Saturday, September 21, 2013

ဘာလဲဟဲ့ သေဘၤာသား စာစုမ်ား(၂၅)


=====================

က်ေနာ္ ကုိယ္ေတြ႕ၾကဳံခဲ့တဲ့ အၿဖစ္ေလးေတြကုိပဲ ေရးမွာၿဖစ္လုိ႕

ဆုိးခ၊ဲ့ေပခဲ့တာေလးေတြလဲ ပါေကာင္းပါနူိင္တယ္ က်ေနာ္ကုိ အၿပင္မွာ

လူခ်င္းရင္းႏွီးေနတဲ့ သူေတြ၊သူငယ္ခ်င္းေတြက ဟုတ္ရဲ႕လားလုိ႕ ထင္ခ်င္

ထင္က်လိမ့္မယ္( စာေရးဆရာၾကီး ဦးမင္းဒင္ ေၿပာသလုိ

နူုိင္ငံၿခားစာေရးဆရာၾကီး ဆာအာသာကုိနင္ထရြိင္းက

ရွားေလာ့ဟုမ္းစုံေထာက္၀တၱဳကုိ စိတ္ကူးဖန္တီးေရးသလုိေပါ့ လုိ႕ ေၿဖရမလုိ

ၿဖစ္ေနၿပီဗ်ာ)ေလာေလာဆယ္ ၀န္ခံတယ္ က်ေနာ္ ကုိယ္တုိင္လဲ

လူေကာင္းတေယာက္လုိ႕လဲ မသတ္မွတ္ထားပါဖူး (မွတ္ခ်က္၊၊ ၊၊

ကုိယ္ဂုဏ္ကုိယ္ေဖၚ မသူေတာ္ လုိ႕ေတာ့ မသတ္မွတ္က်ပါနဲ႕ဗ်ာ)

က်ေနာ္ ဆက္ေရးခ်င္တာေတြကေတာ့ အစုံပါပဲ ေရးတဲ့ စာကုိ

အခ်ိန္ေပးဖတ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြအတြက္ အက်ဳိးရွိမွသာ က်ေနာ္

စာေရးရက်ဳိးနပ္မွာပါ ဒါေၾကာင့္ အၿခားအၿခားေသာ အေၾကာင္းအရာ မ်ားကုိ

ၿဖဳတ္ခ်ၿပီး အခုမွ ေရေၾကာင္းေလာကကုိ ေၿခစုံပစ္၀င္မဲ့ ညီအစ္ကုိမ်ား

အတြက္ ကုိယ္၀ါသနာ၊ကုိယ္ရဲ႕ အၾကဳိက္နဲ႕ ကုိက္ညီမွဳ ရွိ၊မရွိ

သိနူိင္ေအာင္လုိ႕ ေရးၿခင္းပါ၊၊ ၊၊

က်ေနာ္ က ေတာ့ ၿမင္တဲ့ အၿဖစ္အပ်က္၊ခံစားမွဳေလးေတြ၊အၿမင္ေလးေတြကုိ

ရွေထာင့္ေပါင္းစုံကေန ေရးတတ္ခ်င္ေပမဲ့ ကုိယ့္ ပင္လယ္ၿပင္

အေတြ႕အၾကဳံရယ္၊ ကုိယ္ရဲ႕ စာေရးဟန္က သိပ္ေၿပာင္းလဲလုိ႕ မရနူိင္လုိ႕

က်ေနာ္ကုိ နည္းနည္းေလး နားလည္ေပးေစခ်င္ပါတယ္

(အခုေရးေနတဲ့ပုံစံကုိ က်ေနာ္ေရးတတ္သလုိ ေရးေပမဲ့ က်ေနာ္ကုိ အခ်ဳိ႕က

မင္းက ေတာ္ေတာ္ သိေနလုိ႕လား ၊ဆရာၾကီးလား ၊မင္းက

ဘာရာထူးမုိ႕လုိ႕လဲ လုိ႕ အခ်ဳိ႕ေသာ စာဖတ္သူ စိတ္ထဲမွာ ဒြိဟ

ၿဖစ္ေကာင္းၿဖစ္နူိင္မယ္ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္ အေနနဲ႕ ဒါေတြကုိ ဂရုစုိက္

တုန္ၿပန႕္ေၿဖရွင္းမွာ မဟုတ္ပါ က်ေနာ္ ၀ါသနာ အတုိင္းေလးပဲ

လူေတြကုိ ေပ်ာ္ေစလုိတယ္၊မွားခဲ့ ဖူးရင္လဲ ေနာက္လူ

မမွားေစခ်င္တဲ့ ေစတနာ သက္သက္ရယ္ပါ က်န္တာေတာ့

ရသေၿမာက္ေအာင္ ေရးသားရၿခင္းပါ)

က်ေနာ္ ေရး ၿပီးခဲ့တဲ့ အပုိင္း(၂၄)ကေန ၿပန္ဆက္မယ္ဗ်ာ ဒီလုိနဲ႕ ေအးဂ်င့္

ဆုိတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းၾကီး တဦးနဲ႕ ဆုံမိၿပီး သေဘၤာတစီးနဲ႕ ပင္လယ္ၿပင္

လုပ္သက္(၂)လ ရယူဘုိ႕ အခြင့္အေရးရပါတယ္ ဒါနဲ႕

စကားၿဖတ္ေၿပာရအုံးမယ္ ပင္လယ္ၿပင္လုပ္သက္ရယူဘုိ႕ အတြက္

သူေတာ္ေကာင္းၾကီးေတြကုိ ေပးရတဲ့ ေပါက္ေစ်းကုိ ၿပန္ေၿပာမယ္ေနာ္

လူကုိယ္တုိင္ လုိက္ရင္ (၁)သိန္းခြဲ၊ လူမလုိက္ရင္ (၃)သိန္းတဲ့ ပြဲစား စကားနဲ႕

ရွင္းေအာင္ေၿပာရရင္ မင္းတုိ႕လူလုိက္ ၿပီးစီးရင္ ပင္ပန္းမယ္

စားေရးေသာက္ေရး ခက္ခဲမယ္၊မလုိက္ဘဲ စာရြက္ပဲ စီးလုိက္ ဒါဆုိ

မင္းတုိ႕သက္သာမယ္၊အ၀င္အထြက္ တုံး ကိစၥေတြ၊ က်န္တာေတြက

ငါတာ၀န္ထားပါတဲ့ ဒါဆုိရွင္းေရာေပါ့ က်န္တာေတာ့ မေၿပာဖူးေနာ္

ဘယ္မွာလဲ ပင္လယ္ၿပင္အေတြ႕အၾကဳံ၊ဘယ္မွာလဲ အသုံးခ် အင္ဂ်င္နီယာ

ပညာ ထားလုိက္ေတာ့

ဒါနဲ႕ က်ေနာ္ကေတာ့ ပင္လယ္ဆုိတဲ့ အရသာသစ္ကုိ ခံစားဘုိ႕

ၾကည္႕ၿမင္တုိင္ ဆိပ္ကမ္း ကေန အိပ္ယာလိပ္ ထုပ္ၾကီးကုိ မာန္ပါပါ ကုိင္ၿပီး

သူတုိ႕ အေခၚ သံခြန္သေဘၤာ(က်ေနာ္ ၿမင္တာကေတာ့ စက္ေလွ

အၾကီးစား)ေပၚကုိ ဗ်က္ အားၿဖင့္ လက္တထြာ ေလာက္ရွိတဲ့

ကုန္းေဘာင္ေပၚကေန အထစ္အေငါ့ မရွိ တက္ရေလသတည္း ဟဲ ဟဲ

ဒီမွာ က်ေနာ္ ေၿပာခ်င္တာ က်ေနာ္ ပင္လယ္ၿပင္လုပ္သက္ရယူခဲ့ရတဲ့

သေဘၤာ အေၾကာင္းပါ ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ က်ေနာ္ သူမ်ားေတြ နဲ႔ ယွဥ္ရင္

ကံေကာင္းတယ္လုိ႕ ေၿပာရမယ္ က်ေနာ္စီးတဲ့ သေဘၤာက

ကမ္းရုိးတန္းေလာကမွာ အၾကီးဆုံးလုိ႕ ေၿပာလုိ႕ရတဲ့ သေဘၤာတစီးပါ

တခ်ိန္က ဌာန ဆုိင္ရာပုိင္ ေရနံတင္ သေဘၤာၾကီးကုိ

ကုန္တင္သေဘၤာအၿဖစ္ ေၿပာင္းထားတဲ့ သေဘၤာပါ သေဘၤာ

အင္ဂ်င္ကေတာ့ ကား (၁၂)ဘီး ကားအင္ဂ်င္ကုိ ၀င္ရုိးနဲ႕

ခ်ိန္ဆက္ၿပီး ေမာင္းပါတယ္ လြယ္လြယ္ေၿပာရရင္

ကားအင္ဂ်င္ႏွစ္လုံး၊ပန္ကာ ႏွစ္လက္ပါ၊ မီးစက္ကေတာ့

တရုတ္နီလက္လွည္႕နဲ႕ ဒုိင္နမုိ တြဲထားတယ္ ရန္ကုန္္-ေကာ့ေသာင္း

ခရီးစဥ္မွာ က်ေနာ္ လုိက္ပါ လုပ္သက္ရယူခြင့္ရတာပါ က်ေနာ္ လဲ MSU

ဘေလာ့ မွာ စာေတြဖတ္ေနက် ဆုိေတာ့

အၿခား စာေရးေဖၚ ညီအကုိေတြေရးတဲ့ ပုိ႔စ္ေတြမွာပါၿပီးသားေတြမုိ႕

အက်ယ္မေရးေတာ့ပါဖူးေနာ္(ဖတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ www.myanmar seaman

union blogspot.com မွာ ကမ္းရုိးတန္းသြား ေတာလား

ဆုိတဲ့ ပုိ႕စ္ကုိ ရွာ ဖတ္ပါ ေရးသူ နာမည္ေတာ့

မမွတ္မိေတာ့ပါ)

ဒါနဲ႕ေၿပာအုံးမယ္ က်ေနာ္

သေဘၤာမွာ သက္ကယ္ေလွ(LifeBoat)မပါဘူး၊

က်ေနာ္တုိ႕ကသက္ကယ္ေဖာင္ဆုိတာကလဲ

ဘယ္လုိ သုံးရမွန္းတာင္ မသိေသးတဲ့ တဲ့ လူသစ္ေတြပါ က်ေနာ္က ဘာလုိ႕

သက္ကယ္ေလွမပါလဲ လွ်ာရွည္မိေတာ့မွ ပုိင္ရွင္က ကုန္ပုိတင္နူိ္င္လုိ႕တဲ့

မွတ္ကေရာ(မယုံရင္ ကမ္းနားဆင္းၿပီး ၾကည္႕နူိင္ပါတယ္)

အင္း ဒါနဲ႕ ေသာက္ရ တဲ့ေရလား ဘယ္ႏွစ္ဘယ္ကာလက တည္းက

မေဆးမွန္း မသိတဲ့ ေရတုိင္ကီ(Tank)ထဲက ေရကုိ ေသာက္ေနရတာ

ဒါနဲ႕ က်ေနာ္နဲ႕ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္စုၿပီး ေရသန္႕

လီတာႏွစ္ဆယ္၀င္ ေရဗူးၾကီးတင္ထားရတယ္

က်န္တဲ့ သူေတြကေတာ့ မသိဖူး ဘာလုိ႕လဲ ဆုိေတာ့ ေသာက္ေရအုိးကခြက္

ကုိ လူေပါင္းစုံကေန ေသာက္ေနတာေလ သေဘၤာသား ၿဖစ္၊မၿဖစ္ေတာ့

မသိဖူးဗ်ာ၊၊ ၊၊ အသည္းေရာင္ အသား၀ါ(ဘီ)ပုိး ကူးစက္ခံရမွာေတာ့ ေသခ်ာ

သေလာက္ပဲ ေနာက္တခုက အေရးရယ္ အေၾကာင္းရယ္ရွိခဲ့ရင္

ဒီေရဗူးၾကီးက ကုိယ္ရဲ႕ ကယ္တင္ရွင္ ၿဖစ္မွာေလ

မဟုတ္လားဗ်ာ(သူကုိ ဖက္ၿပီးေရထဲ ဆင္းရမွာကုိ ေၿပာတာေနာ္)

မ်ဳိးငယ္(၂.၉.၂၀၁၃)

No comments:

Post a Comment