာ႕ က်ြန္ေတာ္တုိ႕ နင္းတဲ႕ လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ႕ ကားေတြေမာင္းေနတဲ႕ ၿမက္ခင္းေတြ၊ လမ္းေတြ၊ ေၿမၾကီးေတြ ဟာေရြ႕လ်ားမေနၾကလုိ႕ပါဘဲ။

ၿမစ္ေတြေခ်ာင္းေတြ ခဏထားလုိ႕ ပင္လယ္အေၾကာင္းဆက္ရရင္၊ ကမၻာက ၀င္ရုိးေပၚ အစဥ္မၿပတ္လည္ေနသလုိ ေရေတြ က လဲလုိက္လည္ပါတယ္။
ေရအတိမ္အနက္ကုိလုိက္ ၿပီး ေရ စီးေၾကာင္း ေတြ ၿဖစ္ေပၚတယ္၊ လ ရဲ႕ စြဲငင္အားေၾကာင္႕ ဒီေရေတြ အတက္အက် ၿဖစ္ပါတယ္၊
ေလ တုိက္လုိ႕ လွုိင္းၾကပ္ခြပ္တင္မကဘဲ ေလၿပင္းရင္ၿပင္းသလုိ လွုိင္းၾကီးပါတယ္ အဲဒီ ေရြ႕ရွားမွဳ အရွိန္အဟုန္ ေတြ တုိက္ခုိက္ေနတဲ႕ အေၾကာင္းအရာေတြ ဟာ
က်ေနာ္တုိ႕ လုိ စက္အားနဲ႕ တြန္း၊ တက္အားနဲ႕ ပဲ႕ကုိင္၊ လုိရာဦးတညၾ္ကစားသြားေနတဲ႕ သေဘၤာ ေတြ အတြက္ ၾကီးမားတဲ႕ အေႏွာက္ယွက္ေတြပါဘဲ။
က်ေနာ္႕ မိတ္ေဆြ မ်ားထင္သလုိ သေဘၤာထြက္ရင္ အလုပ္မရွိ ငါးထုိင္မွ်ား ေနတာတုိ႕ အရက္ေသာက္ ဖဲ ရုိက္ ေနတာတုိ႕ဆုိတာက ေသးနုတ္္တဲ႕ အေတြးအေခၚေတြပါ၊ ပုံမွန္ သေဘၤာတစ္စီးရဲ႕ တန္ဘုိးဟာ ေဒၚလာ သန္း ၅၀ မွ ၁၅၀ ၾကား ရွိပါတယ္။ တင္ထားတဲ႕ ကုန္ပစၥည္းေတြဟာလဲ တန္ဘုိး လြန္စြာၾကီးပါတယ္။
အေလးခ်ိန္ တန္ ခ်ိန္ သိန္းေသာင္းခ်ီေလးပင္တဲ႕ သံထည္ၾကီး ေရထဲ မွာ တစ္နာရီ မုိင္ ၂၀ နဳန္း နဲ႕ ေရြ႕ ရွားေနတဲ႕ Impact (ေဆာင္႕အား) ကုိ စဥ္းစားၾကည္႕ပါ။
သာမာန္ လွုိင္း လတ္ တစ္ခု လာပုတ္ ဒဏ္ ကုိခံရရင္ေတာင္ နံရုိး သြင္သြင္က်ဳိး ပါတယ္။ Containers ေတြ လဲ ပ်က္စီးပါတယ္။



ေရခဲေသတၱာနဲ႕ သယ္ရတဲ႕ တူနာ Tuna ငါး Container တစ္လုံး ထဲတင္ ေဒၚလာ ၅သန္းေက်ာ္ တန္ဘုိးရွိပါတယ္။ ကုန္ေသတၱာေတြ ရာေထာင္ ေသာင္းခ်ီတင္ထားတဲ႕ တန္ဘုိးေငြရယ္။သေဘၤာၾကီးေပၚမွာ ခုိလွဳံ ၀မ္းစာ ရွာေနၾကတဲ႕ သေဘၤာ သား ၁၈ မွ ၂၀ဦး တုိ႕ ရဲ႕ အသက္ ေတြရယ္ ဆုံးရွဳံးမသြားဘုိ႕ တာ၀န္ဆုိတာ လြန္စြာ ၾကီး မားေလးလံပါတယ္ဗ်ာ။
ေရေပၚေရေအာက္ တြန္း အားမ်ား သုိ႕ resultant of relative motions ေတြ က ရလာတဲ႕ ေနာက္ဆုံး ရလဒ္ၿဖစ္ေသာ သေဘၤာ ဦးတည္ရာလမ္းေၾကာင္း ကုိ အစဥ္တစ္စုိက္ ၾကည္႕ေနရသလုိ အၿပင္က ကုိယ္႕လုိသြားေနတဲ႕ ဘ၀တူ သေဘၤာ၊ ေလွ၊ ေမာ္ေတာ္ မ်ားရဲ႕ relative motion ေတြ ကုိလဲ အလြတ္ေပးလုိ႕မရပါ။
စကၤာပူ မလကၠာ ဒုိဗာ ေရလက္ၾကား တုိ႕သည္ လြန္စြာအႏၱရယ္ မ်ားေသာ ေနရာမ်ားပင္ၿဖစ္၏။
အဲဒီအတြက္ ၂၄ နာရီ Navigation ဂ်ဴတီ ဆုိတာ မရွိမၿဖစ္လုိလာပါေတာ႕သည္။ က်ေနာ္တုိ႕မွာ တစ္ရက္မွာ၂၄နာရီ၊ တစ္ပတ္ ၇ရက၊္ တစ္ႏွစ္တြင္ ၃၆၅ ရက္ အလုပ္မ်ား ရပ္တံ႕ မသြားပါ၊
လူေတြ သာ တာ၀န္ လြဲ ေၿပာင္း သြားေသာ္ၿငား သေဘၤာၾကီးကေတာ႕ အၿမဲ ကမၻာပတ္ေနၿမဲေပ။ ပြဳိင္႕ A မွ ပြိဳင္႕ B C D ပစၥည္းမ်ား သယ္ယူ ပုိ႕ေဆာင္ ေနဆဲ ပင္။
ေနာက္ဆုံး သက္တန္းကုန္ Scrap yard ပုိ႕ မွ နားရေလေတာ႕သည္။


ငါး။ ေရေၾကာင္းသြားလာရြက္န၀ါ


ဦးအံ႕ၾကီး (ၿမုိ႕မၿငိမ္းေရး)ကဆုိပါတယ္ လူခ်ြန္လူေကာင္း သီခ်င္းထဲ မွာ ကမၻာ႕ေရေၾကာင္း သေဘၤာေမာင္း ႏွင္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အထက္ေအာက္ေၿမတစ္ခြင္ ေခတ္မီမီ ကမၻာ ၾကည္႕ၾကည္႕ၿမင္ဆုိတာအားလုံးကုိ Vision ရွိၾကဘုိ႕ ဆုိထားတာပါ။ ေနရာတစ္ကာ မွာ သူ႕ေနရာ နဲ႕ သူ႕တာ၀န္ကုိ လူခ်ြန္ လူေကာင္း မ်ားတုိ႕ ေပါင္းစုအားအင္ တာ၀န္ေတြကုိ ေက်ၿပြန္ ထမ္းေဆာင္ေစခ်င္လုိ႕ၿဖစ္ပါတယ္။
ေရေပၚမွာသြားလာနုိင္တဲ႕ ေရယာဥ္ေပါင္းမ်ားစြာရွိေနတဲ႕ အထဲက က်ေနာ္တုိ႕ (သေဘၤာသား) အမ်ားစု နဲ႕ သက္ဆုိင္တဲ႕ အပုိင္းေတြကုိ ေၿပာၿပခ်င္ပါတယ္။
ကမၻာေပၚမွာသေဘၤာအမ်ုိးအစားေပါင္းေၿမာက္မ်ားစြာရွိပါတယ္ အဲဒီအထဲကမွ Merchant Shipping ကုန္သြယ္မွဳ မွာ အသုံးမ်ားတဲ႕
သေဘၤာ အမ်ုိးအစားကုိ မွတ္ရလြယ္ကူေစရန္ ေအာက္ပါအတုိင္း ခြဲၿခားၿပခ်င္ပါတယ္။

1.General /Bulk Cargo Carrier
2. Liquid/Bulk Cargo Carrier
3. Car /Tractor and Heavy Vehicle Carrier လုိ႕ ပဲထားပါ ။ တစ္ၿခား အမ်ဳိးစားေပါင္းမ်ားစြာ က်န္ပါေသးတယ္။

General Bulk Cargo
အေထြေထြကုန္တင္သေဘၤာ
General Cargo လုိ႕ အလြယ္ေခၚတဲ႕ ေရွးဦးကုန္သဘၤာ ေတြ ကုိ ဒုတိယကမၻာစစ္မတုိင္မီကစ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္သုံးစြဲခဲ႕ပါသည္။
ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ႕ လ်င္လ်င္ၿမန္ၿမန္တင္ခ်နုိင္တဲ႕ကြန္တိန္နာသေဘၤာေတြနဲ႕ အစားထုိးလာခဲ႕ပါတယ္။
Container
ပုံမွန္ၿမင္ေနၾက သေဘၤာ ၀မ္းဘုိက္ထဲကုိပုံစံ အမ်ုိးမ်ုိး အေလးခ်ိန္ ထုထည္ အမ်ုိးမ်ုိးတုိ႕ ကုိ တစ္ခုဆီတစ္မ်ုိးဆီ တင္ခ်ရၿခင္း၊လွုိင္းေလဒဏ္ၾကားမွာ မေရြ႕နုိင္ေအာင္
တစ္ခုခ်ည္း စနစ္တစ္က် ခ်ည္ေႏွာင္ဘုိ႕ ခက္ခဲ ၿခင္းေတြ မ်ားလာတဲ႕ အတြက္ ၁၉၇၀ ၀န္းက်င္ကစၿပီး
American Sea Land Company က ၆ေပ ကြန္တိန္နာ အလုံးေတြတီထြင္ သယ္ေဆာင္ရာကေန ယေန႕ ေခတ္ ေပ ၂၀၊ေပ ၄၀၊ ၄၅ ေပ ကြန္တိန္နာေတြ ကုိ
LEGO game ေဆာ႕ သလုိမ်ုိး ၀မ္းဘုိက္နဲ႕ ကုန္းဘတ္ ေပၚမွာ ဆင္႕ ကာဆင္႕ ကာတင္တဲ႕Container သေဘၤာမ်ားကုိ အစားထုိး သုံးစြဲခဲ႕ပါသည္။

Bulk Carrier
ထုထည္ Volume သုိ႕ အေလးခ်ိန္ အလုိက္( မီးေသြး ေၿပာင္းေစ႕ သံမွဳံ ဘိလပ္ေၿမ ဓါတ္ေၿမၾသဇာ )
အစရွိသည္တုိ႕ကုိ ကုန္ေပါက္ၾကီးမားအတြင္းထည္႕ ကာ သယ္ယူေသာ Bulk Carrier သေဘၤာမ်ား။

Liquid Bulk Cargo
ေရနံစိမ္း ေရနံထြက္ပစၥည္းမ်ား Gas မ်ား Chemical မ်ားကုိ Liquified လုပ္ ၿပီး Tank ၾကီးမ်ားအတြင္း ပုိက္လုိင္းၾကီးမ်ားကုိသြယ္
Pump ၾကီးမ်ားၿဖင္႕ ေမာင္းႏွင္ထည္႕ကာ သယ္ယူရေသာ ေရနံတင္ ဂက္စ္ ဓါတုဇီ၀ ကုန္တင္ သေဘၤာမ်ား လည္းေပၚေပါက္လာပါသည္။

Car and Tractor Carrier
Car parking lot မ်ားလုိ အထပ္ေတြ မ်ားစြာ ထဲမွာ ကားေတြ Buses/Trucks/ Bulldozers/ Tractors ကုိ တစ္စီးကုိ ေလးလက္မ ခ႕ံသာ ခြာရပ္ တစ္ထပ္ၿခင္း
အစီအရီ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ကုိ ေမာင္းတင္ စီတန္းရပ္ကာ၍ သယ္ယူေသာ Car Carrier တုိ႕ ပါ၀င္ပါသည္။

၆။သေဘၤာသားေတြ ဘာလုပ္။
အဓိကအလုပ္သည္ ထုထည္ၾကီးမားမ်ားၿပားစြာေသာ ကုန္ပစၥည္း မ်ားကုိ ပြဳိင္႕ A B C D မွာ ပြဳိင္႕ E F G အစရွိသည္တုိ႕ ထံ
အပ်က္အဆီး အဆုံး အရွဳံး အေလအလြင္႕ နည္းနုိင္သမွ် နည္းေအာင္ သယ္ယူ ၀န္ေဆာင္ေပးရၿခင္းပါ။
1st May တုိက္ပြဲ၀င္သူရဲေကာင္းၾကီး စပါးတာကဒ္ အသက္စြန္႕ရယူေပးခဲ႕ေသာ ေမ ေဒး Resolution အရ ကမၻာ႕ အလုပ္သမားရပုိင္ခြင္႕မူ
အလုပ္သမားတစ္ေယာက္သည္ တစ္ေန႕လ်င္ ၈ နာရီ အလုပ္လုပ္ ၈ နာရီ အိပ္စက္ ကာ ၈နာရီ အပမ္းေၿဖ တုိးတက္ေလ႕လာသမွုၿပဳရပါသည္။
ထုိ႕ေၾကာင္႕ ၂၄ နာရီ လည္ပတ္ေနေသာ သေဘၤာေပၚတြင္ ဂ်ဳတီသာခ်ိန္းသည္ အလုပ္ကားမရပ္ စေန တနဂၤေႏြ အားရက္လဲမရွိေပ။

တစ္စီးလုံးအုပ္ခ်ဳပ္သူ
ေရယဥ္မွဳး မာလိန္မွဳး ကပတိန္ skipper
oldman သူၾကီး Ah Lou ေခၚ ေခါင္းေဆာင္သည္ ေခါင္းထုိးခံ ရန္ အၿမဲ အသင္႕ေဆာင္ထားရ၏။
က်န္ အရာရွိ ၃ ဦး Chief Officer အရာရွိခ်ဳပ္ Second Officer ဒုတိယအရာရွိ Third Officer တတိယ အရာရွိ

က်ြမ္းက်င္သေဘၤာသား AB able bodied တက္မကုိင္ မ်ားက တစ္ရက္လ်င္ ၄နာရီ စီ ည၊ ေန႕ ၄နာရီ ကုန္းပတ္ အလုပ္
အရာရွိမ်ားကာ ၈နာရီ (ည ၄၊ ေန႕၄) ၂ပုိင္း ခြဲကာ တစ္ဦးလ်င္ ၈နာရီ သေဘၤာဦးခန္းတြင္ ဂ်ဴတီက်ေလသည္။
က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ အပန္းေၿဖ တီဗြီၾကည္႕ အင္တာနက္သုံး စာေရးစာဖတ္ စာသင္ ၀ုိင္းဖြဲ႕ စုစည္းေပ်ာ္ရြင္စြာေန ၾကပါသည။္

သေဘၤာၾကီးႏွင္႕ တစ္ကြ ကုန္မ်ား အလုပ္လုပ္ေနသူမ်ားအသက္အႏၱရယ္ကင္းေစရန္ ၂၄ နာရီ အၿမင္အၾကား အသံ ေရဒါ မွန္ေၿပာင္း မ်က္လုံး တြင္တြင္သုံးကာ
ေစာင္႕ေရွာက္ေနရပါသည္။

ဂ်ဴတီေလးနာရီ အခ်ိန္သည္ ၃၆၀ ဒီဂရီ ေကာင္းကင္ နဲ႕ ပင္လယ္ တုိက္ခုိက္နုိင္စြမ္းရွိေသာ ပစ္မွတ္တုိ႕ ကုိရွာေဖြေနရ၏
ကင္းေစာင္႕ဆုိသည္မွာ ထုိင္မေနရပါ ထုိင္လ်င္ အိပ္ခ်င္ပ်င္းရိလာကာ တာ၀န္လစ္ဟင္းေသာ္ ဆုံးရွဳံးမွုၾကီးမား ကာ အသက္မ်ားစြာေသေက်နုိင္ပါသည္။
တစ္ရက္ကုိ ၈နာရီ ဂဏာမၿငိမ္ေသာ အက်င္႕သည္ ႏွစ္အလြန္ၾကာေသာ သေဘၤာအရာရွိမ်ားစြာတုိ႕ အတြက္ မေရွာင္တိမ္းနုိင္ေသာ hard habit to break ပင္
က်ေနာ္ လြန္စြာ ဂဏာမၿငိမ္သည္ကုိ ၾကည္႕မရကုန္ေသာ အေပါင္းအသင္း မိတ္ေဆြတုိ႕ နားလည္ေပးၾကေစလုိသည္။



Duty Roaster
00-04 Middle watch - 2nd Off and AB
04-08 Morning Watch- Ch Off and AB
08-12 ForeNoon Watch- 3rd Off ေန႕အခ်ိန္ တြင္ တစ္ဦးထည္း
12-16 AfterNoon Watch-2nd Off ေန႕အခ်ိန္ တြင္ တစ္ဦးထည္း
16-18 Dog watch 1 - Ch Off ေန႕အခ်ိန္ တြင္ တစ္ဦးထည္း
18-20 Dog Watch 2-Ch Off and AB ေန၀င္လ်င္ ၂ဦး
20-24 First Watch-3nd Off and AB တုိ႕ၿဖစ္ကာ
ဆိပ္ကမ္းကပ္ရင္ေတာ႕

အရာရွိ တစ္ AB တစ္ အကူ တစ္ ၃ ေယာက္တုိ႕ သည္ ၆နာရီလုပ္၆နာရီနား ၂၄ နာရီ ပတ္လည္လုပ္ၾကရရွာေလသည္။
လက္ရွိက်ေနာ္တုိ႕ စီးေနေသာ သေဘၤာမ်ားသည္ မီတာ ၃၀၀ ၊ေပ ၁၀၀၀ေက်ာ္ ကာ စက္ခန္း ၆ထပ္ ကုန္းပတ္ ၇ ထပ္/၈ထပ္ ရွိ အၿမင္႕ေပ ၂၀၀ ခန္႕ၿမင္႕
ေအာင္ထုတည္ၾကီးမားပါသည္။

သေဘၤာ၀မ္းဘုိက္ထဲတြင္ ကုန္ ေသတၱာ ၃၀၀၀ ႏွင္႕ ကုန္းပတ္ေပၚတြင္ ၃၅၀၀ ခန္႕ တင္ေဆာင္ပါသည္။ ၀န္ခ်ီစက္တစ္လုံးလ်င္ တစ္နာရီ ပ်ဥ္းမွ် ေသတၱာ ၃၀ နွုံးၿဖင္႕အလုပ္လုပ္ရသည္။
ဒီေရ အတက္အက် ကုန္တင္ကုန္ခ် လုိက္ကာ ေပၚေနသည္႕သေဘၤာၾကီးပါ လုိက္ေၿပာင္းပါသၿဖင္႕ မတိမ္းေစာင္း ရန္ ဟန္ခ်က္ညီရန္ ေသာင္မတင္ရန္
ခ်ည္ထားေသာၾကုိးၾကီးမ်ား အတင္းအေလွ်ာ႕ေရေလွာင္ကန္ၾကီးမ်ားကုိ ေရ သြင္း/ထုတ္ ၿခင္း၊ ကုန္မ်ား ေနရာခ်ကာ မလုပ္ရွားနုိင္ရန္ ထိန္းသိမ္းစစ္ေဆးၿခင္းမ်ားလုပ္ေနသည္မွာကအရာရွိခ်ဳပ္အပါအ၀င္ လူ ၃/၄ ေယာက္ထဲ ကမ္းနား မွ အလုပ္သမားတုိ႕ႏွင္႕ပူးေပါင္း လြန္စြာ ခက္ခဲ ပင္ပန္းစြာတာ၀န္ယူၾကရပါသည္။
စက္ခန္းၾကီး တြင္းရွိ Truck ကားတစ္စီးခန္႕မွ် ၾကီးမားေသာ Main Engine Cylinder Unit အလုံးမ်ဳိး ၁၀ လုံးခန္႕ ကုိလည္ ပတ္ ေစရန္၊လုိအပ္ေသာ ေပါက္ကြဲအားရရန္၊ပန္႕ပုိးေပးရေသာ Auxillary Machinery မ်ား Boiler , Lubrication, Cooling ,Fuel Injection , ၂၄ နာရီ မီးအားေပးေနရေသာ Generator မ်ား ေလာင္စာဆီမ်ား ႏွင္႕အရည္ေဖ်ာ္ေပးရေသာ Steam / ဆီ သန္႕ေပးရေသာ Purifier မ်ား မ်ားစြာမ်ားစြာေသာ ၾကီးမားေလးလံ လွေသာ စက္ၾကီးမ်ားကုိ၀န္ခ်ီ စက္ မ်ားအား၊ စက္အားလူအားတုိ႕ ကုိအသုံးၿပဳ ၿပီး ၂၄ နာရီလည္ပတ္ေနနုိင္ေအာင္ စဥ္ဆက္မၿပတ္ ေမာင္းႏွင္ေပးေနေသာ
အင္ဂ်င္နီယာ ေလးမ်ားမွာ ေၿပးေရၾကည္႕မွ ၄ ေယာက္ အလုပ္သင္တစ္ေယာက္ အကူ၂ေယာက္ေပါင္းမွ ၇ ေယာက္သာရွိေလသည္။

က်ေနာ္တုိ႕အားလုံး ရဲ႕ ကာယဥာဏ အေတြးအေခၚ အဆုံးၿဖတ္တုိ႕သည္ ေသခ်ာတိက် ၿပတ္သားရပါသည္။ အမွားမခံေပ ။
အလုပ္တာ၀န္မ်ားစြာကုိ အပုိအလုိမရွိကြက္တိ စည္းကမ္းတစ္က် ခ်မွတ္ထားကာ Hier-archy အထက္ေအာက္အမိန္႕ေပး နာခံလုိက္နာစနစ္ က်င္႕သုံးသၿဖင္႕
Attitude ခံယူခ်က္ ေကာင္းရပါသည္။ အမိန္႕နာခံတတ္ရန္ေလ႕က်င္႕ရသည္။ စိတ္ဓါတ္အင္းအားနည္းသူမ်ား က်န္းမာေရးခ်ုိ႕တဲ႕သူမ်ားအတြက္ ေနရာမရွိပါ။
ကုိယ္႕တာ၀န္ကုိယ္မယူလ်င္ တစ္ၿခားသူယူေပး၍ မရေသာ လုပ္ငန္းခြင္ၿဖစ္သည္။

ဆုိရုိးစကားတစ္ခုရွိပါသည္။သေဘၤာေပၚတြင္ လူေတာ္ထက္ လူေကာင္းသာအလုိရွိသည္ဟု။
ခုိင္းလ်င္ခုိင္းတဲ႕အတုိင္းလုိက္နာရသည္ ပုိေကာင္းသည္႕နည္းလမ္းၾကုိတင္ေဆြးေႏြးနုိင္သည္။
သုိ႕ေသာ္ ေရးဆြဲၿပီးေသာ လမ္းေၾကာင္း၊ ၀တၱရား၊ တာ၀န္၊ အလုပ္ကုိ ကုိယ္ပုိင္သေဘာၿဖင္႕ လုံး၀ ဆုံးၿဖတ္ေၿပာင္းလဲ ခြင္႕မရွိ အၿမဲ သတင္းၿပန္ပုိ႕ရသည္။



ကမၻာ အရပ္ရပ္က Covention ,Organization တုိ႕ ဆုံးၿဖတ္ခ်မွတ္ထားေသာ Protocol, Regulation, Rules and Guidelines မ်ားကုိ
ဦးလည္မသုန္လုိက္နာၾကရေလသည္။ ဥပမာတစ္ခု ကေတာ႕ ပင္လယ္ၾကီးဘယ္ေလာက္က်ယ္က်ယ္ အမွုိက္တစ္စေတာင္ ပစ္ခ်ခြင္႕ မရွိပါ။
အရက္ေသစာ လုံး၀ မသုံးစြဲရပါ ေတြ႕ရွိလ်င္ ခ်က္ၿခင္းတာ၀န္မွရပ္ဆဲကာမိမိစားရိတ္ႏွင္႕ အိမ္ၿပန္ရုံသာရွိေဘသည္။

သေဘၤာၾကီးသည္ ခ်ိန္ခါမေရြး External forces မ်ား ၿဖစ္ေသာ ရာသီဥတု ေလၿပင္းမုန္တုိင္း ေရ လွုိင္း ေရစီးေၾကာင္း တစ္ၿခားသေဘၤာ
သူခုိး ဓါးၿပ မ်ား အႏၱရယ္ရွိသလုိ...
Internal Forces မ်ားၿဖစ္ေသာ မီး ဆီ ေရ ေလ အသုံးမွားၿခင္းေၾကာင္႕ ၄င္း၊ အရာရွိ အင္ဂ်င္နီယာ ဆုံးၿဖတ္ခ်က္မွားၿခင္းမ်ားေၾကာင္႕ေသာ္၄င္း၊
ၿဖစ္လာနုိင္ေသာ အႏၱရယ္ အေပါင္းကုိၾကုိတင္ကာကြယ္မွုအေနနဲ႕ ေနရာတုိင္းတြင္ စနစ္တက် သိမ္းစည္း လုိက္နာၾကရေသာ
စည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင္႕ ေနထုိင္ၾကသူမ်ားၿဖစ္ပါသည္။

ကာယဥာဏ အားၿဖင္႕ လုံလစုိက္ ကာ စည္းကမ္းတစ္က် လူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္း စည္းမ်ဥ္း တုိ႕အတြင္း လုိက္နာ အသက္ေမြး၀မ္းစာရွာ ေနသၿဖင္႕
က်ေနာ္တုိ႕ ကုိ မေလးစားေသာ္ရ၏၊ လူအႏၵ အေလနေတာ ေအာက္တန္းစား မ်ားအၿဖင္႕ေတာ႕ မမွတ္ယူသင္႕ေပ။
(အရက္ ဘိန္း ေလာင္းကစား ၿပည္႕တန္ဆာဆုိသည္မွာ) လူ႕ အသုိင္း အ၀ုိင္း ေနရာတုိင္း အခ်ိန္တုိင္း တြင္ ပုိက္ဆံရွိ အခ်ိန္ရွိ ဆႏၵရွိက ရနုိင္ၾက၏၊
သေဘၤာသား သည္ လူသားပင္ၿဖစ္ေလ ၏ probability အရတြက္ေသာ္ တစ္လတစ္ခါခန္႕သာ အၿပင္သြားနုိင္ရန္အခြင္႕သာရွိ၍
ကုန္းေပၚေန သူ မ်ားေလာက္ ေတာ႕ အခြင္႕အလမ္း မရွိပါ။ တကယ္ေတာ႕ ဒါေတြက Individualism ႏွင္႕သာဆုိင္ေလသည္။


No comments:

Post a Comment