Saturday, April 20, 2013

ပင္လယ္ အိမ္မက္ဆုိးမ်ား ။


သေဘၤာဦးခန္းမွာ က်ေနာ္ရယ္ တတိယအရာရွိ ေဒးဗစ္ရယ္ သေဘၤာသား ဆာဗီရုိ ရယ္
မွန္ေၿပာင္းတစ္ေယာက္တစ္လက္ဆီနဲ႕ ေနရာအသီးသီးယူ ရပ္ေနၾကသည္။

အၿပင္မွာလွုိင္းေတြက ေပ ၃၀ အထက္ ၿမင္႕လုိက္နိမ္႕လုိက္နဲ႕ သေဘၤာၾကီးက ရုိလာကုိစတာ
စီးရသလုိ ထုိးတက္သြားလုိက္က် ေဇာက္ ထုိးၾကီး ဆင္းသြားလုိက္နဲ႕
တန္ခ်ိန္ ၆ေသာင္း ေလးၿပီး၊ ေပ ၇၅၀ရွည္ၿပီး ေပ၁၀၀က်ယ္ကာ အၿမင္႕ေပ၁၅၀ ေက်ာ္အၿမင္႕က သေဘၤာ ဦးခန္းၾကီး ေခါင္းစုိက္သြားခ်ိန္ မွာ က်ေနာ္ တုိ႕ ၃ေယာက္ မေၾကာက္နုိင္ဘူး
သဲသဲမည္းမည္း ရွာေနတဲ႕ ေရေၾကာင္းၿပ ေမာ္ေတာ္ ေလး ရဲ႕ လိေမၼာ္ေရာင္ ကုိယ္ထည္ကုိ ဘြားကနဲေတြ႕ လုိက္ရတယ္။

စိတ္ထဲမွာေတာ႕ ေတြးမိေနတယ္ ..ဒီေလာက္ဆုိး၀ါးေနတဲ႕ ေလၿပင္းမုန္တုိင္းၾကားမွာ ပုိင္းေလာ႕ဘယ္လုိသေဘၤာေပၚေရာက္ေအာင္တက္မလဲေပါ႕.
လွုိင္း က ေပ၃၀အထက္ဆုိမွေတာ႕ ေလ ကလည္း မုိင္ ၇၀ ေက်ာ္တုိက္ေနေလာက္ၿပီ
ၿပီးေတာ႕ဒီလုိၿပင္းထန္တဲ႕ေလ သယ္လာတဲ႕ ပင္လယ္ေရမွုံ မႊားေတြဟာလဲ မုိးသည္းထန္သလုိ တစ္ၿဗုန္းၿဗဳန္း နဲ႕ သေဘၤာေရွ႕မ်က္ႏွာစာ Superstructure ၾကီးကုိလာရုိက္ေနေလ သည္။

ၿမင္ကြင္းေရွ႕က မွန္သားေတြ ကုိရုိက္ေနတဲ႕ မုိးေရမွုံေတြ မွာ က်ေနာ္တုိ႕အားလုံး အေရွ႕လားရာကုိ အားစုိက္ၾကည္႕ေနရတယ္။

တစ္ခ်ိန္ထဲ မွာ ..ဘယ္ကေပၚလာမွန္းမသိတဲ႕ စကားေၿပာေရဒီယုိထဲက ေန အရာရွိခ်ဳပ္က သတင္းပုိ႕တယ္။
ေရေၾကာင္းၿပေမာ္ေတာ္ေရွ႕ခန္း မွာေရေတြ ခဲ ၿပီး ဦးေခါင္းစုိက္ ၿပီး နစ္ ၿမုပ္ေနတယ္။

က်ေနာ္ တုိ႕ အေရွ႕မွာလဲ ပင္လယ္ေရေတြ ခဲေနၿပီ တဲ႕၊
ေအးလြန္း တဲ႕ အတြက္ ပင္လယ္ေရေတြဟာအေပၚယံေအးခဲတတ္သလုိ ၊
သေဘၤာသံထည္ေတြ နဲ႕ ေတြ ႕တာနဲ႕ အဆုိင္အခဲေတြ ခ်က္ၿခင္းၿဖစ္သြားတဲ႕သေဘာေတြ၊ၿပင္းထန္လြန္းတဲ႕ မုန္တုိင္းမ်ား၊
ေအးခဲလြန္းတဲ႕ ရာသီဥတု၊ အစရွိေသာ သဘာ၀ေဘး ေတြ နာရီ ရာသီေတြ ကုိ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ က်ေနာ္ တုိ႕ ေက်ာ္ၿဖတ္ ဖူးေလသည္။

ဒီေန႕ အၿဖစ္က နဲနဲေတာ႕ လြန္လြန္းေနသည္၊မၿဖစ္ နုိင္ ဒါက အိမ္မက္ ပဲၿဖစ္ရမယ္ဟု ေတြးမိသည္။
ငါ႕သေဘၤာေနာက္ဆုံး Cape Town မွာ ၀င္ကပ္ေနတာ ဟု အိမ္မက္ထဲတြင္သတိရကာ က်ေနာ္ မ်က္လုံးပြင္႕သြားေလ သည္။

စုိးရိမ္ေၾကာင္႕က်မွုေၾကာင္႕ ရင္ထဲေမာပမ္းေန ဆဲ ၊အသက္ကုိ၀ေအာင္ရွဳၿပီးမွ ေဘးက စားပြဲတင္နာရီကုိ လွမ္း ၾကည္႕ေတာ႕ ည ၂နာရီ ခြဲသာ ရွိေနေသးသည္။

ငါအိပ္ရာ၀င္တာ က သန္းေခါင္ေလာက္ က။ FB မွာ အေမစု အတြက္ ေတာင္ တတ္နုိင္သမွ် Vote ၀င္ လုပ္ ခဲ႕ေသးသည္။

အင္း ...တကယ္ေတာ႕ ညေနက သေဘၤာ Cape Town ဆိပ္ ကမ္း အ၀င္ မွာ အခက္ခဲမ်ားစြာၾကဳံသည္။
ေလၿပင္း မုိးႏွင္းေတြၾကားထဲမွာ သေဘၤာၾကီး အသည္းအသန္ ၾကုိးစား ပမ္းစား ဆိပ္ကမ္းကပ္ ခဲ႕ရေသာ အေတြးေတြက အိမ္မက္ထဲ အထိလုိက္ေႏွာက္ယွက္ေနၿခင္းပင္။

မေန႕ က မနက္ ၁နာရီ တြင္ ေတာင္ အာဖရိကနုိင္ငံ Cape Town ၿမုိ႕ ဆိပ္ကမ္းရုံး ကုိက်ေနာ္ တုိ႕ သေဘၤာ၀င္ေရာက္လာေၾကာင္း
သတင္းပုိ႕ေတာ႕ သူတုိ႕က အဆင္ေၿပေသာေနရာတြင္ ေက်ာက္ခ် ခုိင္း၍ မနက္ ၄ နာရီ ခန္႕ က
No.4 Anchorage တြင္ ေက်ာက္ခ် ရပ္ နားခဲ႕ပါသည္။

ေန႕လည္ တြင္ ေလၿပင္းတုိက္ လာေသာ္လည္း သေဘၤာ ကမ္းကပ္ရန္ အမိန္႕ က် လာသၿဖင္႕ ေက်ာက္ႏွုတ္ရသည္။
ထုိ႕ေနာက္ အထြက္ သေဘၤာႏွင္႕ ပါလာမည္႕ ေရေၾကာင္းၿပကုိ သေဘၤာ ၾကီး ေရလည္ ေခါင္ မွာ ေမွ်ာေနရင္းေစာင္႕စားေနစဥ္

ေလတုိက္နူံးက မုိင္ ၃၀ နားကပ္လာေလၿပီ ။ သေဘၤာအားတြန္းထုိးမည္႕ အကူ Tug Boat အား agent က ပုံမွန္
၂စီး သာ မွာ ၿပီး၊ ေနာက္ တစ္စီး လုိအပ္ ပါက ၁၂နာရီ ၾကုိတင္ အေၾကာင္းၾကားရမည္ဆုိေတာ႕၂စီးနဲ႕သာစခန္းသြားရေတာ႕ ေပမည္။

(အရင္ ႏွစ္ က Cape Town မွာ Force 8 ရွိေသာ ေလမုန္တုိင္း ႏွင္႕ ၾကဳံ ခဲရာ ေသေဘးမွ သီသီေလးလြတ္ ခဲ႕သည္။
၅ရက္ ခန္႕ေသလု ေၿမာပါး မုန္တုိင္း မိေနခဲ႕တာ ကုိ ေသသည္႕ အထိ ေမ႕မည္ မထင္၊
ဒီၾကားထဲ ရုံးက ေကာင္ေတြ ဘုဘမသိ သေဘၤာေနာက္ က် ရေကာင္းလား ေၿပာသၿဖင္႕ ရုံးမွ အၾကီးဆုံးလဒ နဲ႕ ရန္ၿဖစ္ရေသးသည္
ေၾကာင္း Cape Town ကုိ က်ေနာ္ မေမ႕နုိင္)

က်ေနာ္႕ သေဘၤာက ေရေၾကာင္းၿပ ေစာင္႕ေနရင္းႏွင္ ေလအရွိန္နဲ႕ ကန္႕လန္႕ေမွ်ာေလသည္ ထုိ အခ်ိန္တြင္
သေဘၤာ သည္ အရွိန္ေသကာ Momentum မရွိေတာ႕ေလသၿဖင္႕ လြန္စြာထိန္းရခက္ သည္ကုိသူၾကီး မ်ားသာ သိနုိင္၏

ရုတ္တရက္ ၿပင္းထန္လာေသာ ေလၿပင္းေၾကာင္႕ လွုိင္းေတြ ၾကီးလာရာ
ေရေၾကာင္းၿပ ခင္ဗ်ာ အခက္ေတြ႕ေနရွာၿပီ၊ က်ေနာ္ လဲ သေဘၤာ ၾကီး ကုိ အတင္း ဆြဲ လွည္႕ ကာ သူေလွကားေပၚခုန္တက္ နုိင္ ရန္ ေလကုိကြယ္ေပးရသည္၊ တစ္ဆက္ ထဲမွာ ဆိပ္ကမ္းအ၀င္ Channel ထဲ ကုိ အရွိန္တင္ၿပီး ေခါင္းတည္
၀င္ရေတာ႕ မည္ ၿဖစ္ေသာေၾကာင္႕ တစ္ခ်က္ အမွားမခံ ေသာ မိနစ္မ်ားၿဖစ္သလုိ ဦးေႏွာက္ ကုိ ဇယ္ဆပ္သလုိ စနစ္တက် အစီစဥ္ေတြ ခ်ကာ တစ္ခုၿခင္း Execute လုပ္ရသည္။
ဦးခန္းမွာ က ကုိယ္ ႏွင္႕ တက္မကုိင္ ၂ေယာက္ ထဲ ။

အခက္ ခဲေတြ ၾကားမွ ဘဲ ေရေၾကာင္းၿပ သေဘၤာေပၚေရာက္လာသည္ သူလဲ အေမာေတာင္ မေၿဖ နုိင္ ပါ။
သူသာလမ္းမွ ခလုတ္တုိက္ လဲ ၅မိနစ္ေနာက္ က်လ်င္ေတာင္ က်ေနာ္ တုိ႕ သေဘၤာ ေရကာတာကုိ ၀င္ တုိက္ နုိင္ေပ၏။
Time and Precision က လေပၚ လူလႊတ္ သလုိ တိက် ရမည္႕ အေၿခ အေန မ်ားပင္ ၿဖစ္ေလသည္။အမွားမခံ ေပ ။

ေရေၾကာင္းၿပသည္ အသက္ၾကီးၾကီး အဖုိးၾကီး အေတြ႕အၾကုံရင္႕က်က္သည္ဆုိေပမဲ႕ ကုိယ္႕သေဘၤာ အေၾကာင္း ကုိသာအသိဆုံး
ေရာက္လာကတည္း က သူလုပ္သမွ် မ်က္ေစ႕ေဒါက္ေထာက္ၾကည္႕ေနရသည္။

ဆိပ္ကမ္းအ၀င္၀ သည္ ဗ်က္က်ယ္ေသာက်ေနာ္႕သေဘၤာ အတြက္ က်ဥ္းလြန္းသလုိ အတိမ္းေစာင္းမခံပါ
ေလၿပင္းကုိ Counter လုပ္ ကာအရွိန္တင္ ၿပီး တစ္နာရီ ၇ မိုင္ ႏွဴံး ၿဖင္႕ ေရကာတာ Break Water ထဲ ၀င္ၿပီး အထဲေရာက္သည္ ႏွင္႕ အင္ ဂ်င္ ကုိ ေႏွာက္ ၿပန္ အကုန္ ဆြဲ ကာ ရပ္တံ႕ရေပမည္။

အင္ဂ်င္ အေနာက္ ဆြဲေနာက္က်သည္ (သုိ႕) ရုတ္တရက္ မစ နုိင္လ်င္
အေရွ႕ကုိ ၀င္ၾကဳံးမည္ စက္ပစၥည္းဆုိသည္က ပ်က္တတ္ေလသည္။ ဘုရားတေနရ၏

ေလၿပင္းကလဲ သေဘၤာထုထည္ ၾကီးကုိ ကန္႕လန္႕ ၿဖတ္တုိက္ေနရာ ေဘးတုိက္ ေရြ႕ေနသၿဖင္႕
တြဲသေဘၤာ ၂စီး မွာလည္း တန္ၿပန္ စက္ကုန္ရုန္း က အသားကုန္ေမာင္းတင္ တြန္းေနၾကရၿပန္သည္။

မုိးကသည္းထန္စြာရြာေနသည္။ လူ ေတြ အားလုံး ခုိက္ခုိက္တုန္ေအာင္ခ်မ္းေနၾကသည္၊
အိပ္ေရးမ၀၊ထမင္းမစားၾကရေသးပါ (ေက်ာက္တင္ ရသည္ ေရေၾကာင္းၿပ တက္ ရန္ ေလွကားၿပင္ဆင္ရသည္)
ကမ္းကပ္ရန္ စက္မ်ားၾကုိးမ်ား ရွိသမွ်လူ ၄-၅ ေယာက္ထဲ နဲ႕ မုိးထဲေရထဲ အေၿပးလႊား အခ်ိန္ကုိက္ လုပ္ကုိင္ေနၾကရေလသည္။

ၿမင္ ကြင္း က မသဲမကြဲ ၊ ခ်ည္ရမည္႕ ၾကုိးေတြက ေရွ႕ ၆ ေခ်ာင္း၊ေနာက္ ၆ေခ်ာင္း လူက ေရွ႕မွာ ေလးေယာက္ ၊ေနာက္ မွာ ၃ေယာက္ထဲ ၊သေဘၤာသားမွာ ငေပါ တစ္ေကာင္မွ မပါ တာ ကေတာ႕ ေသခ်ာေလသည္။
အႏၱရယ္ေတြ မ်ားရုံမက ဘယ္သူမွမွား၍ မရပါ ။ တစ္ေယာက္ေယာက္ က တစ္ခ်က္ လြဲသည္ႏွင္႕ သေဘၤာ အႏၱရယ္ အတိ ၿဖစ္ေပမည္။

က်ေနာ္ တုိ႕ အတြက္ အလြန္ ခက္ခဲေသာ နာရီ မ်ားၿဖစ္ပါသည္။
က်ေနာ္႕မ်က္လုံးေတြ က ဒုိင္ခြက္ မ်ားစြာကုိ ၾကည္႕ေနရသည္။

သေဘၤာေအာက္မွ ေရအတိမ္ အနက္ သေဘၤာ၏ အရွိန္ အေရွ႕ ေဘး ဦးတည္ ရာ ၊
ေလၿပင္း လာရာ ႏွင္႕ တုိက္ ခတ္ နုံးထား ၊ သေဘၤာ အေရွ႕ႏွင္႕ အေနာက္မွ အရာရွိ ၂ဦး၏ သတင္းေပးပုိ႕မွုမ်ား ေရေၾကာင္းၿပႏွင္႕ ဆြဲသေဘၤာမ်ား ၏ လွုပ္ရွားမွု မ်ား ၊ အာရုံ ေထြၿပားခြင္႕ မရွိပါ။

ေရေၾကာင္းၿပ ႏွင္႕ က်ေနာ္ လည္း ေၿပးလႊားေနရသည္ ၊
သူ က ကမ္းနားမွ သတင္းပုိ႕ေနသူမ်ားႏွင္႕လည္းအဆင္မၿပတ္အာရုံအလြန္မ်ားေနစဥ္
ေလ တုိက္ နုံးက မုိင္ ၂၀ မွ ၃၀ ကုိ တုိးလာသည္ ဖင္ပုိင္းဒရြတ္တုိက္ ဆြဲသလုိ လည္သြားရာ
ဘယ္ကုိ ေရြ႕သင္႕ပါလ်က္ ညာကုိေရြ႕ေနသည္ ။ က်ေနာ္ ေရေၾကာင္းၿပကုိ လွမ္းေအာ္သည္။

အႏၱရယ္အေငြ႕အသက္ သူသိ လုိက္ သည္ ၊ ရယ္မေနနုိင္ေတာ႕ ေပ ၊ ဆြဲသေဘၤာကုိ ရွိသမွ် အားသုံးက တန္ၿပန္ တြန္းခုိင္းရင္း က်ေနာ္ကလဲ Stern Thruster ကုိ ဘယ္သုိ႕ အဆုံး သုံးရေလသည္။

ေလထပ္မတုိးလာမွ ခံသာမည္ ဘုရားစာ ရြတ္ ရင္း ဒုိင္ခြက္ ကုိ ၾကည္႕ေနရသည္။
မဟုတ္ လ်င္ ၅မိနစ္ အတြင္း တုိက္ေတာ႕မည္ၿဖစ္ ၏ ၊ သဘာ၀ ႏွင္႕ လူ လြန္ဆြဲေနၾကသည္၊
မုိးရြာထဲမွာေဇာေခ်ြးပ်ံေနၾကသည္။ေလက နည္းနည္း ထုိး အက် သေဘၤာက ဘယ္ကုိ စေရြ႕ေလမွ သက္ၿပင္းခ် နိင္ေလ၏။

သည္လုိနဲ႕ ေရွ႕တုိးရင္းေနာက္ဆုတ္ရင္း ၾကုိးေတြ တစ္ေခ်ာင္းၿပီးတစ္ေခ်ာင္း ကမ္းဆီ ေရာက္ေလ မွ ခ်ည္တုိင္မွာ ႏြားကုိအက် အနခ်ည္သလုိ သေဘၤာ ၾကီးအား မလွုပ္ နုိင္ေအာင္ ခ်ည္တုတ္ ထားလုိက္ရေလေတာ႕သည္။

က်ေနာ္႕ ဘ၀ တြင္
သေဘၤာ ၾကီးေမာင္းသူမဲ႕ေသာ ဦးခန္း ကုိ ရုတ္ တရက္ ေရာက္သြားကာ
ၿမစ္ေခ်ာင္း အင္းအုိင္ေတြထဲ မၿမင္မကမ္းနဲ႕ေမာင္းေနရၿခင္း၊
သေဘၤာအရွိန္ၿပင္းစြာ လည္ပတ္ ရင္း တုိက္ေတာ႕မလုိလုိ သေဘၤာမ်ားစြာ အား ဆိပ္ကမ္းေတြ ထဲ ေကြ႕ပတ္ေရွာင္ရၿခင္း
သေဘၤာ ေသာင္တင္ၿခင္း၊ သေဘၤာ တုိက္ၿခင္း၊ သေဘၤာ မီးေလာင္ၿခင္း အစရွိေသာ အိမ္မက္ ဆုိးမ်ားစြာအား မၾကာခဏ မက္ခဲ႕ဘူးေလ၍
စိတ္ႏွလုံး ထိခုိက္စရာ အေၾကာင္းမ်ား ၿဖစ္ခဲ႕တာမ်ားလာေတာ႕ ၊
ဒါေတြဟာ အိမ္မက္ မက္ေနတာ လုိ႕ ၊ အိမ္မက္ ထဲမွာ အသိၿဖစ္ေပၚ ေလာက္ေအာင္ပင္ က်င္႕သားရလာခဲ႕ၿခင္း လဲၿဖစ္ေလသည္။


Yar Zu

No comments:

Post a Comment