Monday, August 12, 2013

MMU ေရာက္ၾကယ္စင္ေလးမ်ားရဲ႕ အနာဂတ္



စာဖတ္သူတို႕လည္း ျမန္မာနိုင္ငံေရေၾကာင္းပညာတကၠသိုလ္(MMU) ကိုသိေကာင္းသိၾကပါလိမ့္မယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ေတြထဲက လူငယ္ေတြစိတ္ဝင္စားတဲ့ တကၠသိုလ္တစ္ခုပါ။ ဝင္ေငြေကာင္းတဲ့ သေဘာၤသားအရာရွိျဖစ္ခ်င္သူေတြ- အင္ဂ်င္နီယာျဖစ္လိုသူေတြ-ေဆးေက်ာင္းမတက္ခ်င္သူေတြ အတြက္ ေရေၾကာင္းပညာတကၠသိုလ္ဟာ ဆယ္တန္းကိုအမွတ္ျမင့္ျမင့္နဲ႔ ေအာင္တဲ့လူငယ္ေတြအတြက္ ေရြးခ်ယ္စရာတကၠသိုလ္ဆိုပါေတာ့။ စာေရးသူကိုယ္တိုင္လည္းဆယ္တန္းကိုအမွတ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ေအာင္ျပီး ေဆးေက်ာင္းမတက္ခ်င္လို႔ ေရေၾကာင္းပညာတကၠသိုလ္ကို ေရာက္လာသူတစ္ဦးဆိုတာ ဝန္ခံပါရေစ။ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ႕အစဥ္အလာအရ ဆယ္တန္းကို ၅-၆ ဘာသာနဲ႕ေအာင္ျမင္လာတဲ့ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူ တစ္ေယာက္ဟာ သူဝါသနာပါတဲ့ ပညာရပ္ကို ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္အလြန္နည္းပါတယ္။ ၅-၆ဘာသာနဲ႕ဆယ္တန္းကို ေအာင္တဲ့သူတစ္ေယာက္ဟာ ျမန္မာစာဘာသာရပ္ကို ေရြးခ်ယ္သင္ယူခ်င္ပါတယ္ဆိုရင္ မိဘေတြအေနနဲ႕ဘယ္လိုမွ ခြင့္မျပဳနိုင္ပါဘူး။ စာေရးသူလည္း ငယ္ငယ္က ေက်ာင္းဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ခ်င္ခဲ့ေပမယ့္ ဆယ္တန္းရဲ႕ရမွတ္ေတြေၾကာင့္ မိဘေတြရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ကိုမရခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ဘဲ ေဆးပညာကိုဝါသနာမပါလို႕ ေရေၾကာင္းပညာတကၠသို္လ္ကို ေရြးခ်ယ္တက္ေရာက္ခဲ့တာပါ။ ကဲထားပါေတာ့ လိုရင္းကိုသြားၾကတာေပါ့။ စာေရးသူေျပာခ်င္တာက ေရေၾကာင္းပညာတကၠသိုလ္နဲ႕ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အနာဂတ္အေၾကာင္းပါ။ အျပင္ေလာကမွာေတာ့ MMU မွေက်ာင္းျပီးတဲ့ေက်ာင္းသားေတြဟာ ေက်ာင္းျပီးတာနဲ႕ အလုပ္အကိုင္အနာဂတ္က အလြန္ေသခ်ာတယ္ဆိုျပီး သတင္းေတြထြက္ေနတာၾကားမိသလိုပါဘဲ။ MMU ဟာခုဆိုရင္ ဆယ္စုႏွစ္ ၁ခုကိုေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ျပီးပါျပီ။ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးမွ ေမြးထုတ္ေပးလုိက္တဲ့ေက်ာင္းသားေတြလည္း မနည္းေတာ့ပါဘူး။ စာေရးသူကိုယ္တိုင္လည္း မၾကာခင္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ လူအား-ညာဏ္အား-ေငြအား ေတြနဲ႕ေပးဆပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးမွေပးအပ္မဲ့ တန္ဖိုးၾကီး ဘြဲ႔လက္မွတ္တစ္ေစာင္ကို ပုိင္ဆုိင္ခြင့္ရေတာ့မွာပါ။ ပံုမွန္အားျဖင့္ ေက်ာင္းေတာ္ကေပးအပ္တဲ့ဘြဲ႕ရေတာ့မယ္ဆိုရင္ မည္သူမဆိုေပ်ာ္ရႊင္ရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ စာေရးသူ မေပ်ာ္နုိင္ပါဘူး…. ဘာေၾကာင့္လည္း? MMUကဘြဲ႔လက္မွတ္တစ္ေစာင္ဟာ စာေရးသူ(MMUေက်ာင္းသားအားလံုး) အတြက္ အျပင္လက္ေတြ႕အလုပ္ခြင္အတြက္ အေထာက္အကူေပးနိုင္ပါ့မလားဆိုတာ စဥ္းစားစရာတစ္ခုပါ။ MMU မွေက်ာင္းမွာ ဘာသာရပ္မ်ိဳးစံု၊ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ိဳးစံု အတြက္ majorမ်ိဳးစံုရွိပါတယ္။ စာေရးသူကေတာ့ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းအေပါမ်ားဆံုးလို႕ဆိုရမယ့္ NS&ME ႏွစ္ခုထဲက NSေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ပါ။ ေက်ာင္းပညာသင္ႏွစ္ ၄ႏွစ္- သေဘာၤေပၚမွာ ပင္လယ္ျပင္လုပ္သက္ ၁ ႏွစ္ျပီးလို႕ မၾကာခင္ဘြဲ႕ရေတာ့မယ့္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္။ ပံုမွန္အားျဖင့္(အရင္က) ဘြဲ႕ရျပီးတာနဲ႕ THIRD CLASS (2ND MATE) စာေမးပြဲေျဖ၊ ေအာင္ရင္ သေဘာၤကို အရာရွိတစ္ေယာက္အျဖစ္တက္၊ လစာေတြသိန္းနဲ႕ရနိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးကိုပိုင္ဆိုင္ထားသူပါ။ ဒါေပမယ့္ ေကာင္းဘက္ကိုဦးတည္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ျပဳျပင္ေရးအခ်ိန္ကာလမွာ စာေရးသူနဲ႕ MMUေက်ာင္းသားအားလံုးအတြက္ေတာ့ အနာဂတ္က ပိုျပီးေဝဝါးလာခဲ့ရပါျပီ။ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းေတြဟာ ခက္ခဲျပီးရင္း ခက္ခဲလာပါျပီ။ MMUမွ ေက်ာင္းျပီးသြားတဲ့ေက်ာင္းသားေတြမနည္းေတာ့ပါဘူး…။ ေက်ာင္းျပီးသြားတဲ့သူေတြထဲမွာ သေဘာၤလိုက္တဲ့ေက်ာင္းသား senior တစ္ခ်ိဳ႕သာ အလုပ္အကိုင္ အဆင္ေျပျပီး သေဘာၤမတက္ခ်င္တဲ့ သူအမ်ားစုကေတာ့ အလုပ္အကိုင္ရွာဆဲ-တစ္ခ်ိဳ႕က သင္ထားတဲ့ပညာရပ္နဲ႕မဆိုင္တဲ့ ၾကံဳရာအလုပ္ကို မလုပ္ခ်င္ဘဲလုပ္ေနၾကတာေတြ႕ရမွာပါ။ ေက်ာင္းျပီးသြားတဲ့ေက်ာင္းသားေဟာင္းအမ်ားစု အျပင္ေလာကမွာ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းရွာေနဆဲမွာ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကေတာ့ ေက်ာင္းသားသစ္ေတြ မူလထက္ပိုေခၚ-ပညာသင္ႏွစ္ကို ေတာင္ ၁ႏွစ္တိုးျပီးဆက္လက္ ခ်ီတက္ေနပါတယ္။ MMU မွေက်ာင္းဆင္း ENGINEEER ေတြကို ဘယ္COMPANYကမ်ား ယံုၾကည္ျပီးအလုပ္ေပးပါသလဲ? BE ဘြဲ႔လက္မွတ္တစ္ေစာင္ကိုင္ထားေပမယ့္ ဘြဲ႕လက္မွတ္နဲ႕တန္တဲ့အရည္အခ်င္း မရွိေတာ့ companyေတြက အလုပ္မေပးတာ ဆန္းေတာ့မဆန္းပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္ စာေရးသူတို႕ေက်ာင္းဆင္းေတြ အရည္အခ်င္းမျပည့္တာလဲ? ေက်ာင္းသားေတြကိုယ္တိုင္ ဉာဏ္ရည္မမွီလိို႕လား- မၾကိဳးစားလို႕လား- လမ္းမွားေရာက္သြားလို႕လား။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာသူေတြျဖစ္နိုင္ေပမယ့္ အမ်ားစုကေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး.။ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုဟာ ဉာဏ္ရည္ထက္ျပီး ၾကိဳးစားခ်င္စိတ္ရွိသူေတြပါ..။ ျပီးေတာ့ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ႕ ခက္လွပါခ်ည္ရဲ႕ဆိုတဲ႕ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲကို အမွတ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႕ ေအာင္ျပီးေရာက္လာသူေတြပါ။ MMUေရာက္မွ တိုးတက္ေအာင္ၾကိဳးစားခ်င္လ်က္ ပံုမွန္ေအာက္ နိမ့္က်လာတာမ်ားပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? စာေရးသူအျမင္မွာေတာ့ MMUရဲ႕ ပညာေရးေၾကာင့္ပါ။ ဘယ္ေလာက္အရည္အေသြးေကာင္းျပီးထက္တဲ့ဓားျဖစ္ပါေစ မေကာင္းတဲ့ဓားေသြးေက်ာက္မွာ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာေသြးခဲ့မယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီဓားက အနည္းနဲ႕အမ်ား ပ်က္စီးသြားမွာအမွန္ပါ။ MMUမွေက်ာင္းသား အမ်ားစုဟာလည္း အထက္ကအတိုင္းပါဘဲ..။ မူလက ၾကိဳးစားခ်င္စိတ္ရွိတဲ့ ဉာဏ္ရည္ျမင့္ေက်ာင္းသားေတြျဖစ္ေပမယ့္ စနစ္ရဲ႕ေအာက္မွာ ဒူးေထာက္ခဲ့ရတာမ်ားပါတယ္။ ဒါေတြကိုိ တာဝန္ရွိသူေတြမသိတာလား- သိလ်က္နဲ႔ မ်က္ကြယ္ျပဳထားတာလား? အရင္က သေဘာၤသားလုပ္ခ်င္တဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ခ်ိဳ႕အတြက္ အခြင့္အေရးတစ္ခ်ဳိ႕ရွိေပမယ့္ ခုေတာ့ စနစ္သစ္ရဲ႕ေအာက္မွာ အဲ့ဒီအခြင့္အေရးဟာလည္း ေဝဝါးလာပါျပီ။ စာေရးသူဟာ DECK အရာရွိတစ္ေယာက္အျဖစ္ ပင္လယ္ျပင္ကို ပ်ံသန္းမယ္လို႕အရင္က ရည္မွန္းခဲ့ဘူးေပမယ့္ ခုေတာ့အားအင္ေတြကုန္ခန္း-ရည္မွန္းခ်က္ေတြေပ်ာက္ဆံုးျပီး ကိုယ့္ကိုကုိယ္ ယံုၾကည္မႈမရွိေတာ့သလိုဘဲ..။စနစ္ေဟာင္းတုန္းက ဘြဲ႔ရျပီးတာနဲ႕ အရာရွိစာေမးပြဲကို တိုက္ရိုက္ေျဖခြင့္ရွိတယ္.. ကိုယ္ၾကိဳးစားရင္ၾကိဳးစားသလို အရာရွိတစ္ေယာက္အျမန္ျဖစ္နိုင္တယ္..။ ခုစနစ္သစ္မွာ MMUေက်ာင္းဆင္းအားလံုး စာေမးပြဲကို တိုက္ရိုက္ေျဖခြင့္မရွိေတာ့ဘူူး..။ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ လက္လွမ္းမမွီနိုင္တဲ့ သင္တန္းေၾကး-၂၈သိန္း၊ အခ်ိန္ကာလ ၇လ ကို DECK officer ျဖစ္လိုပါက မျဖစ္မေနတက္ေရာက္ရမယ္။ စာေရးသူတို႕ DECK officer ျဖစ္လိုသူေတြသာမက သေဘာၤENGINEER ျဖစ္လိုတဲ့ေက်ာင္းဆင္း MEေက်ာင္းသားေတြလည္း စနစ္သစ္ရဲ႕လက္ေအာက္မွာ အနာဂတ္ေဝဝါးလ်က္ပါဘဲ။ အျခားေသာ ေမဂ်ာမွ ေက်ာင္းျပီးေသာသူမ်ား-သေဘာၤမက္လိုသူေတြရဲ႕ အနာဂတ္ေဝဝါးယံုမဟုတ္ပါ ဘူး လမ္းစပါေပ်ာက္ေနသလိုပါဘဲ.။ ေက်ာင္းျပီးသြားတာၾကာျပီ ဘြဲ႔လက္မွတ္တစ္ခု ကိုင္ျပီး ေနရာေပါင္းစံုကို အလုပ္မ်ားရမလားလို႔ ေတာင္းပန္ခရအလုပ္ေတာင္းရင္း ရန္ကုန္ျမိဳ႕ရဲ႕လမ္းမေတြေပၚမွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အနည္းငယ္နဲ႕အသက္ဆက္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္း-Senior ေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြကို ေတြ႕တိုင္း စာေရးသူစိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနရတာအမွန္ပါ။ သေဘာၤလိုက္တဲ့ သူေတြကိုၾကည့္လိုက္ျပန္ေတာ့လည္း အားရစရာ နတၳိပါဘဲ။ ခုခ်ိန္္မွာ သေဘာၤသားျဖစ္ခ်င္လိုသူမွန္သမွ် ျဖစ္ခြင့္ရေနလို႕ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ သေဘာၤသားေတြပိုလွွ်ံေနခ်ိန္- ကမာၻနဲ႔တစ္ဝမ္း သေဘာၤေလာက ဆုတ္ယုတ္လာခ်ိန္မွာ စာေရးသူတို႕ MMUေက်ာင္းဆင္းေတြအတြက္ ပိုျပီးခက္ခဲ့လာခဲ့တာအမွန္ပါ။ ေက်ာင္းမွေပးအပ္တဲ့ ဘြဲ႔လက္မွတ္တစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္ဖို႕အတြက္ ပင္လယ္ျပင္လုပ္သက္၁ႏွစ္ ရယူဖို႕ေတာင္ အင္မတန္ခက္ခဲလာပါျပီ။ စာေရးသူနဲ႕ ေက်ာင္းသားတစ္ခ်ိဳ႕က scholarအမည္ခံထားတဲ့ စာခ်ဳပ္ေတြနဲ႔ ပင္လယ္ျပင္လုပ္သက္ရယူျပီးျပန္လာခ်ိန္မွာ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာေက်ာင္းသားေတြက ေတာ့ရန္္ကုန္ျမိဳ႕လမ္းမေတြထက္ ထီးျဖဴ၊ဖိနပ္ပါးတဲ့အထိ company တစ္ခုျပီးတစ္ခု သေဘာၤမ်ားရမလားလို႕ ေျပးလႊားေနတုန္းပါဘဲ။ တစ္ခ်ဳိ႕ေသာသူေတြက company ေတြကို ရုိက္ေၾကး သိန္း၂၀-၃၀ ေပးျပီး ပင္လယ္ျပင္လုပ္သက္ယူဖို႕ ထြက္သြားၾကေလရဲ႕…။ စာေရးသူေျပာခ်င္တာကေတာ့ စာဖတ္သူေတြထဲမွာ သေဘာၤသားျဖစ္ခ်င္လို႕ ေရေၾကာင္းတက္မဲ့သူေတြမ်ားပါေနရင္ သတိနဲ႕ဆင္ျခင္ဖို႕ပါ။ MMU တက္မယ္ဆိုရင္ ၅ႏွစ္-၆ႏွစ္ အခ်ိန္ကုန္မယ္- ပိုက္ဆံကုန္မယ္ …ပိုဆိုးတာက ေက်ာင္းတက္ရင္း စိတ္ဓာေတြပ်က္စီးသြားနုိင္တယ္။ သေဘာၤသားလုပ္ခ်င္ရင္ MMMC(သို႕) အျပင္ကေန ဝင္တာပိုေကာင္းမယ္လို႕ထင္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ engineer ျဖစ္ခ်င္သူေတြလည္း ေသခ်ာစဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္..။စာေရးသူအျမင္ကို ေျပာရရင္ ျမန္မာနို္င္ငံဟာ ခုခ်ိန္မွာ တိုးတက္မႈလမ္းကို ေလ်ာက္လမ္းေနတဲ့အခ်ိန္ပါ..။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြကို ေငြေၾကးတစ္ခုထဲၾကည့္ျပီး ပင္လယ္ျပင္ထဲကို မထြက္ေစခ်င္ပါဘူး။ တို႕နုိုင္ငံအတြက္ အမွန္တကယ္ လိုအပ္ေနတဲ့ ေနရာေတြမွာ အနာဂတ္ လူငယ္ေတြကို ျမင္ေတြ႕ခ်င္ပါတယ္။ ေတာ္တဲ့သူေတြ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းလွတဲ့ ပင္လယ္ျပင္ထဲမွာ ဒုကၡေတြနဲ႔ျဖတ္သန္းမဲ့အစား ကုန္းေပၚမွာဘဲ နိုင္ငံအတြက္-မိမိနဲ႕မိသားစုအတြက္ ၾကိဳးစားမယ္ဆိုရင္ ပိုျပီးအဓိပၸါယ္ရွိမယ္လို႕ ယူဆပါတယ္။ ျမန္မာႏို္င္ငံရဲဲ႕ မိဘမ်ားအေနျဖင့္လည္း ေဟာင္းႏြမ္းတဲ့အယူအဆေတြကို စြန္႔လြတ္ျပီး ကိုယ့္သားသမီးေတြရဲ႕ အားသန္တဲ့လမ္းကို ေရြးခ်ယ္ခြင့္ျပဳေစခ်င္ေၾကာင္း …………

ေမာင္ကခ်င္(ေတာင္ေပၚသား)
7th batch(MMU)
18 JULY 2013

No comments:

Post a Comment