Tuesday, November 13, 2012

အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေရေၾကာင္းအဖြဲ႕ ( IMO )



(ေရေၾကာင္းသိပၸံမဂၢဇင္းတြင္ ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ဖူးေသာ ဆရာၾကီးကပၸတိန္ဦးစိုးလြင္ဧ။္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္အား ျပန္လည္တူးေဖာ္လိုက္ပါသည္)
ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံႏွင့္ တစ္ႏုိင္ငံကုန္စည္ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ၾကရာတြင္လည္းေကာင္း

ခရီးသြားလာၾကရာတြင္ လည္းေကာင္း၊ စားနပ္ရိကၡာအတြက္ ငါးဖမ္းစီးျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ၾကရာတြင္ လည္းေကာင္း၊ ေရေပၚေရေအာက္သယံဇာတမ်ား ေဖာ္ယူၾကရာတြင္ လည္းေကာင္း ပင္လယ္ျပင္သည္ လြန္စြာအေရးပါလွေပသည္။ ထို႕သို႕အေရးပါလွေသာပင္လယ္ျပင္အား ထိန္းသိမ္းထားရန္ႏွင့္ ပင္လယ္ျပင္တြင္သြားလာၾကသည့္ သေဘာၤမ်ားအႏၱရာယ္ကင္းစြာ သြားလာခုတ္ေမာင္းႏုိင္ေရးမွာ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံတည္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း သိရွိလာၾကသည္ႏွင့္အညီ၊ ကုလသမဂၢမွ ၁၉၄၈ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ(၁၉) ရက္ေန႔မွစတင္ရဳ္ ဂ်ီနီဗာျမိဳ႕တြင္က်င္းပသည့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရေၾကာင္းဘက္ဆို္င္ရာ အစည္းအေဝးတြင္ တင္ျပခဲ့ပါသည္။ ထုိအစည္းအေဝးမွ အစိုးရခ်င္းဆိုင္ရာ ေရေၾကာင္းအတိုင္ပင္ခံအဖြဲ႕ ( Inter-governmental Maritime Consultative Organization – IMCO) ဖြဲ႕စည္းရန္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္၊ မတ္လ(၆)ရက္ေန႕တြင္ သေဘာတူခ်မွတ္ခဲ့ပါသည္။ လိုအပ္သည့္အဖြဲ႕ဝင္ႏုိင္ငံအေရအတြက္ႏွင့္ အေဘာၤတန္ခ်ိန္မ်ားျပည့္မီသည့္အခ်ိန္ျဖစ္သည့္ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္၊ မတ္လ(၁၇)ရက္ေန႕တြင္ အဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္ေပၚေပါက္လာခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံအေနျဖင့္မူ ၁၉၅၁ ခုႏွစ္၊ ေမလ(၂၅)ရက္ေန႕မွပင္ စတင္ပါဝင္လာခဲ့ပါသည္။
အစိုးရခ်င္းဆိုင္ရာ ေရေၾကာင္းအတိုင္ပင္ခံအဖြဲ႕ဧ။္ ပထမဆုံးေသာ ညီလာခံအား ၁၉၅၉ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ (၆)ရက္ေန႕တြင္က်င္းပခဲ့ပါသည္။ အစိုးရခ်င္းဆိုင္ရာ ေရေၾကာင္းအတိုင္ပင္ခံအဖြဲ႕အား ျပင္ဆင္ခ်က္ထုတ္ျပန္ျပီး ၁၉၈၂ ခုႏွစ္၊ ေမလ (၂၂)ရက္ေန႕မွစတင္ရဳ္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရေၾကာင္းအဖြဲ႕ ( International Maritime Organization - IMO) ဟူရဳ္ အမည္ေျပာင္းလဲခဲ့ပါသည္။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေရေၾကာင္းအဖြဲ႕ဧ။္ဖြဲ႕စည္းပုံပါ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားအနက္ အေရးပါသည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားမွာ -
- အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေရေၾကာင္းသြားလာမႈ သေဘာၤလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အစိုးရမ်ားက ျပဌာန္းေသာစည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းဥပေဒမ်ား၊ လိုက္နာက်င့္သုံးသည့္ က်င့္ထုံးမ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ ကြ်မ္းက်င္မႈဆိုင္ရာကိစၥမ်ားတြင္ အစိုးရအခ်င္းခ်င္း ပူးေပါင္းကူညီေဆာင္ရြက္ၾကရန္၊
- ေရေၾကာင္းဘက္ဆိုင္ရာအႏၱရာယ္ လုံျခဳံေရး၊ ေရေၾကာင္းသြားလာမႈ စနစ္တက်ႏွင့္ ကြ်မ္းက်င္မႈရွိေစေရး၊ ပင္လယ္ျပင္ေရထု ညစ္ညမ္းမႈ ကာကြယ္ေရးတို႕အတြက္ အဆင့္အတန္းျမင့္မားျပီး လက္ေတြ႕က်သည့္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကေစရန္၊
- အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေရေၾကာင္းသြားလာမႈ သေဘာၤလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ႏုိင္ငံအခ်င္းခ်င္းခြဲျခားမႈမရွိေသာ သေဘာၤလုပ္ငန္းတိုးတက္ေစရန္အတြက္ အစိုးရမ်ားဧ။္ခြဲျခားဘက္လိုက္ျခင္း၊ မလုိလားအပ္သည့္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ကန္႕သတ္သည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ား ဖယ္ရွားရန္အတြက္ အားေပးကူညီေဆာင္ရြက္ရန္ဟူေသာ ေကာင္းမြန္သည့္အခ်က္မ်ား ပါဝင္ပါသည္။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရေၾကာင္းအဖြဲ႕တြင္ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ မတ္လ(၂၈)ရက္ေန႕တြင္ ထုတ္ျပန္သည့္သတင္းအရ အဖြဲ႕ဝင္ႏုိင္ငံ (၁၄၈) ႏုိင္ငံရွိျပီး တြဲဖက္အဖြဲ႕ဝင္ (associate member) ႏွစ္ႏုိင္ငံရွိေၾကာင္းသိရသည္။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရေၾကာင္းအဖြဲ႕အား (က) ညီလာခံ ( Assembly) (ခ) ေကာင္စီ (Council) (ဂ) လုပ္ငန္းအဖြဲ႕ (Committee) စသည့္အဆင့္မ်ာျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ပါသည္။
(က) ညီလာခံ (Assembly)
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေရေၾကာင္းအဖြဲ႕ဧ။္ လုပ္ငန္းအဖြဲ႕မ်ားအနက္ အျမင့္မားဆုံးေသာ စီမံခန္႕ခြဲမႈဆိုင္ရာအဖြဲ႕ ျဖစ္ပါသည္။ အဖြဲ႕ဝင္ႏုိင္ငံအားလုံးမွပါဝင္ျပီး သာမန္အားျဖင့္ ညီလာခံအား (၂)ႏွစ္ တစ္ၾကိမ္အဖြဲ႕ဧ။္တည္ရာျဖစ္သည့္ လန္ဒန္ျမိဳ႕တြင္ျပဳလုပ္က်င္းပၾကပါသည္။ ညီလာခံသည္ ေကာင္စီလုပ္ငန္းအဖြဲ႕တို႕မွ ျပဳလုပ္မည့္လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအား အတည္ျပဳျခင္း ေငြေၾကးဆိုင္ရာမ်ားသတ္မွတ္ေပးျခင္းႏွင့္ ေကာင္စီဝင္မ်ားေရြးခ်ယ္ေပးျခင္းစသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားေဆာင္ရြက္ပါသည္။
(ခ) ေကာင္စီ (Council)
အဖြဲ႕ဝင္ႏုိင္ငံ(၃၂) ႏုိင္ငံျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေကာင္စီဧ။္သက္တမ္းမွာ (၂)ႏွစ္ျဖစ္ျပီး၊ ေကာင္စီအစည္းအေဝးအား တစ္လၾကိဳတင္အေၾကာင္းၾကားျပီး လုပ္ငန္းလုိအပ္ခ်က္အရ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္မဆို ေခၚယူက်င္းပႏုိင္ပါသည္။ ညီလာခံမက်င္းမသည့္ ၾကားကာလမ်ားတြင္ အဖြဲ႕ဝင္ဧ။္ အျမင့္ဆုံးေသာ စီမံခန္႕ခြဲေရးအဖြဲ႕ျဖစ္သည္။ ေကာင္စီဧ။္လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားအနက္ အေရးၾကီးသည့္ အခ်က္တခ်ိဳ႕မွာ
- လုပ္ငန္းအဖြဲ႕အသီးသီးမွ တင္ျပလာသည့္ လုပ္ငန္းအစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ ရသုံးမွန္းေျခစာရင္းမ်ားအား စီစစ္၍ ညီလာခံသို႕ တင္ျပျခင္း
- လုပ္ငန္းအဖြဲ႕အသီးသီးဧ။္ အစီရင္ခံစာမ်ား၊ အဆိုျပဳခ်က္မ်ားႏွင့္ ေထာက္ခံခ်က္မ်ားအား စီစစ္၍ ညီလာခံသို႕ တင္ျပျခင္း၊ ညီလာခံမက်င္းပသည့္ ၾကားကာလမ်ားတြင္ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားထံသို႕ ေကာင္စီဧ။္သုံးသပ္ခ်က္ ေထာက္ခံခ်က္မ်ားႏွင့္အတူ ေပးပို႕ျခင္း
- ေကာင္စီမွ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္လုပ္ငန္းမ်ားဧ။္ အစီရင္ခံစာအား ညီလာခံသို႕တင္သြင္းျခင္း
- ေကာင္စီဧ။္ေငြေၾကးအစီရင္ခံစာအား သုံးသပ္ခ်က္၊ ေထာက္ခံခ်က္မ်ားျဖင့္ ညီလာခံသို႔တင္ျပျခင္းတို႕ျဖစ္သည္။
၁၉၉၃ ခုႏွစ္ ႏုိဝင္ဘာလတြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ညီလာခံတြင္ ေကာင္စီအဖြဲ႕ဝင္ႏုိ္င္ငံ (၃၂)ႏုိင္ငံမွ (၄၀)ႏုိင္ငံအထိ တိုးျမွင့္ရန္တင္ျပခဲ့ပါသည္။ ေကာင္စီအဖဲြ႕ဝင္မ်ား ေရြးခ်ယ္ပုံစနစ္မွာ၊ သေဘာၤလုပ္ငန္းအား စိတ္ပါအဝင္စားဆုံးႏွင့္ အမ်ားဆုံးလုပ္ကုိင္သည့္ အဖဲြ႕ဝင္ႏုိင္ငံမ်ားအနက္မွ ေကာင္စီဝင္ဦးေရဧ။္ ၂၅%ကိုလည္းေကာင္း၊ သေဘာၤလုပ္ငန္းကုန္သြယ္မႈအမ်ားဆုံးလုပ္ကုိင္သည့္ အဖြဲ႕ဝင္ႏုိင္ငံမ်ားအနက္မွ ေကာင္စီဝင္ဦးေရဧ။္ ၂၅%ကိုလည္းေကာင္း၊ ပထဝီအေနအထားအရ အထက္ေဖာ္ျပပါ အဖြဲ႕ဝင္ႏုိင္ငံမ်ားမွအပ က်န္အဖြဲ႕ဝင္ႏုိင္ငံမ်ားမွ ေကာင္စီဝင္ဦးေရဧ။္ ၅၀%ကိုလည္းေကာင္း ေရြးခ်ယ္ရန္သတ္မွတ္ထားပါသည္။
(ဂ) လုပ္ငန္းအဖြဲ႕မ်ား (Committee)
ေရေၾကာင္းဘက္ဆိုင္ရာလုပ္ျခဳံေရး ေကာ္မတီ (Maritime Safety Committee – MSC) သည္ အျပည္ျပည္ဆိုုင္ရာေရေၾကာင္းအဖြဲ႕ဧ။္ အျမင့္မားဆုံးေသာ ကြ်မ္းက်င္မႈဆိုင္ရာ ေကာ္မတီတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ထုိေကာ္မတီတြင္ အဖြဲ႕ဝင္ႏုိင္ငံအားလုံးပါဝင္ပါသည္။
ေရေၾကာင္းဘက္ဆိုင္ရာေကာ္မတီသည္
- ေရေၾကာင္းသြားလာမႈ အေထာက္အကူပစၥည္းမ်ား (Aids to Navigations)
- သေဘာၤတည္ေဆာက္မႈႏွင့္ သေဘာၤေပၚရွိမစၥည္းမ်ား (Constructions and Equipment of Vessels)
- သေဘာၤေပၚတြင္ တာဝန္ေပးရမည့္ ကြ်မ္းက်င္မႈလူဦးေရအား အႏၱရာယ္လုံျခဳံေရး ရႈ႕ေဒါင့္မွ သတ္မွတ္ေပးျခင္း (Manning from a Safety Stand point)
- သေဘာၤမ်ားတိုက္မႈအႏၱရာယ္မွ ကင္းဝင္းေစရန္ သတ္မွတ္ခ်က္နည္းဥပေဒမ်ား ျပဳစုျခင္း (Rules for the Prevention of Collision)
- ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ေစသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကိုင္တြယ္ျခင္းကိစၥမ်ား (Handling of Dangerous Goods)
- ေရေၾကာင္းဘက္ဆိုင္ရာ လုံျခဳံေရးကိစၥမ်ားဧ။္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား (Maritime Safety Procedures and Requirements)
- ဇလေဗဒ တိုင္းထြာခ်က္မ်ား (Hydrographic Informations)
- မွတ္တမ္းစာအုပ္မ်ားႏွင့္ ေရေၾကာင္းဘက္ဆိုင္ရာမွတ္တမ္းမ်ား (Log Books and Navigational Records)
- ေရေၾကာင္းဘက္ဆို္င္ရာထိခိုက္မႈမ်ားဧ။္ စုံစမ္းစစ္ေဆးျခင္း (Maritime Casualty Investigations)
- ဆယ္ယူျခင္းႏွင့္ ကယ္ဆယ္ျခင္း (Salvage and Rescue)
- အျခားေရေၾကာင္း လုံျခဳံေရးဆိုင္ရာႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ မည္သည့္ကိစၥမ်ားမဆို (Any Other Matters Directly Relating Maritime Safety)
စသည္တို႕အားအေျခခံ၍ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရေၾကာင္းအဖြဲ႕ဧ။္ ကိုယ္စားေဆာင္ရြက္ေပးရပါသည္။ ေဖာ္ျပပါအေၾကာင္းအရာမ်ားအား အေျခခံ၍ ေရေၾကာင္းဘက္ဆိုင္ရာလံုျခဳံေရး ေထာက္ခံခ်က္မ်ား (recommendation) ေရးဆြဲ၍ ညီလာခံမွအတည္ျပဳခ်မွတ္ႏုိင္ရန္ တင္ျပရပါသည္။ ေရေၾကာင္းဘက္ဆိုိင္ရာ လုံျခံဳေရးေကာ္မတီဧ။္ လုပ္ငန္းမ်ားျပားသည့္အတြက္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ဆပ္ေကာ္မတီမ်ားဖြဲ႕စည္း၍ ေဆာင္ရြက္ပါသည္။
- (၁) ဓာတုပစၥည္းမ်ား စု-ပုံသယ္ေဆာင္ျခင္း (Bulk Chemicals)
- (၂) ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္ေစသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားသယ္ေဆာင္ျခင္း (Carriage of Dangerous Goods)
- (၃) ကုန္ေသတၱာႏွင့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား (Containers and Cargoes)
- (၄) မီးေဘးအႏၱရာယ္ ကာကြယ္ျခင္း (Fire Protection)
- (၅) အသက္အႏၱရာယ္မွ ကယ္ဆယ္ျခင္း၊ ရွာေဖြကယ္ဆယ္ျခင္း (Life saving, Search and Rescue)
- (၆) အသံလႈိင္း ဆက္သြယ္ျခင္း (Radio Communications)
- (၇) ေရေၾကာင္းသြားလာမႈ အႏၱရာယ္လုံျခဳံေရး (Safety of Navigation)
- (၈) သေဘာၤပုံစံျပဳစုျခင္းႏွင့္ သေဘာၤေပၚရွိပစၥည္းကိရိယာမ်ား (Ship Design and Equipment)
- (၉) သေဘာၤဧ။္ဟန္ခ်က္၊ ကုန္တင္မ်ဥ္းသတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ ငါးဖမ္းသေဘာၤမ်ား အႏၱရာယ္လုံျခံဳေရး (Stability and Load Lines and Fishing Vessels Safety)
- (၁၀) သေဘာၤဝန္ထမ္းမ်ားအား သင္တန္းပို႕ခ်ျခင္းႏွင့္ တာဝန္ယူျခင္းဆိုင္ရာ စံႏႈန္းမ်ား (Standards of Training and Watch-keeping)
- (၁၁) မွတ္ပံုတင္ရာႏုိင္ငံဧ။္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္မႈ (Flag State Implementations)
(ဃ) ဥပေဒေရးရာ ေကာ္မတီ (Legal Committee)
ဥပေဒေရးရာ ေကာ္မတီတြင္ အဖြဲ႕ဝင္ႏုိင္ငံအားလုံးမွပါဝင္ျပီး ထိုေကာ္မတီအား ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ Torrey Canyon သေဘာၤနစ္ျမဳပ္မႈမွ စတင္၍ ထားရွိရန္လိုအပ္သည္ဟုထင္ျမင္ျပီး ဖြဲ႕စည္းခဲ့ပါသည္။ ဥပေဒေရးရာ ေကာ္မတီသည္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရေၾကာင္းအဖြဲ႕ဧ။္ လိုအပ္ခ်က္ေဘာင္အတြင္းမွ ဥပေဒေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
(င) ေရထုညစ္ညမ္းမႈ ကာကြယ္ေရးေကာ္မတီ (Marine Environment Protection Committee-MEPC)
ေရထုညစ္ညမ္းမႈ ကာကြယ္ေရးေကာ္မတီတြင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရေၾကာင္းအဖြဲ႕ဧ။္ အဖြဲ႕ဝင္ႏုိင္ငံအားလုံးပါဝင္ျပီး ေရထုညစ္ညမ္းမႈထိန္းသိမ္းေရး၊ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းဆိုင္ရာမ်ားအား အဖြဲ႕ဧ။္ကန္႕သတ္ခ်က္ေဘာင္အတြင္းမွ ေဆာင္ရြက္ရပါသည္။ ထိုသို႕ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ သေဘာၤမ်ားမွ ျဖစ္ေပၚေစသည့္ ေရထုညစ္ညမ္းမႈအား ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
(စ) ကြ်မ္းက်င္မႈပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရးေကာ္မတီ (Technical Co-operation Committee)
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရေၾကာင္းအဖြဲ႕ဧ။္ သတ္မွတ္ေသာစည္းမ်ဥ္းေဘာင္အတြင္းမွ အဖြဲ႕ဝင္ႏုိင္ငံမ်ားသို႕ကြ်မ္းက်င္မႈဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ အကူအညီေပးျခင္း ေဆာင္ရြက္ေပးသည့္ ေကာ္မတီျဖစ္သည္။
(ဆ) လုပ္ငန္းေခ်ာေမြ႕ေစေရးဆိုင္ရာ ေကာ္မတီ (Facilitation Committee)
လုပ္ငန္းေခ်ာေမြ႕ေစေရးဆိုင္ရာ ေကာ္မတီသည္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရေၾကာင္းအဖြဲ႕ေကာင္စီဧ။္ အရန္အင္အားျဖစ္ျပီး၊ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ေကာ္မတီသည္ အျပည္ျပည္ဆို္င္ရာေရေၾကာင္းသြားလာမႈလုပ္ငန္း ေခ်ာေမြ႕ေစရန္အတြက္ မလိုအပ္ေသာ ကန္႕သတ္ခ်က္မ်ား ၾကိဳးနီစနစ္မ်ားအား ပယ္ဖ်က္ျပီး သေဘာၤမ်ားဆိပ္ကမ္းသို႕ အဝင္အထြက္လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ေစရန္ ေဆာင္ရြက္ေပးသည့္ ေကာ္မတီျဖစ္ပါသည္။ အဖြဲ႕ဝင္ႏုိင္ငံအားလုံးမွ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ပါသည္။
(ဇ) အတြင္းေရးမႈးအဖြဲ႕ (Secretariat)
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရေၾကာင္းအဖြဲ႕ဧ။္ အတြင္းေရးမႈးအဖြဲ႕တြင္ အေထြေထြအတြင္းေရးမႈး(Secretary-General) ႏွင့္ ဝန္ထမ္း ၃၀၀ခန္႕ပါဝင္ျပီးအဖြဲ႕တည္ရွိရာ ျဗိတိန္ႏုိင္ငံ လန္ဒန္ျမိဳ႕တြင္ရုံးစိုက္ပါသည္။
(ဈ) အျပည္ျပည္ဆို္င္ရာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား (International Conventions)
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရေၾကာင္းအဖြဲ႕သည္ ပင္လယ္ျပင္တြင္သေဘာၤမ်ား အႏၱရာယ္လုံျခံဳစြာသြားလာႏို္င္ေရး၊ ပင္လယ္ျပင္ညစ္ညမ္းမႈ ကာကြယ္ေရးႏွင့္ အျခားကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားလုိက္နာေဆာင္ရြက္ရန္ သေဘာၤတူညီခ်က္ေပါင္း (၃၃)ခုျပဌာန္းေဆာင္ရြက္ထားပါသည္။ ထိုသေဘာတူညီခ်က္မ်ားအား အဖြဲ႕ဝင္ႏုိင္ငံမ်ားမွလုိက္နာေဆာင္ရြက္ၾကျခင္းျဖင့္ ေရေၾကာင္းသြားလာမႈု အႏၱရာယ္ႏွင့္ ေရထုညစ္ညမ္းမႈတို႕မွ ကာကြယ္ႏုိင္ျပီး ပင္လယ္ျပင္အား ေရရွည္အက်ိဳးရွိစြာ အသုံးျပဳႏုိင္ရန္ အဖြဲ႕ဝင္ႏုိင္ငံမ်ားသည္ အထူးအေလးထားၾကရန္ လိုအပ္လွေပသည္။
(၁၉၉၅ ခုႏွစ္က ေရးသားခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕အခ်က္အလက္မ်ားမွာ အေျပာင္းအလဲအနည္းငယ္ ရွိပါသည္။ www.imo.org တြင္အေသးစိတ္ ဖတ္ရႈ႕ေလ့လာႏုိင္ပါသည္။)


navoski

No comments:

Post a Comment