Saturday, September 21, 2013

ေရေႀကာင္းပညာေရးစနစ္ (Marine Engineering ) ကို..ေ၀ဖန္ေနသူမ်ား..ဖတ္ႀကည္႔ေစခ်င္ပါသည္..။


ေၿပာေလ႔ရွိေသာ..စကားမ်ား..

(၂) ဆရာေတြက..ႀကယ္ငါးပြင္႔ကလူေတြ..သေဘာၤေတြကလည္း..အေဟာင္းအစုတ္ေတြ..သူတို႔က..သိပ္ေခတ္မမွီေတာ႔ဘူး..။ ကြ်န္ေတာ္တို႔..က..ကိုယ္စီးလာခဲ႔တဲ႔.အဆင္႔ၿမင္႔သေဘာၤႀကီး..အေႀကာင္းနဲ႔..ေၿဖလိုက္ေတာ႔..Examiner ရွက္ၿပီး..ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို..စာေမးပြဲခ်လိုက္တာ..။
**********

(၃)
DMA နဲ႔ သင္တန္းေက်ာင္းေတြ..ရိုက္စားလုပ္ေနတာ...
။။။။။။။။။။။။။။
အဲဒီစကားက..မႀကာခဏ..ႀကားရသလို..ႀကားရတိုင္းလည္း..ေၿပာေနသူမ်ား..ကို..သနားၿပီး.ကိုယ္႔အသက္ေမြး၀မး္ေက်ာင္းအတြက္...၀မ္းနည္းစိတ္၀င္မိပါတယ္..။ ငါတို႔..Professional ေတာ႔..သြားေတာ႔မယ္..ဆိုၿပီး..။
။။။။။။။။။။။။။။။
3E,CE Exam ေတြဟာ..
ဆိုႀကပါစို႔..3E Oral ဟာ..၊
ဒီစာေမးပြဲ၀င္ေၿဖတဲ႔..Candidate ဟာ..3E တစ္ေယာက္မွာ..သိသင္႔တဲ႔..သိရမဲ႔.. နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ၊ တာ၀န္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ဥပေဒပိုင္းဆိုင္ရာ..ေတြကို..၊ သိလား..မသိဘူးလား..ေမးတာပါ..။
သူစီးခဲ႔တဲ႔..သေဘာၤအေႀကာင္းေမးတာ..မဟုတ္ပါဘူး..။
လုပ္ငန္းသဘာ၀..အရ..
သူကလည္း..သူစီးခဲ႔တဲ႔..သေဘာၤကို..ေသတဲ႔အထိ..ထပ္ၿပန္တလဲလဲ..တက္ရမွာ.
.မဟုတ္ပါဘူး..။ အၿမဲတန္း..မတူတဲ႔..သေဘာၤေတြကို..ေၿပာင္းတက္ေနရမွာပါ..။
။။။။။။။။။။။။။။
သား.စီးခဲ႔တဲ႔..သေဘာၤမွာ..အဲဒါမရွိဘူး..၊ သား..ကို..သေဘာၤေပၚမွာ..စီနီယာ..ေတြက..ရွင္းမၿပဘူး..၊
သား..သေဘာၤမွာ..အဲဒါႀကီး..မၿဖဳတ္ခဲ႔ဘူးလို႔..သား..မသိဘူး..၊
ဆိုတဲ႔..သူက..အမ်ားစုပါ..။
သူေၿဖေနရတဲ႔..စာေမးပြဲ ရဲ႔..အေနအထား..၊ သေဘာသဘာ၀..ကို..သူ..မသိပါဘူး..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။
Professional Certificate ရဘို႔..ေၿဖေနရတာပါ..။
တစ္ခါမွ..မလုပ္ဘူးတဲ႔..သေဘာၤေပၚတက္ၿပီး...တစ္ခါမွ..မၿမင္ဘူးတဲ႔..အင္၈်င္ေတြ..အဲယားကြန္ပရက္ဆာေတြကို..Major Overhaul လုပ္ရမွာပါ..။

ၿဖဳတ္ဘူးတာ..လုပ္ဘူးတာ..ကို..ေမးေနတာ..မဟုတ္ပါဘူး..။ ရလာမဲ႔လက္မွတ္..ယူရမဲ႔တာ၀န္ကို..ထမ္းႏိုင္ပါ႔မလားလို႔..စစ္ေနတာပါ..။
။။။။။။။။။။။။။။။။
Examiner ေတြဟာ.Five Star ထြက္ေတြပါ..။ Foreign Going Vessel ေတြမွာ..Chief Engineer လုပ္ေနႀကတဲ႔သူေတြပါ..။ On loan ထြက္ထားဘူးသူမ်ား..ၿဖစ္လို႔..ႏိုင္ငံၿခား..သေဘာၤကုမၸဏီမ်ားမွာလည္း..Chief Engineer အၿဖစ္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ႔ဘူး..သူေတြခ်ည္းပါဘဲ..။
အနည္းဆံုးလူက..Sea Service ႏွစ္ (၂၀) ရွိပါတယ္..။
အဲဒီလူက..Sea Service (9)လ ရွိသူကို..စစ္တာပါ..။ တစ္ေယာက္ထည္းမဟုတ္ပါဘူး..(၂) ေယာက္စစ္တာပါ..။
စစ္ထားတာေတြကို..အခုေနာက္ပိုင္း..CCTV ရိုက္ထားပါတယ္..။
တိုင္တာေတြမ်ားလြန္းလို႔ပါ..။
။။။။။။။။။။။။။။။။
အထဲမွာေမးေတာ႔..ေခြးအ..လွည္းနင္းတာထက္ေတာင္..ဆိုးပါေသးတယ္..။
အၿပင္လည္းေရာက္ေရာ..သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔..သူ႔မိဘေတြ..ေဆြမ်ိဳးေတြကို..ေၿပာေတာ႔..အေပၚက..စကားမ်ိဳးေၿပာပါတယ္..။
ေၿပာတဲ႔..လူကလည္း..မရွက္ဘူး..
နားေထာင္တဲ႔..လူကလည္း..ယံုတယ္..

အဆိုးဆံုးက..နားေထာင္တဲ႔လူက..ရာထူးႀကီးေနရင္..အဆိုးဆံုးပါဘဲ..
ဟိုး..အေပၚကေန..Pressure ေပးပါတယ္..။ သူတို႔..သားမ်ား..တူမ်ားကို..နသားပါရ..အေအာင္ေပးခိုင္းတတ္..ပါတယ္..။ တစ္ခါတစ္ေလ..ရံုးစာရြက္ႀကီးေပၚမွာ..ကြန္ပ်ဴတာ..စာစီ..ေအာက္မွာလည္း..တံဆိပ္တံုးႀကီး..ရိုက္ၿပီးေတာ႔..အကူအညီေတာင္းၿခင္း..မ်ိဳးေတြေတာင္..ရွိပါတယ္..။
ကြ်န္ေတာ္..၀န္ထမ္းဘ၀..က..ႀကံဳခဲ႔ဘူးပါတယ္..။
အခု..ရွိမရွိေတာ႔..မသိပါ..။
။။။။။။။။။။။။။။။။
ေရးေၿဖ..Answer Paper ေတြကို..၃ႏွစ္သိမ္းထားရပါတယ္..။ IMO, EU, IMO Member States အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံေတြက. Audit ေတြ..စစ္ခ်င္ရင္စစ္ႏိုင္ေအာင္လို႔ပါ..။
ႏွုတ္ေၿဖ..CCTV ရိုက္ထားပါတယ္..။
Examiner ေတြ..မတရားတာ..လုပ္လို႔..မရေအာင္..စီစဥ္ထားတာပါ..။
DMA မွာ..Internal Audit ရွိပါတယ္..။ DMA မွာ..International ကလာတဲ႔ External Audit ရွိပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။
လူသားေတြ..စစ္တာမို႔...၁၀၀% အမွားကင္းတဲ႔..စာေမးပြဲလို႔ေတာ႔..မေၿပာရဲပါဘူး..။
တစ္ၿခား..Professional Exam ေတြထက္..ပိုၿပီး..တင္းတင္းႀကပ္ႀကပ္.. စည္းစနစ္နဲ႔..လုပ္ထားပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။
လြန္ခဲ႔တဲ႔..ႏွစ္ေတြက.3E Oral မွာ..ပထမဦးဆံုး..စစ္တာက..Pressure Gauge, Temperature Gauge ေတြ..ဖတ္တတ္ၿခင္းရွိမရွိ..စစ္ပါတယ္..။ အဲဒီ..Gauge မွ..မွန္ေအာင္..မဖတ္တတ္ရင္..အက်ေပးပါတယ္..။
စက္ယႏၱာရားေတြ..ပံုမွန္အလုပ္..လုပ္မလုပ္..က..ဒီဂိတ္ေတြဖတ္တတ္ရပါ႔မယ္..။ ကိုယ္႔စက္ရဲ႔ Normal Temperature နဲ႔ Pressure တန္ဘိုးေတြ..သိရပါ႔မယ္..။
ဒါမွ..စက္..က..ပံုမွန္လား..Abnormal လား..သိႏိုင္၊ ဆံုးၿဖတ္ႏိုင္မွာကိုး..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။
အခု..က်တာ..မ်ားလာေတာ႔..ဟုိးအေပၚက..% ေတြနည္းတယ္..တင္ပါဦး..။ %.တင္ပါဦးေတြလုပ္တာမ်ားလာပါတယ္...။ အခု..Pressure gauge မဖတ္တတ္..သာမိုမီတာ..မဖတ္တတ္သူမ်ားလည္း..ေအာင္တဲ႔..အထဲ..ပါကုန္ပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။
အဆိုးဆံုးက..Unit ကိုမသိတာ..ဂရုမစိုက္တာ..ပါ..။
ေၿဖတာညံ႔လြန္းလို႔..ေအာင္ပါေစဆိုၿပီး..မင္းေနာက္ဆံုးစီးခဲ႔တဲ႔..သေဘာၤရဲ႔ GE ကဘာလဲဆိုေတာ႔..Yanmarတဲ႔..။ ကဲ..အဲဒီ Yanmar Engine ရဲ႔..LO Pressure ဘယ္ေလာက္လဲဆိုေတာ႔..၂၀၀၀..တဲ႔..၊ မင္းက..အင္ဂ်င္နီယာ..လုပ္မဲ႔ေကာင္..။
ယူနစ္ထည္႔မေၿပာရင္..တန္ဘိုးမရွိဘူးေလ..။ ဘာယူနစ္လည္း..ဆိုေတာ႔..။
ၿပဴးေႀကာင္ေႀကာင္..ၿပန္ႀကည္႔ေနပါတယ္..။

Kg/cm2 , Bar, Psi, Kpa, Mpa အဲဒီထဲက..တစ္ခုခု..ၿဖစ္မွာေပါ႔ကြာ..။ ကဲဘာလဲ..ဆိုၿပီး..နမိတ္ေကာ..အေကာင္ပါ..ၿပရပါတယ္..။
သူကေၿဖေတာ႔..bar တဲ႔...။
GE LO Pressure inlet က.2000 bar တဲ႔..အရပ္ကတို႔ေရ...။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
အေၿခခံပညာေရးနဲ႔..အဆင္ၿမင္႔ပညာေရးမွာ..မေအာင္မရွိ..ငါ႔တပည္႔..လုပ္ၿပီး..
Quality Filter မခံဘဲ..လြတ္လြတ္လပ္လပ္..စီးဆင္းေစလိုက္တာ..
Marine Professional ထဲေရာက္လာသူ..တစ္ခ်ိဳ႔ဟာ..
CoC Exam ေတြမွာ..
Quality Filter လည္းခံလိုက္ေရာ..အကုန္ပိတ္ဆို႔ကုန္ၿပီး..
သမတႀကီး..ကယ္ပါ.လႊတ္ေတာ္ကယ္ပါ....။
DMA က..ညစ္ေနပါတယ္..ၿဖစ္ကုန္ပါတယ္..
တိုင္စာမ်ားဟာ..ေထာင္နဲ႔ခ်ီၿပီး.ဟိုး..အၿမင္႔ဆံုးရံုးကို..ေရာက္ေနတယ္လို႔..ႀကားရပါတယ္..။ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ႔..မသိပါ..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ဒီအတြက္..ဟိုး..အၿမင္႔ဆံုး..ရံုးကလည္း..စာေမးပြဲ..စနစ္မွာ..ညႊန္ႀကားခ်က္ေတြ..ေပးပါတယ္..။
3E Bridge Course နဲ႔ပါတ္သက္ၿပီး..ေပးတဲ႔..လမ္းညႊန္ခ်က္ဟာ. .ၿမန္မာႏိုင္ငံေရေႀကာင္းပညာေရးစနစ္ကို..လာမဲ႔..IMO Audit မွာ..မေကာင္းတဲ႔..ရလာဒ္..ကိုၿဖစ္ေစမွာပါ..။ White List ကိုထိ..ထိခိုက္ေစႏိုင္တဲ႔..အလားအလာရွိပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။
ရွင္းၿပပါရေစ..။
ကြ်န္ေတာ္တို႔..ေရေႀကာင္းပညာေရးစနစ္က..STCW 1978 (1995 ) အရထြက္ထားတဲ႔..Model Course 1999 နဲ႔သြားခဲ႔တာပါ..။
ေရေႀကာင္းပညာေရးစနစ္ STCW ႏိုင္ငံတစ္ကာကြန္ဗင္းရွင္းကို..၂၀၁၀ မွာ ဖိလစ္ပိုင္ႏိုင္ငံ မနီလာၿမိဳ႔မွာ..က်င္းပ..ၿပင္ဆင္ခဲ႔ပါတယ္.. ။ STCW (2010 Manila Amendment) လို႔..ေခၚပါတယ္..။ အဲဒီအတြက္..Model Course အသစ္ေတြ ထြက္ပါတယ္..။
3E အတြက္ဆို..Model Course 7.04 2013 Edition Draft ထြက္ပါတယ္..။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က..၁၉၉၉ နဲ႔ ၂၀၁၃ ႀကား..ၿပဌာန္းစာအုပ္၊ စာသင္ခ်ိန္၊ ဘာသာရပ္အသစ္တိုးမွဳ၊ စတာေတြကို..Gap Analysis လုပ္ရပါတယ္..။
လိုေနတာေတြကို..ၿဖည္႔စြက္သင္ႀကားဘို႔လုပ္ရပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။။။
IMO ညႊန္ႀကားခ်က္အရ..စနစ္ေဟာင္းနဲ႔..3E ေအာင္ၿမင္ၿပီး.. သေဘာၤလိုက္ၿပီး..၅ႏွစ္ၿပည္႔လို႔..CoC လက္မွတ္လဲ..မည္႔..သူမ်ား. .ေတာင္...လက္ရွိေရေႀကာင္းေလာကရဲ႔..နည္းပညာေၿပာင္းလဲမွဳနဲ႔..ဥပေဒေၿပာင္းလဲမွဳမ်ားကို..သိေအာင္..Upgrading Course မတက္မေနရ..တက္ရပါ႔မယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
IMO အရ..3E စနစ္ေဟာင္း..က်ထားသူမ်ားဟာ..Bridge Course တက္ၿပီးမွ..စနစ္သစ္စာေမးပြဲကို..၀င္ေၿဖရပါမယ္..။ စနစ္ေဟာင္းသင္ႀကားစဥ္က..မပါ၀င္တဲ႔..Subjects ေတြ..ရွိေနပါတယ္..။ အထူးသၿဖင္႔
Electrical, Electronic, Control Engineering ရယ္..International Maritime Conventions ရယ္ပါ..။ ဒါေတြကို..သင္ရပါ႔မယ္..။ ၿပီးမွ..ေၿဖခြင္႔ၿပဳရပါ႔မယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
အခုက..အထက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက..တိုင္စာမ်ား..မ်ားလြန္းတဲ႔အတြက္..ကေလးေတြကို..အလိုလိုက္ၿပီး..
သူတို႔..ထဲက..တက္ခ်င္သူတက္ပါေစ..။
မတက္ခ်င္ရင္လည္း..မတက္ဘဲနဲ႔..စနစ္သစ္စာေမးပြဲ..ေၿဖပါေစ..။ လို႔..ဆိုပါတယ္..။
လူငယ္အခ်ိဳ႔....ႀကိဳက္မွာပါ..။
ဒါေပမဲ..IMO Audit နဲ႔ ေသခ်ာေပါက္ညိ..မဲ႔ကိစၥပါ..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ကြ်န္ေတာ္..စိတ္မေကာင္းပါ..။ သင္တန္းေက်ာင္းေတြ..ေထာေအာင္လို႔..DMA နဲ႔..သင္တန္းေက်ာင္းေတြ..ပူးေပါင္းၿပီး..ရိုက္စားလုပ္ေနပါတယ္..ဆိုတဲ႔..တိုင္စာမ်ားပါ..ရွိေနမယ္လို႔..မွန္းလို႔ရပါတယ္..။

ဒါေႀကာင္႔လည္း..Professional တစ္ေယာက္အေနနဲ႔..ေၿပာရရင္..အဲဒီ..Bridge Course က..ဖြင္႔သင္႔ပါတယ္လို႔..။ မဖြင္႔ရင္..ေနာက္ဆက္တြဲ..ၿပႆနာမ်ား..လာပါ႔မယ္..။လို႔..တင္ၿပခဲ႔ပါတယ္..။

Training Provider တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ေၿပာရရင္..၊သင္တန္းဖြင္႔ခ်င္လို႔.. ဖြင္႔သင္႔တယ္.ေၿပာေနတာလို႔..အထင္မခံႏိုင္တာေႀကာင္႔ လည္း..အစည္းအေ၀းမွာ..အားလံုးရဲ႔..ေရွ႔မွာ..ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတာ႔..ဖြင္႔ႏိုင္ေသာအင္အား..မရွိပါလို႔..တင္ၿပခဲ႔ပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။
တပည္႔ေတြရဲ႔...တိုင္စာမ်ားကို..သာ..တစ္ဖက္နား..မေထာင္ပါနဲ႔..၊ ဆရာေတြ..စကားလည္း..နားေထာင္ေစခ်င္ပါတယ္..။
ႏွစ္ဘက္..နားေထာင္ၿပီးမွ..ဆံုးၿဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္..။ လမ္းညႊန္ညႊန္ႀကားေပးဘို႔..တင္ၿပခ်င္ပါတယ္..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
စာေမးပြဲ..က်သူေတြကို..ခ်ည္းဘဲ..သနားမေနႀကပါနဲ႔..
ေအာင္တဲ႔..သူေတြရဲ႔..ဘ၀
သေဘာၤေပၚမွာ..တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနသူေတြရဲ႔..ဘ၀
သူတို႔ကို..မွီခို..ေနသူေတြရဲ႔..ဘ၀..ကိုလည္း..ႀကည္႔ႀကပါဦး
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
ေရတိုၿပႆနာ..ေၿဖရွင္းလို႔ရရင္..ၿပီးေရာ..လုပ္လို႔
ေရရွည္မွာ..ၿပႆနာ..တက္မွာကိုလည္း..စဥ္းစားေပးပါလို႔..တင္ၿပခ်င္ပါတယ္...။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
၁၉၈၅ ကြ်န္ေတာ္တို႔..သေဘာၤတက္ေတာ႔..သင္တန္းသိပ္မတက္ရပါ..။ STCW (78)
အရသတ္မွတ္ခ်က္..နည္းပါတယ္..။
၁၉၉၅ ေနာက္ပိုင္းမွာ..သင္တန္းေတြ..ပိုမ်ားလာပါတယ္..။
အခု..၂၀၁၀ ေနာက္ပိုင္းမွာ..ပိုမ်ားလာပါ႔မယ္..။
IMO ရဲ႔..သတ္မွတ္ခ်က္ပါ..။
DMA နဲ႔ သင္တန္းေက်ာင္းေတြရဲ႔..ရိုက္စားဇတ္လမ္း..မဟုတ္ပါ..ခင္ဗ်ာ..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
အရဲစြန္႔ၿပီး.ဟိုး..အေပၚက..ႀကားမလား..လို႔..တင္ၿပတာပါ..။
ကြ်န္ေတာ္..အတြက္..ဆိုးက်ိဳးေတြ..လာရင္လည္း..ခံပါ႔မယ္ဆိုတဲ႔..
စိတ္ရင္းနဲ႔..တင္ၿပတာပါ..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။
ဥပေဒ၊စည္းကမ္းနဲ႔အညီ..ေဆာင္ရြက္တာ အေကာင္းဆံုးလို႔..ၿမင္လို႔ပါ..။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
တိုင္စာ ေပးပို႔ေသာ တပည္႔မ်ားကို....

ေလးစားစြာၿဖင္႔
၀င္းေအာင္
ေရေႀကာင္းေက်ာင္းဆရာ

2 comments:

  1. မွန္ပါတယ္ဆရာဦးဝင္းေအာင္ ေရ သင္တန္းတက္ရင္းဆရာေတြၾသဝါဒေျခြရမွာကႏိုင္ငံတကာမွာအသိအမွတ္ျပဳထားတာကလက္မွတ္္ရရင္က်ြမ္းက်င္တဲ႕အဆင့္သတ္မွတ္အသိအမွတ္ျပဳတယ္လို႔နားလည္ထားတာအဲဒါကိုသင္တန္းသားေတြကကိုယ္လုပ္ရမဲ႔ deck/rngine /saloom ပဲျဖစ္ျဖစ္က်ြမ္းက်င္မွႏိုင္ငံတကာကိုထိုးေဖါက္တဲ႔အခါကိုယ့္အတြက္ထက္ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြအျမဲလမ္းေၾကာင္းပြင့္ေနဖို႔ေလာေလာလတ္လတ္ဝက္ရႊင္ဖို႔ထက္အနာဂတ္မွာဆက္လက္ရႊင္ေနဖို႕လုပ္ငန္းအေပၚစိတ္ဝင္စားဖို႔ကိုမွာၾကားၿပီးသင္ခန္းစာမ်ားကိုေသေသခ်ာခ်ာျပန္လည္စစ္ေဆးေပးျခင္ျထင္႔အရည္အျခင္းျမွင့္တင္ေပးဖို႔သင္တန္းမွာသင္တဲ႔အခါသိၿပီးသားဆိုတာထက္ျပန္လည္်လ႔က်င့္အဆင့္ျမွင့္တင္တဲ႔အေၾကာင္းေျပာျပ၍ေလ႔က်င့္သင္ၾကားေပးပါလို႔အၾကံျပဳလိုက္ပါတယ္ဆရာလုပ္ျခင္းမဟုတ္ပါ မွားတာပါခဲ႔ရင္လည္းေစတနာေၾကာင့္သာျဖစ္ပါ၍ခြင့္လႊတ္ေပးေစလိုပါသည္ ။ အားလံုးေအာင္ျမင္ၾကပါေစ။

    ReplyDelete
  2. မွန္ပါတယ္ဆရာဦးဝင္းေအာင္ ေရ သင္တန္းတက္ရင္းဆရာေတြၾသဝါဒေျခြရမွာကႏိုင္ငံတကာမွာအသိအမွတ္ျပဳထားတာကလက္မွတ္္ရရင္က်ြမ္းက်င္တဲ႕အဆင့္သတ္မွတ္အသိအမွတ္ျပဳတယ္လို႔နားလည္ထားတာအဲဒါကိုသင္တန္းသားေတြကကိုယ္လုပ္ရမဲ႔ deck/rngine /saloom ပဲျဖစ္ျဖစ္က်ြမ္းက်င္မွႏိုင္ငံတကာကိုထိုးေဖါက္တဲ႔အခါကိုယ့္အတြက္ထက္ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြအျမဲလမ္းေၾကာင္းပြင့္ေနဖို႔ေလာေလာလတ္လတ္ဝက္ရႊင္ဖို႔ထက္အနာဂတ္မွာဆက္လက္ရႊင္ေနဖို႕လုပ္ငန္းအေပၚစိတ္ဝင္စားဖို႔ကိုမွာၾကားၿပီးသင္ခန္းစာမ်ားကိုေသေသခ်ာခ်ာျပန္လည္စစ္ေဆးေပးျခင္ျထင္႔အရည္အျခင္းျမွင့္တင္ေပးဖို႔သင္တန္းမွာသင္တဲ႔အခါသိၿပီးသားဆိုတာထက္ျပန္လည္်လ႔က်င့္အဆင့္ျမွင့္တင္တဲ႔အေၾကာင္းေျပာျပ၍ေလ႔က်င့္သင္ၾကားေပးပါလို႔အၾကံျပဳလိုက္ပါတယ္ဆရာလုပ္ျခင္းမဟုတ္ပါ မွားတာပါခဲ႔ရင္လည္းေစတနာေၾကာင့္သာျဖစ္ပါ၍ခြင့္လႊတ္ေပးေစလိုပါသည္ ။ အားလံုးေအာင္ျမင္ၾကပါေစ။

    ReplyDelete