Wednesday, April 10, 2013

ဥေရာပႏွင့္ျမန္မာသေဘၤာသား ဘ၀


ျမန္မာသေဘၤာသားတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ ေရာက္တတ္ရာရာသြားလာေနရေသာသေဘၤာသားဘ၀အေၾကာင္းမ်ားေရးခ်င္ေနတာ ၾကာပါၿပီ။ စကၤာပူႏိုင္ငံ ပတ္၀န္းက်င္ အီေကြတာေပၚတြင္ အေရွ႕အေနာက္ အေပၚ ေအာက္
သြားလာေနခဲ့ဖူးသူ တစ္ေယာက္၊ မိခင္ႏိုင္ငံျဖစ္ေသာျမန္မာႏိုင္ငံ၏ေႏြရာသီ အပူခ်ိန္ႏွင့္မ်ားစြာ ကြာျခားမႈမရွိေသာေၾကာင့္ထင္၏။ မ်ားစြာမျဖံဳပါ..။ အဲ့ဒီေလာက္ အပူခ်ိန္ကိုေတာ့ျဖင့္ စာမဖြဲ႕ ေအးေအးေဆးေဆးသာပင္....။
အေမာင္သေဘၤာသားတို႔သည္ အပူခ်ိန္ ကိုေတာ့ + ၄၂ ဒီကရီ ေလာက္ကို အၿပံဳးမပ်က္ မၿငီးျငဴခဲ့ၾကပါ။ Tea Break / Tea Time နားခ်ိန္ေရာက္လွ်င္ Accommomdation အတြင္းသို႔ ၀င္လိုက္၍ ေအးျမေသာ အရသာ ခံစား
ရသည္ႏွင့္ အေမာမ်ားေျပသြားၾကသည္ခ်ည္းသာ....။

အပူပိုင္းေဒသတြင္းေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာခဲ့ေသာ ျမန္မာျပည္ဖြား သေဘၤာသားမ်ား၏အပူဒဏ္ခံႏိုင္မွဳ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းပင္.....။

ဥေရာပဘက္တြင္ သြားလာေနေသာသေဘၤာေပၚသို႔ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရန္ သြားရေတာ့မည္....တဲ့။ ေပ်ာ္လိုက္တာ...။ ျမန္မာျပည္မွာ ေက်ာင္းတက္တုန္းက အပူဒဏ္ ၊ ပင္ပန္းမႈ ၊ ေနပူေသာ ေန႕ေတြ ကုန္ၿပီ ဟုေတြးမိပါသည္...။

ဒီ့အျပင္ နာမည္ႀကီးေသာ အဂၤလိပ္ခ်န္နယ္၊ ဂ်ီဗေရာ္တာေရလက္ၾကား... Bay of Biscay စေသာ နာမည္ႀကီးေနရာမ်ားသို႔ ေရာက္ဖူးေတာ့မည္ ကိုး....။ ၂၀၁၂ ၏ႏွစ္ဦးပိုင္း ျမန္မာ့ႏွစ္သစ္ကူး မတိုင္မွီ အခါသမယ ဥေရာပ၏ ေႏြဦးရာသီ အစ ပိုင္း အခ်ိန္ကာလ ဥေရာပ၏ သာယာခ်ိန္ေလး မွာေတာ့ အပူပိုင္းသေဘၤာသားေလး ကြ်န္ေတာ္သည္ တကယ့္နာမည္ႀကီး ဥေရာပ နယ္ေျမသို႔ အေျချပဳနယ္ေျမ အျဖစ္ ေရာက္လာပါေတာ့သည္.....။

ရန္ကုန္-ဘန္ေကာက္၊ ဘန္ေကာက္-ဗီယင္နာ ၊ ဗီယင္နာ- အမ္စတာဒမ္ ...... ေလယာဥ္ သံုးဆင့္ စီးၿပီး အမ္စတာဒမ္မွ ေရာ္တာဒန္သို႔ ကား တစ္ဆင့္ စီးရေသးသည္...။ ေရာက္ေရာက္ျခင္း ေဆာက္ႏွင့္ထြင္းေတာ့သည္...
အပူခ်ိန္ + ၄ ဒီဂရီ တဲ့..... ဘဲ ေအာ္ေအာ္ေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ.... ဂတ္ ဂတ္ ဂတ္ နဲ႔... အကၤ်ီလက္ရွည္ ေဘာင္းဘီ လက္ရွည္ ၀တ္ ထားေသာ္လည္... ေအာက္ခံေဘာင္းဘီ ရွည္ မပါ... အေႏြးထည္ အပါးတစ္ထပ္တည္းႏွင့္ အေအးဒဏ္ကို ဘယ္လို အံတု ႏိုင္ပါအံ့နည္း....။ နားရြက္ေတြ ေအးစက္ ၊ ႏွာေခါင္းေတြ ထံုက်င္ ၊ လက္ဖ်ားေတြ ကထိလို႔ ထိမွန္းမသိ ..... တကယ္ကို ငရဲက်သလိုပါဗ်ာ... စကၤာပူသေဘၤာလိုင္း မွာ အပူဒဏ္ခံရတာ ကိုေတာင္ ေကာင္းသလို ထင္မိေသးသည္။
ဒါက အစ ပဲဲ ရွိေသး.....။

သေဘၤာေပၚသို႔ ေရာက္ ပါၿပီ.....။ Baltic Size .... ၁၀၀ x ၁၅ x ၇.၇ မီတာ ရွိေသာ ကမ္မီကယ္ သေဘၤာ ေပၚသို႔......။ သေဘၤာသြားလာေသာ ေဒသ မ်ား ကိုေမးၾကည့္မိသည္... အေပၚဘက္ Latitude 72 ဒီဂရီထိ သြား သည္
တဲ့.... ေသၿပီဆရာ... ဘယ္ေလာက္ေအးလဲ ဆိုေတာ့..... အႏွဳတ္ ၁၀ - ၁၅ ေလာက္ ပါတဲ့ ... ၾသ... ေတာ္ေသးတာေပါ့ဗ်ာ... ကိုရီးယားမွာက အႏွဳတ္ ၂၀ ေလာက္ ထိ ေအးတယ္ ၾကားဖူးတာကိုး... ကြ်န္ေတာ္ မေရာက္ဖူးပါ....
ဒီေတာ့ ကိုယ္ေရာက္မယ့္ ေဒသကိုပဲ...ေအးတယ္ေျပာရမွာေပါ့ ေနာ္.....။ Baltic Sea သြားတယ္ Iceland ဆိုတဲ့ ေရခဲကြြ်န္း သြားတယ္ ဗ်ာ....။ အဂၤလန္အေပၚဘက္ ေပါ့....။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ ဆြီဒင္၊ ပိုလန္ ၊ ရုရွား ၊ ဖင္လန္ လို႔ ထင္ပါတယ္... ပင္လယ္ထဲမွာပါ ေရေတြခဲေနတာကိုး.... ရာသီဥတုကလဲ ေရလည္ဗ်င္းခ်က္.... ေလက မိုင္ ၄၀ ၊ ၅၀ ေလာက္ တိုက္တာ... အျပင္ထြက္ရင္ မိုးစက္မိုးေပါက္ေတြက အပ္ကေလးေတြနဲ႔ ထိုးသလို ကို ျဖစ္တာ.....။ ဒါက ပင္လယ္ထဲက အေသးအမႊားတစ္ခု
ကုန္းေပၚမွာ ငလ်င္လွဳပ္တာကတိုင္း လို႕ရတယ္ဗ်... ေရထဲမွာ သေဘၤာ လွဳပ္တာကေတာ့ တိုင္းမရဘူးကိုး.... ကြ်န္ေတာ့္ သေဘၤာေလး လွဳပ္ခ်က္က အပ်င္း ေျပ လွဳပ္ ရင္ေတာင္ ဘယ္ညာ ၁၀- ၁၅ ဒီဂရီ လွိမ့္တယ္.....
စပ္စလူးစိန္လို႔ နာမည္ေပးထားတယ္.... လူးလြန္းလို႔....။ Swell က မစ ေသးဘူး သူက စလိမ့္ေနၿပီ.... အဲေတာ့ ကိုေရႊသေဘၤာသားတို႔ မွာလဲ လိုက္လိမ့္ ရေတာ့တာေပါ့.....။ ျမန္မာ့မီးရထားႀကီး လို ဥၾသဆြဲ ၾကေရာ....။ ေအ့....ေအာ့္...ေအ့...ေအာ့ ေပါ့....။

ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းတြဲေတြမွာျမင္ရတဲ့ ႏွင္းေတြ တဖြဲဖြဲက်လို႔...။ ျဖဴလြလြ ျမင္ကြင္းေလးေတြ.... သာယာလိုက္တာ.... စိမ္းစိုေနတဲ့ အပင္ေလးေတြ .... ခ်စ္စရာအိမ္ေလးေတြနဲ႔ ဥေရာပ...။ မင္းသမီးက ႏွင္းေတြထဲ လမ္းေလွ်ာက္...
အားပါးပါး ေပ်ာ္စရာ....။ လက္ေတြ႕မွာေတာ့ ႏွင္းေတြက်ရင္ သေဘၤာေပၚမွာ ဆီးႏွင္းေတြကေန ေရခဲေတြျဖစ္.... ေရေတြခဲ.... ေရခဲကိုက္... valve ေတြက်ပ္.... လိုင္းေတြကြဲ....Forward Station / Aft Station ၀င္ေတာ့မယ္ ဆိုလွ်င္ သံတူရြင္းတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ တူးဆြ ေနရတာေပါ့.... တူတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ေရခဲခြဲ... ႀကိဳးေတြကို ေရေႏြးေလာင္း တာလပတ္ ခြာ... ေခ်ာကလဲေခ်ာလိုက္တာ... slip ျဖစ္ၿပီးလဲ ရင္ အကြဲလား အၿပဲလား...ေအးခ်က္ကလဲ ျပင္း.... ေလကလဲတိုက္...
တစ္ခါ တစ္ခါ Station ၀င္ဖို႔ ျပင္ဆင္ရတာနဲ႔တင္ ေသေလာက္တယ္ဗ်....။ ဒီလိုေခ်ာေနတဲ့ ေရခဲေပၚ သတိထားလမ္းေလွ်ာက္.... သေဘၤာကလဲ လွဳပ္ေသး....။ ဒါကလဲၾကာေတာ့ အေသးအဖြဲ ေလးျဖစ္သြား ျပန္ေရာ... ေနာက္တစ္ခုက Winter Over-All Suit ၀တ္ ထားတယ္... လက္အိတ္ ဖိနပ္...ဦးထုပ္ ေဆာင္းထား ေသာ္လည္း ေပၚေနတာက မ်က္ႏွာ..... ဒီေတာ့ ႏွာေခါင္း ေမးေစ့ ပါးျခမ္းေတြ ေအးစက္ ေနေရာေပါ့ဗ်ာ.... ႏွာရည္ထြက္... ေမးကရိုက္တာ ... ေမးေၾကာေတြ ပါးေတြ ထံုတင္းၿပီး စကားေတာင္ ေျပာမရေတာ့ဘူး... ေ၀ၚကီေတာ္ကီ နဲ႔ လွမ္းေျပာေတာ့ Aft Station , All Line Made Fast လို႔ လွမ္းေျပာ တာ ေ၀ါခ္စေတခ်င္ ေ၀ါလိုင္း၀ိတ္ဘက္ တဲ့.... ကိုယ့္အသံလဲ ကိုယ္သိပါတယ္ဗ်ာ... ပီေအာင္ေျပာလို႔မရေတာ့ဘူးဗ်...
ေမးေၾကာေတြ တင္းၿပီး စကားေျပာရတာ အာမထိ လွ်ာမထိ နဲ႔.... အဲ့သလို...။ မယံုရင္ ပါးကိုေရခဲကပ္ၿပီး စကားေျပာၾကည့္...။ Deck ေပၚမွာ တာ၀န္က်တဲ့ ကိုယ့္ဆရာေတြေရာ သက္သာမယ္ထင္လား.... တစ္ညလံုး ဂ်ဴတီခ်ိန္အျပည့္
Manifold နားမွာ Standby ရပ္ေနရတာ သေဘၤာ အျပင္ ကို လိုက္ပတ္ေနရတာ... အထဲကို ခဏေလး ၀င္ခို ၿပီး အျပင္ျပန္ထြက္ေနရတဲ့ သူတို႔ေတြလဲ တစ္ကိုယ္လံုး ေအးခဲေရာေပါ့....။ လစာ ယူထားတာပဲ လုပ္ရမွာလို႔ေတာ့ မေျပာပါနဲ႔ဗ်ာ...
တစ္နာရီေလာက္ ပဲ လာရပ္ၾကည့္ၾကပါအံုး.....။ ဒါေတာင္ Cargo ေတြခဲလို႔ .... Boiler ပ်က္လို႔ Tank Cleaning မွာ တိုင္ပတ္ ၿပီး ဒုကၡေရာက္တာေတြ မပါေသးဘူးေနာ္....။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကအပူပိုင္းေဒသမွာေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာၾကတာပါ.... က်ရာတာ၀န္ကိုထမ္းေဆာင္ေနရေတာ့လဲ မျငင္းသာဘူးေပါ့ဗ်ာ...။ သေဘၤာသားဘ၀ ဆင္းရဲ ၾကမ္းတမ္းတယ္လို႔ မဆို
လိုပါဘူး... မၿငီးျငဴၾကပါဘူး... ေနာ္ေ၀ ႏိုင္ငံ သားေတြ ကေတာင္ ခ်ီးက်ဴးခဲ့ၾကရေလာက္ေအာင္ ရာသီဥတုဒဏ္ႀကံ႕ႀကံ႕ခံႏိုင္ၾကတဲ့ ျမန္မာသေဘၤာသားေတြပါ....။ အဲ့ဒီသေဘၤာသား ေတြ အေၾကာင္း စာနာ နားလည္ သိ ေလး သိသြားေအာင္ ေျပာျပတာပါဗ်ာ...။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ အိပ္မက္ေတြ ရွိဖူးတယ္....။ ျမန္မာႏိုင္ငံကပိုင္တဲ့ သေဘၤာလိုင္းႀကီးေတြ မ်ားလာရင္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ အေျချပဳေနၿပီး မိသားစုနဲ႔လဲ မခြဲမခြာေတြ႕ရမယ္...ကိုယ့္ေဒသ ကိုယ့္ရာသီဥတုနဲ႔လဲ ေနရမယ္.... အဲ့ဒီလို ဘ၀ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္...
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ခ်မ္းသာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြ ကလဲ ေလယာဥ္ပ်ံေတြသာ ၀ယ္ခ်င္တာ.... ကုန္စည္ ကူးသန္းမႈမွာ စီးပြားေရးတြက္ေျခကိုက္တဲ့ Shipping Business လုပ္ငန္း ဘာေၾကာင့္မလုပ္ကိုင္တာလဲ စဥ္းစား ေနမိတယ္...။
သေဘၤာသားဆိုတာ အမ်ားထင္သလို ေဘာ္ေၾကာ့၊ လက္ေၾကာမတင္း၊ အရက္ေသာက္ ၊ လူရွဳပ္ လူေပြ၊ မိန္းမလိုက္စား၊ လူဆိုး လူမိုက္ ငေပါ ေတြ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ...။ ရာသီဥတုဒဏ္ ၊ အေအးဒဏ္ အပူဒဏ္ ၊ မိမိတို႔သေဘၤာမွာတင္ထားတဲ့
Cargo အမ်ိဳးမ်ိဳးရဲ႕ အဆိပ္အေတာက္ဒဏ္ေတြကို အတတ္ပညာ၊အသိပညာ ၀မ္းစာနဲ႔ Pro တစ္ေယာက္ ပီသစြာ မိမိအသက္ ၊ ကိုယ့္သေဘၤာသားေတြ ရဲ႕ အသက္ ကို ကာကြယ္ရင္း နဲ႔ မိသားစု အတြက္ တိုင္းျပည္အတြက္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ၀င္ေငြ ရွာေဖြေပးေနၾကသူေတြ ျဖစ္ပါေၾကာင္း........။

ATK - 60274

No comments:

Post a Comment