Saturday, September 21, 2013

အျမင္မတူျခင္း

အခ်ိန္က ညဖက္ ဂ်ဴတီလႊဲခ်ိန္… ေနရာက ထိုင္၀မ္ ေရလက္ၾကား.. ေလျပင္း က ၄၀ ႏွင့္ ၇၀ ၾကားတိုက္ေနခ်ိန္ျဖစ္သည္..။ အျပင္ ေတာင္တရုတ္ပင္လယ္ထဲမွာ မုန္တိုင္းရွိေနေသာေၾကာင့္ မုန္တိုင္းေရွာင္ေမာင္းေသာ သေဘၤာမ်ားႏွင့္ ထိုင္၀မ္ STRAIT ၾကီးစည္ကားျပည့္ၾကပ္ေန၏။

ဂ်ဴတီလႊဲေနခ်ိန္မို ့ ကၽြန္ေတာ္လဲ ကြန္ထရိုးခန္းထဲတြင္ ေနာက္ဆံုးအေနႏွင့္ေသခ်ာစစ္ေဆးေနမိသည္..။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ တြဲေသာ ျမန္မာ OILER က လႊဲျပီးေသာေၾကာင့္ တက္ေတာင္သြားျပီ..။ ကၽြန္ေတာ္သာ တရုတ္ အင္ဂ်င္နီယာႏွင့္ ေလအရမ္းၾကမ္းေၾကာင္း SPEED ေတာ္ေတာ္က်ေနေၾကာင္း ခနပြားက်န္ခဲ့ခ်ိန္ျဖစ္သည္..။ တရုတ္အင္ဂ်င္နီယာက GENERATOR ဒိုင္ခြက္ေတြဖက္ တစ္ခ်က္လွည့္ၾကည့္ရင္း L.O PRESSURE ေတြက်ေနတယ္ေနာ္ဟုေျပာလိုက္၏။ ကၽြန္ေတာ္ ေဟ ခနဲျဖစ္သြားသည္။ ခုနကမွ ပံုမွန္ပဲရွိေသးသည္။

“ေရွာင္စူး(သူႏွင့္တြဲယူသည့္တရုတ္OILER) သြားသြား FILTER သြားကစားလိုက္” ဟုကၽြန္ေတာ္လွမ္းေျပာလိုက္၏။ သူလဲခပ္သုတ္သုတ္ထြက္သြားကာ သြားလုပ္၏။ DUPLEX FILTER ကို ျပိဳင္တူသံုးေသာ္လည္း HANDLE ကို ဘယ္ညာ ေလးငါးခ်က္ေလာက္ ကစားလိုက္လ်င္ ဆီက FILTER ကိုေဆးခ်လိုက္သလိုျဖစ္သြားျပီး ေတာ္ရံုမ်က္ႏွာျပင္မွာ အမွဳန္ကပ္ျပီး ပိတ္ေနေသာ FILTER ျပန္ပြင့္သြားသည္။ သူတို ့လုပ္ေနၾက သူတို ့ဆီကရေသာနည္းျဖစ္သည္.။ ေရွာင္စူး အဲ့လို သြားလုပ္လိုက္ေသာေၾကာင့္ PRESSURE ျပန္တက္လာသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ေတြ ့ရေသာ္လည္း သူ ျပန္ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ျပန္က်သြားသည္..။ မရေတာ့..။ စျဖစ္ထဲက ကၽြန္ေတာ္ FREQUENCY ကို သတိထားၾကည့္သည္..။ နဲနဲခ်င္းက်ေနသည္..။ GENERATOR ၂ လံုးပဲ ရွိတာမို ့NO.2 ေမာင္းျပီး NO.1 STAND BY ထားထားျခင္းျဖစ္သည္..။ေမာင္းထားေသာ NO.2 ကလဲ O/H ကိုင္ထားျပီး သည္မွာ ၁ ပတ္ေက်ာ္ပဲရွိေသးသည္.။GOVEROR CONTROL ကို တင္ေပးေသာ္လည္း FREQUENCY ကတက္လာသည္ကနဲျပီး က်
သြားသည္ကမ်ားေနသည္။
သြားျပီ။ BEARING ဖမ္းျပီ။

“ေရွာင္စူး NO.1 GENERATOR ႏွိဳးေတာ့ သြား” သူလဲထြက္သြားခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္ပါ လိုက္သြားသည္။ TURNING GEAR လွည့္ဖို ့ BLOW KICK ဖို ့သူက စလုပ္၏။ “ေရွာင္စူး မလိုဘူး INDICATOR CORD ေတြ အကုန္ပိတ္။ ႏွိဳးေတာ့။ ႏွိဳးျပီးတာနဲ ့ပတ္စစ္”
ေျပာျပီး ကၽြန္ေတာ္ခ်က္ခ်င္း CONTROL ROOM ထဲျပန္ေျပးလာသည္။ တရုတ္ အင္ဂ်င္နီယာ ေၾကာင္ျပီးရပ္ၾကည့္ေန၏။ GENERATOR က FREQUENCY 55 ထိထိုးက်ေနျပီ။

ကၽြန္ေတာ္ ေတာက္ေလ်ာက္ဆြဲတင္သည္။ တက္မလာေတာ့။ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ သေဘၤာအစုတ္ထံုးစံမို ့လားမသိ PREFRIENTIAL TRIP မလာ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ STAND BY NO.1GENERATOR က ႏိုးသြားျပီ။ သူက FREQUENCY ၆၀ ပံုမွန္ရွိေသာ္လည္း ျပႆနာတက္ေနေသာ NO.2GENERATOR က ၅၅ ကဘယ္လိုမွ မတက္ေတာ့.။အဲကြန္းျဖဳတ္ခ်လဲ တက္မလာ။ မတတ္ႏိုင္ တစ္နည္းပဲရွိေတာ့သည္..။စြန္ ့စားရေတာ့မည္။
“ေရွာင္စူး ငါ GENERATOR ျဖဳတ္ခ်မယ္..။ မီးပ်က္မယ္.။ မီးျပန္လာတာနဲ ့မင္းက M.E L.O P/P, F.O P/P , JKT P/P, G.E S.W P/P , AUX BLOWER ဆက္တိုက္ျပန္ေမာင္း.။ OK လား”
“ OK,OK” ဟုသူျပန္ေျပာျပီး အသင့္ရပ္ေန၏။ကၽြန္ေတာ္ BEARING ဖမ္းေနေသာNO.2 GENERATOR ကို ACB TRIP ျဖဳတ္ခ်လိုက္ျပီး တစ္စက္တည္း အသင့္ႏွိဳးထားေသာNO.1 GENERATOR ကို ACB BRAKER ဆြဲတင္လိုက္သည္။ ျဖတ္ခနဲ မီးပ်က္သြားျပီ ခ်က္ခ်င္းျပန္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္က GOVERNOR CONTROL ကို ေတာက္ေလ်ာက္ဆြဲတင္ ေနခ်ိန္ ေရွာင္စူးကလဲ ကၽြန္ေတာ္ေျပာထားသည့္အတိုင္း ပန္ ့ေတြ တစ္လံုးျပီး တစ္လံုးျပန္ေမာင္းသည္..။ M.E က အဟြတ္အဟြတ္ ႏွင့္ SURGING ျဖစ္ေတာ့ တစ္ခ်ိန္လံုးေၾကာင္ၾကည့္ေနသည့္ တရုတ္အင္ဂ်င္နီယာက လန္ ့ဖ်ပ္ျပီး AUX BLOWER ေတြ ထေမာင္းသည္..။ စကၠန္ ့ပိုင္းအတြင္း အားလံုးပံုမွန္ျပန္ျဖစ္သြားသည္။ မီးက မ်က္ေတာင္ ခတ္လိုက္သလို သာ တစ္ခ်က္ ပ်က္သြားတာျဖစ္သည္။ C/E မွအစ CADET အဆံုးအားလံုး ေျပးဆင္းလာခ်ိန္တြင္ ပံုမွန္ျပန္ေမာင္းေနျပီ။
“ေရွာင္စူး NO.2 GENERATOR သြားရပ္..။ TURNING GEAR လွည့္..။” လို ့ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလိုက္သည္။ သူေရာ အက်ၤ ီမပါ ပုဆိုး ခါးေတာင္းက်ိဳက္ျဖင့္ ေျပးဆင္းလာေသာ ကၽြန္ေတာ့ OILER ပါ ေျပးထြက္ျပီး သြားလုပ္ၾက၏။

“ မွန္ေလး ဘာျဖစ္တာလဲ ဘာျဖစ္တာလဲ”ဟု C/E ကေမး၏။ ကၽြန္ေတာ္က GENERATOR BEARING ဖမ္းသြားေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္လံုး ႏွိဳးျပီးေတာ့ SYNCRONIZE လုပ္လို ့မရေတာ့ေၾကာင္း ျဖဳတ္ခ်၊ ျပန္တင္ လုပ္လိုက္ရေၾကာင္း၊ စုစုေပါင္းမွ မိနစ္ပိုင္းပဲၾကာေၾကာင္း၊ ဒီေလာက္ သေဘၤာေတြ ျပည့္က်ပ္ေနခ်ိန္ မီးပ်က္သြား၊ M.E ထိုးရပ္သြားရင္ ဘာေတြဆက္ျဖစ္မလဲမသိေၾကာင္း ဘာညာ ဘာညာ ေျပာျပလိုက္ရ၏။
“ေတာ္ေသးတာေပါ့။ ဘာမွမျဖစ္လို ့” ဟုသူေျပာ၏။က်န္သူမ်ားက စက္ခန္းကို ေသခ်ာ ပတ္စစ္ေနၾကသည္။သူၾကီးလည္း ဘာျဖစ္တာလဲ ဟု ဖုန္းဆက္ေမး၏။ အက်ိဳးအေၾကာင္းရွင္းျပလိုက္ျပီး ေအာက္မွာ အားလံုး ပံုမွန္ျပန္ျဖစ္သြားျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာေတာ့ အေပၚမွာေရာ ေအးေအးေဆးေဆးပဲျဖစ္ေၾကာင္းသူကလဲျပန္ေျပာ၏။
GENERATOR TURNING GEAR က နဲနဲ စီးေနေသာ္လည္း လွည့္လို ့ရေသးသည္။ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ေစာင့္ျပီး ကၽြန္ေတာ္တို ့ CRANCASE ဖြင့္ခ်လိုက္ေတာ့ NO.4 UNIT BEARING ကျပားေနေပျပီ။ BEARING သားေတြ ေဘးကို အိထြက္ေနတာ ျမင္ေနရသည္..။ အရပ္ျမန္ေသာေၾကာင့္ ေပ်ာ္မသြားေသး။

“မွန္ေလးေရ မင္းရပ္တာျမန္လို ့ေဟ့။ နဲနဲၾကာရင္ အဲ့ဒါ BEARING ေပ်ာ္ျပီး CONNECTING ROD ပါက်ိဳးထြက္ျပီး အျပင္ကို ေဖာက္ထြက္လာေရာ။ ငါတစ္ခါၾကံဳဖူးတယ္။” ဟု C/E ကေျပာ၏။
ကၽြန္ေတာ္လဲ အဲ့လို GENERATOR ေျခေတြ လက္ေတြ ထြက္လာေသာ သတင္းေတြ ၾကားဖူးေၾကာင္းသူ ့ကိုေျပာျပလိုက္ပါသည္..။ အရင္ CUMMIN GENERATOR ၂လံုးပဲရွိေသာ သေဘၤာတုန္းက D.O FILTER ေတြ ခနခနပိတ္လို ့ ခုလိုပဲ SYNCRONIZE လုပ္လို ့မရေသာေၾကာင့္ ျဖဳတ္ခ် ျပန္တင္ လုပ္ရေသာ အေတြ ့အၾကံဳက ကၽြန္ေတာ့အတြက္ အသံုး၀င္သြားျခင္းျဖစ္သည္..။ အခုက M.E ေမာင္းေနတုန္းျဖစ္တာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လဲ မၾကံဳဘူးေသး။ အခ်ိန္ဆြဲလို ့မရေသာေၾကာင့္ စြန္ ့စားျပီး လုပ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္..။ အားလံုး အဆင္ေျပ ေခ်ာေမာ သြားေသာ ေၾကာင့္ သက္ျပင္းခ်ႏိုင္သည္..။ ႏို ့မို ့ကၽြန္ေတာ္လုပ္လိုက္လို ့ျဖစ္တာဆိုျပီး ေသခ်ာေပါက္ ျပဳတ္ေပမည္.။ C/E လဲ ေတြးျပီး ေဆြ ့ေဆြ ့ခုန္ေနသည္..။
“ေတာ္ေသးတယ္ ေဟ့ေကာင္ေရ..။ ႏို ့မို ့ ကေတာ့ အၾကီးၾကီးေတြျဖစ္မွာ..။ အကုန္ဂိမ္းမွာ..။ ျပန္လဲျပန္ရ နာမည္လဲပ်က္မွာ” စသျဖင့္ ေျပာေန၏။

ထို ့ေၾကာင့္သာလ်င္ အေရးၾကီးေသာေနရာမ်ား ေရာက္ပါက generator ၂ လံုးလံုး ႏွိဳးျပီး အသင့္ထားရန္ အစဥ္အဆက္ ဆရာမ်ား ေျပာေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္..။ သိုုေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို ့လိုက္ေနသည္က ၾကားလိုင္းမ်ားျဖစ္သည္..။ အလ်င္းသင့္လ်င္ သင့္သလို ဆီ ဥ ထားရတာကလဲ ရွိေနေသးသည္ေလ..။
ထို ကိစၥႏွင့္ပတ္သတ္၍ လိုင္းၾကီးမွ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေတြ ့ခ်ိန္တြင္ ေဆြးေႏြးၾကည့္သည္..။ သူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္၏ လုပ္ေဆာင္မွဳကို လက္မခံ..။ အစီအစဥ္မက်ေၾကာင္း ေျပာပါသည္..။ ကၽြန္ေတာ္လက္ခံပါသည္..။ သို ့ေသာ္ သူလည္း ၾကားလိုင္းသေဘၤာ အစုတ္ မလိုက္ဖူးသလို ကၽြန္ေတာ္လဲ လိုင္းၾကီးသေဘၤာ အေကာင္း မစီးဖူးပါ..။ ထို ့ေၾကာင့္ အျမင္မတူျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္..။

ဟိန္းစိုးေအာင္

0 comments:

Post a Comment