Monday, August 12, 2013

Work smarter mate…not harder…



ျမန္မာလိုဆီေလ်ာ္ေအာင္ဘာသာျပန္႐ရင္ေတာ့……"ကုန္းျပီးစြတ္လုပ္မေနနဲ႕…ေခါင္းေလးဘာေလးသံုးဦး…" လို႕ပဲျပန္ရမလား…… ဒီစကားေလးက က်ေနာ္လွန္ေလွာၾကည့္ဖူးတဲ႕ Navigation စာအုပ္တစ္အုပ္မွာ လူမ်ိဳးျခားကပၸတိန္တစ္ေယာက္ေျပာထားတာကို quote လုပ္ထားတာပါ……သေဘာက်လြန္းလို႕မွတ္မိေနတာပါ……ဒီသေဘၤာသားေလာကမွာ seamanship နဲ႕ showmanship ရယ္ဆိုျပီး ၂ မ်ိဳးရွိေၾကာင္း က်ေနာ္စီးခဲ႕တဲ႕ ဂ်ပန္ပိုင္သေဘၤာေပၚက ဖိလစ္ပိႏိုး crewေတြရဲ႕လက္ခ်ာကိုခံယူဖူးပါတယ္…… seamanship ဆိုတာေတာ့ အားလံုးသိတဲ႕အတိုင္း သေဘၤာသားေကာင္းတစ္ေယာက္ရဲ႕အေလ့အထနဲ႔ကြ်မ္းက်င္မႈေတြေပါ့……showmanship က်ေတာ့ သူလဲကြ်မ္းက်င္တာပဲတဲ႕…ဘာကြာလဲဲဆိုေတာ့…သူကလုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး……လႈပ္ေနတာတဲ႕……ဒါေပမဲ႕ ၾကည့္လုိက္ရင္ေတာ့ သူ႕အလုပ္ကို အတည္ေပါက္ၾကီး အားၾကိဳးမာန္တက္လုပ္ေနသေယာင္ထင္ရတယ္…တကယ္တမ္းက သက္ေတာင့္သက္သာအေပၚယံလုပ္ေနတာပါတဲ႕…ဒါလဲ ကြ်မ္းက်င္မႈတစ္ခုလိုတယ္ဆိုတာေတာ့ လက္ခံလိုက္ရပါတယ္…(စကားမစပ္ က်ေနာ္နဲ႕တြဲဖူးတဲ႕ ဖား crew ေတြ အရာရွိေတြကေတာ့ တစ္ေယာက္မွ showmanship သမားပါတာမေတြ႕ခဲ႕ပါဘူး…တကယ္ကို သူတို႕အလုပ္သူတို႕ပိုင္တဲ႕သူေတြခ်ည္းပါပဲ) ေခါင္းစဥ္ကအစကိုျပန္ေကာက္႐ရင္ ကပၸတိန္ၾကီးေျပာတာကို က်ေနာ္က ကိုယ့္ဘာသာ ဘာသာျပန္ၾကည့္ျပီး သေဘာက်ေနတာပါ……ဒါေပမဲ႕ သူေျပာခ်င္တဲ႕ စမတ္က်က်အလုပ္လုပ္ပါဆိုတာကို ေရသာခိုအေခ်ာင္လိုက္တာနဲ႕ ေရာသြားမွာစိုးလို႕ showmanship အေၾကာင္းကို ၾကားျဖတ္ ပဏာခံလိုက္ရတာျဖစ္ပါတယ္……ဒီလိုပါ……ဥပမာ ကို္ယ္ေတြ႕နားလည္ခဲ႕တာတစ္ခုနဲ႕ခ်ိန္ထိုး႐ရင္……Brazil, victoria ကိုက်ေနာ္တို႕ေရာက္ခဲ႕တုန္းက ကမ္းကပ္ထားတဲ႕ သေဘၤာေတြရဲ႕ Rat guard ေတြဟာ Mooring ropeေတြေပၚမွာ ရွိမေနပဲ ေဘးက်ေနတာမ်ိဳးကို ဆိပ္ကမ္းရဲကေတြ႕ခဲ႕ရင္ အဲဒီ႕သေဘၤာကို ေဒၚလာ 4000(အတိအက်မမွတ္မိ) ေငြသားဒဏ္ရိုက္မယ္ဆိုတဲ႕Port regulation ၾကီး ရွိေနပါတယ္……ဒီေတာ့……Bosun ၾကီးက က်ေနာ္တို႕ကို ဘိလပ္ေျမစပ္ခိုင္းပါတယ္……စပ္ေဖ်ာ္ထားတဲ႕ဘိလပ္ေျမေတြကို ပါတီတုန္းက က်န္ေနတဲ႕ဘီယာဘူးခြံအေဟာင္းေတြအထဲထည့္……ဘိလပ္ေျမေတြေျခာက္သြားေတာ့ အေတာ္အေလးခ်ိန္စီးသြားျပီျဖစ္တဲ႕ ဘီယာဘူးေတြကို ေဆးနီေလးေတာင္သုတ္ခိုင္းလိုက္ေသးဗ်…… ျပီးေတာ့ Rat guard ေတြရဲ႕ အလည္ေပါက္ေဘး တစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီမွာ တစ္ဘူးစီ သံနန္းၾကိဳးနဲ႕ တြဲတုပ္ျပီးခ်ည္ထားလိုက္ေရာ……အဲ႕လိုျပဳျပင္ဖန္တီးလိုက္တဲ႕႕ Rat guard ေတြကို ခ်ထားလိုက္ရင္ ေတာ္ရံုေလတိုက္တာေလာက္ကေတာ့ သြားၾကည့္စရာမလိုေတာ့ဘူး………မဟုတ္လို႕ကေတာ့ Aft station တစ္ခုတည္းမွာတင္ Gangway duty သမားခမ်ာ……တဟူးဟူးတိုက္လို႕လြင့္ခ်င္ရာလြင့္ေနတဲ႕ Rat guard ေတြကို သူ႕ေနရာသူရွိေနဖို႕အေရး ေျပးေျပးျပီးေနရာျပန္ျပန္ခ်ေနရတာ တစ္ခ်ိန္လံုး ဆပ္ျပာသည္ လင္္ေပ်ာက္သလို ျဖစ္ေနရွာတာပါ……ျဖစ္ဆို…… မ်က္မွန္အနက္ ေပါင္မွာေသနတ္နဲ႕ ဘရာဇီးဆိပ္ကမ္းရဲေတြကလဲ ကမ္းကပ္ထားသမ်ွ သေဘၤာေတြကို ဒဏ္ေၾကးရိုက္ဖို႕အေရး တစ္ခ်ိန္လံုး ပတၱေရာင္လွည့္ေနတာကိုး……ဆိုလိုရင္းကေတာ့ ဆပ္ျပာသည္လင္ေပ်ာက္ေနရွာတဲ႕ gangway duty သမားဟာ "Work harder" ပါ……(သူ႕မူရင္း duty ျဖစ္တဲ႕ ISPS code ၾကီးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ျပီး access control မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ပဲ ေဒၚလာ 4000 တန္ Rat guard ေတြကိုပဲ အေျပးအလႊား ျဗဟၼာ့ဦးေခါင္းလိုလိုက္ကိုင္ေနရတာ အလကားသက္သက္ အင္အားျဖဳန္းတီးေနရတာပါ)
လက္လုပ္ဘီယာဘူးေတြခ်ိတ္ထားလို႕ ေလအေတာ္ျပင္းမွသာ Rat guard ေတြ က်/မက် သြားစစ္ေဆးဖို႕လိုေတာ့တဲ႕အခါ "Work smarter" ျဖစ္သြားပါျပီ……
ဒါေလးက က်ေနာ္ ေျပာတတ္ မေျပာတတ္နဲ႕ ဥပမာေပးလိုက္တာပါ……တကယ္ေတမ္း အေတြ႕အၾကံဳရင့္မာေနတဲ႕ သေဘၤာသားၾကီးေတြမွာဆို ဒီထက္ေကာင္းတဲ႕ျဖတ္လမ္းနည္း ဥပမာေတြရွိမွာပါ………
ေခတ္ကာလရဲ႕တန္ဖိုးၾကီးေတာင္းဆိုမႈေတြအရ စိန္ေခၚမႈအသစ္သစ္ေတြက ပင္လယ္ကူးသေဘၤာသားေတြကို ေစာင့္ၾကိဳေနပါတယ္……ကိုလံဘတ္စ္ေခတ္ကလို မိုက္ေပ႕ဆိုးေပ႕ ဆိုတဲ႕ အားေကာင္းေမာင္းသန္ အရင္းမစိုက္ေလွထိုးလိုက္ေတြ ကမ္းကုန္လို႕ေရထဲဆင္းလာတဲ႕ ဂ်စ္ပစီေတြကို အလိုမရွိေတာ့ပါဘူး……ပင္လယ္ျပင္ထြက္ဖို႕အေရး က်ေနာ္တို႕ ဘယ္ေလာက္အရင္းစိုက္ထားရလဲဆိုတာ အသိဆံုးျဖစ္ၾကမွာပါ…… အလုပ္ကို ၾကိဳးၾကိဳးစားစားနဲ႕ ခိုင္းတာလုပ္တတ္ရံုဆိုရျပီ ဆိုတဲ႕အေတြးကိုထားခဲ႕ျပီး ဘယ္လိုစမတ္က်က်နဲ႕သူမ်ားဆယ္လွမ္းကို ကိုယ္တစ္လွမ္းလွမ္းရင္ ေကာင္းမလဲဆိုတဲ႕စိတ္ကူးေလးေတြစတင္ဖို႕အခ်ိန္က်လာျပီလို႕ထင္ပါတယ္………အထက္လူၾကီးစိတ္ေက်နပ္ရံုနဲ႕လုပ္တဲ႕သူနဲ႕ အထက္လူၾကီးအံ႕အားသင့္ေအာင္လုပ္ျပႏိုင္တဲ႕သူ ေရရွည္မွာကြာသြားပါလိ္မ့္မယ္……ဒီေနရာမွာ စမတ္က်က်လုပ္ႏိုင္ဖို႕ ဘာလိုအပ္လဲလို႕ဆိုရင္ အေျခခံက်ဆံုးနဲ႕ အရိုးရွင္းဆံုးအေျဖက "Common sense" ပါပဲ……(ေရးသူ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ Common sense အလြန္အားနည္းေၾကာင္း လမ္းၾကံဳေၾကျငာပါရေစ ) ဟုတ္ပါတယ္……တစ္ခါတစ္ေလမွာ က်ေနာ္တို႕ေတြဟာ အရိုးရွင္းဆံုးသေဘာတရားေတြကိုေမ႕ထားျပီး နက္နက္နဲနဲနည္းလမ္းေတြလိုက္ေတြးမိေနတတ္ပါတယ္……။ ဖတ္ရႈသူအားလံုးကို ေလးစားေက်းဇူးတင္လ်ွက္…………

-Aye Sad


0 comments:

Post a Comment