Friday, December 27, 2013

ပင္လယ္ဓါးျပေတာ့ေၾကာက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ဆီမကုန္ေအာင္ေျဖးေျဖးသြားရမယ္။



Britney Spear ရဲ့သီခ်င္းေတြက ဆီတင္သေဘၤာအၾကီးၾကီးေတြမွာ ဆိုမာလီယားႏိုင္ငံကို အေျခခံျပီး ထၾကြ ေသာင္းက်န္းတဲ့ပင္လယ္ဓါးျပေတြကို တိုက္ခ်င္စိတ္ ေပ်ာက္ေအာင္လုပ္ႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းဖတ္မိရင္းဒီ Post ေလး ေရးျဖစ္သြားပါတယ္။ SEEMP ( သေဘၤာသံုးစြမ္းအင္အသံုးခ်မွဳ ထိန္းခ်ဳပ္ေလွ်ာ့ခ်ေရးစီမံခ်က္) ကိုေရးလက္စနဲ႔ ၾကံဳေနတာလဲပါပါတယ္။ တရိပ္ရိပ္တက္ျပီးရင္းတက္ေနတဲ့ေလာင္စာဆီေစ်းေၾကာင့္အသံုးအစြဲေတြေလွ်ာ့က်ေအာင္နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ၾကိဳးစားေန ၾကတဲ႔စီးပြားေရးသမား အရင္းရွင္ေတြနဲ႔ အသက္ကိုဖက္နဲ႔ထုပ္ျပီး၀မ္းစာရွာရတဲ႔ ပင္လယ္ခရီးသြားလုပ္သားေတြရဲ႔ၾကား ကအားျပိဳင္မွဳေတြကိုေရးျပခ်င္တာလဲပါပါတယ္။ ေရွ႔ဆက္ျ ပီး မေရးခင္မွာ ပင္လယ္ဓါးျပကို ( Code of Practice for the Investigation of Crimes of Piracy and Armed robbery Against Ships Resolution A.922 (22) ) အရ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆို ထားတာ က၊ `မည္သူမဆို သေဘၤာေပၚလာျပီးသေဘၤာ (သို႔ ) သေဘၤာသားကို အၾကမ္းဖက္မယ္ ဖမ္းမယ္ တရားမ၀င္ျခိမ္းေျခာက္မွဳ မ်ားလုပ္ ရင္ ပင္လယ္ဓါးျပ ဟုေခၚရမယ္`လို႔ဆိုထားပါတယ္။ အဲဒီ Code ရဲ႔အဓိပၸါယ္ဖြင့္ခ်က္အရ သေဘၤာေပၚ (onboard) လို႔ဆိုထားတဲ႔အတြက္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပင္လယ္ဓါးျပ ဆိုတာၾကီးကိုေပၚတင္ၾကီးျမင္ေနရပါေစ၊ သေဘၤာေပၚ မေရာက္လာေသးသ၍ ပင္လယ္ဓါးျပလို႔ေခၚလို႔မရေသးပါဘူး။ ေသနတ္ကိုင္ထားျပီး မဲမဲျမင္တာနဲ႔ ပင္လယ္ဓါးျပဘဲဆိုျပီး (ႏိုင္ငံတကာဥပေဒအရ) ေသနတ္နဲ႔လိုက္ပစ္ခြင့္မရွိပါဘူး။ ဖမ္းခြင့္လည္း မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သေဘၤာေပၚ ကို ပင္လယ္ဓါးျပေကာင္ေတြ တြယ္တက္ေတာ့မွဘဲ ထိေအာင္ ပစ္လို႔ရပါျပီ။ တြယ္ မတက္မခ်င္းေခ်ာက္လွန္ ႔ပစ္ခြင့္ဘဲရွိပါတယ္။ ၁၉၉၁ ေနာက္ပိုင္း ကေနျပီးေတာ့ေခတ္စားလာတဲ႔ ပင္လယ္ဓါးျပတိုက္တာေတြဟာ အေရွ႔ေတာင္ အာရွ တင္မကဘဲ၊ ဆိုမာလီယားမွာပါ စခဲ႔ပါတယ္။ ဆင္းရဲမြဲေတျခင္းေတြ၊ ႏိုင္ငံေရး မတည္ျငိမ္ျခင္းေတြ နဲ႔ အေျခ တည္ျပီးေနာက္ပိုင္း ေခတ္သစ္၀ိသမေလာဘသား (မာဖီးယား)ေတြရဲ႔ စိတ္အ၀င္စားဆံုးလုပ္ငန္းၾကီးတစ္ခုျဖစ္လာပါတယ္။ “ Captain Phillip “ လိုရုပ္ရွင္ရုိက္ကူးထုပ္လုပ္ရတဲ႔အထိေတာင္နာမည္ၾကီးတဲ႔ ဆိုမာလီယား ပင္လယ္ဓါးျပ ေတြ အေၾကာင္းေျပာရင္ အထက္က(မာဖီးယား)ေတြ ဘယ္လိုပါ၀င္ ပတ္သက္ေန တာေတြ႔ရပါမယ္။

(မာဖီးယား)ေတြရဲ႔ ေနာက္ဆံုးေပၚစီးပြားေရးဆိုရင္မမွားပါဘူး။ (www.spiegel.de) site ထဲမွာေရးထားတဲ႔ ဆန္းစစ္မွဳမ်ားအရ၊ ဒူဘိုင္း နဲ႔ အနီးအနားႏိုင္ငံေတြ ရဲ႔ ျမိဳ့ေတြ မွာ ၎ မာဖီးယားေတြ အေျခစိုက္ျပီးပင္လယ္ဓါးျပတိုက္ဖို႔လိုသလိုေထာက္ပံ့ျပီး၊ ျပန္မိုက္ေၾကးခြဲရာက ေတာ္ကို၀င္ေငြေျဖာင့္သြားခဲ့တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ သူတို႔ခ်ည္းဘဲလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တိုက္လို႔ရတာကေန ခြဲေ၀တဲ႔ပံုစံကို ဆန္းစစ္ခ်က္အရ ေျပာထားတာကိုၾကည့္ရင္ တစ္ခါတည္းရွင္းသြားပါလိမ့္မယ္။ တကယ္ေရွ႔ထြက္တိုက္ရတဲ႔ ပင္လယ္ဓါးျပေတြက ၃၀% ပဲရျပီး၊ ေနာက္က မာဖီးယားေတြက ၂၀% ယူပါတယ္။ ၅၀% ကေရာဘယ္ေရာက္သြားသလဲဆိုရင္၊ ၃၀% ကိုဆိုမာလီယားအစိုးရအဖြဲ႔ထဲကလူေတြကိုေပးရပါတယ္၊ က်န္တဲ႔ ၂၀% ကိုေတာ့ မာဖီး ယားေတြနဲ႔ ပင္လယ္ဓါးျပေတြက ေနာက္သေဘၤာေတြအတြက္အရင္းအႏွီး အျဖစ္သိမ္းပါတယ္တဲ႔၊ တစ္ခု၀မ္းသာစရေျပာရရင္ ဆိုမာလီယား ပတ္၀န္းက်င္မွာ ဓါးျပတိုက္မွဳေတြဟာ ေလွ်ာ့က် လာခဲ႔ တာဟာ အခု ၂၀၁၃ မွာဆိုရင္ ပင္လယ္ဓါးျပလက္ထဲေရာက္သြားတဲ့သေဘၤာမရွိ သေလာက္ ကိုျဖစ္သြားတယ္။ ဒီေနရာမွာ BMP4 (Best Management Practice for Protection against Somalia Based Piracy 4 ) ကအရမ္းကို တာသြားျပီး ဓါးျပေတြမတိုက္ႏိုင္ေအာင္နည္းလမ္းေတြေပးျပီး ကာကြယ္ မွဳေတြေပးႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့စိတ္ခ်ရျပီလို႔ေျပာရ ေအာင္ေတာ့မရွိေသးပါဘူး။ အရင္တုန္း က မီးက်ိဳးေမာင္းပ်က္ေသနတ္ ေတြနဲ႔ဓါးျပေတြဟာ အခုပိုျပီးေခတ္မီေသနတ္ေတြအျပင္ ေနာက္ဆံုး ဆန္းစစ္ခ်က္အရ ပင္လယ္ဓါးျပ အဖြဲ႔ငယ္ေတြဟာ seamanship ကၽြမ္းက်င္တဲ႔ငါးဖမ္း သေဘၤာ သားေတြရယ္၊ စစ္တိုက္ဘူးတဲ႔စစ္သားေဟာင္းေတြရယ္ နဲ႔ ေရဒီယိုကၽြမ္းက်င္သူေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္း ထားျပီး ေသခ်ာေပါက္ပိုက္ဆံရမယ့္ သေဘၤာမ်ားကိုသာေရြးတိုက္ေနျပီဆိုတဲ႔အေၾကာင္းပါဘဲ။ BMP4 နဲ႔အျခားဆန္းစစ္ခ်က္မ်ားအရ Free board ( ေရျပင္မွကုန္းပတ္အထိ အျမင့္ ) ၉ မီတာ ေအာက္ သေဘၤာေတြမွာ ပင္လယ္ဓါးျပ ေတြတက္ျပီးအဖမ္းခံရတာအမ်ားဆံုးျဖစ္ျပီး speed ေရမိုင္ ၁၈ မိုင္ ေအာက္ သေဘၤာေတြမွာလည္း ထိုနည္း ၎ ပါဘဲ။ ကုန္းပတ္ အျမင့္ လည္း ၉ မီတာေက်ာ္ျပီး speed ေရမိုင္ ၁၈ မိုင္ ေက်ာ္တဲ႔ သေဘၤာေတြမွာ ပင္လယ္ဓါးျပ အတိုက္ခံရတာ မရွိသေလာက္ပါဘဲ။ အဲဒီမွာ “ Captain Phillip “ ထဲက Maersk Alabama က်ေတာ့ဘာလို ႔အဖမ္းခံရတာလဲလို႔ ေမးရင္ Maersk Alabama က ၁၅၅ မီတာ အရွည္ သာရွိျပီး ကုန္းပတ္အျမင့္ ၄ မီတာ နဲ႔ speed က ၁၆ မိုင္ ႏွဳန္းဘဲ သြားႏိုင္တဲ႔သေဘၤာတစ္စီးျဖစ္ေနလို႔ပါဘဲ။ ေနာက္ဆံုး ထြက္လာတဲ႔ ကုန္ေသတၱာသေဘၤာေတြဆိုရင္ အရွည္က ေဘာလံုးကြင္းေလးကြင္းစာရယ္၊ ကုန္းပတ္အျမင့္ ၁၅ မီတာ ကေန ၂၀ မီတာ ရယ္ ႏွင့္ speed က ၂၅ မိုင္ ကေန ၂၈ မိုင္အထိ ရွိတဲ႔သေဘၤာေတြျဖစ္ေနျပီျဖစ္တဲ႔အတြက္ ဓားျပမ်ားအတြက္ခက္ခဲေသာသေဘၤာမ်ားျဖစ္ေနပါတယ္။ လက္နက္ကိုင္အေစာင့္အေရွာက္ေတြကုန္ေသတၱာသေဘၤာ ေတြမွာမထားတာကလည္း အထက္ ကအခ်က္ေတြေၾကာင့္ပါဘဲ။ လက္နက္ကိုင္အေစာင့္အေရွာက္ ဆိုတာကလည္းဓားျပရန္ကာကြယ္ဖို ႔အတြက္ကလြဲရင္ ကိုယ့္အတြက္တျခားမလိုလားအပ္တဲဲံံ့ အႏၱာရယ္ေပးႏိုင္တဲ႔သူေတြပါဘဲ။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ စက္တင္ဘာလ တုန္းက အိျႏၵိယမွာ လက္နက္ကိုင္အေစာင့္အေရွာက္ ပါလာတဲ႔ သေဘၤာ တစ္စီး က လက္နက္ကိုင္အကုန္လံုးကို အိျႏၵိယ အစိုးရကဖမ္းလိုက္လို႔အေတာ္ေလးရွင္းခဲ႔ရတဲ႔ကိစၥတစ္ ခုျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။

ဒီအပိုင္းေလးမွာ ပင္လယ္ဓါးျပေတြသံုးတဲ႔ AK 47 နဲ႔ Rocket Launcher ေတြအေၾကာင္းအနည္းငယ္ ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။ AK 47 နဲ႔ ပစ္တဲ႔က်ဥ္ဆံဟာစြမ္းအားျမင့္ပစ္တာေတာင္မွ မီတာ ၈၀၀ ကို မနည္းပစ္ရပါတယ္။ ၄၀၀ မီတာကအေကာင္းဆံုး အကြာအေ၀းပါ။ ေရမိုင္ တစ္မိုင္ (၁၈၀၀ မီတာ ) ေက်ာ္ကိုေရာက္ေအာင္ပစ္ႏိုင္တဲ႔ေသနတ္ ေတြရွိေပမဲ႔ ပင္လယ္ဓါးျပေတြသံုးတဲ႔ Speed boat ေတြမွာ သံုးဖို႔မလြယ္ပါဘူး။ Rocket Launcher ရဲ့ ပစ္ႏိုင္တဲ႔ အကြာအေ၀းကေတာ့ မီတာ ၉၀၀ အတြင္းပါဘဲ။ ၉၀၀ ေက်ာ္ရင္ သူ႔ဘာသာသူေပါက္သြားပါတယ္။ ၁၀ မီတာအတြင္း မွာဆိုလည္းပစ္လို႔မရပါ။ အဓိကေျပာခ်င္တာကေတာ့ ပင္လယ္ဓါးျပေတြကိုေစာေစာစီးစီးသတိျပဳ ကင္းေထာက္မိေအာင္ နဲ႔ ဓားျပအလိုက္ခံရရင္ လည္းစိတ္ေအးေအးနဲ႔အကြာအေ၀းေပၚမူတည္ျပီးလုပ္စရာရွိသည္မ်ားကို အေကာင္းဆံုးလုပ္သြားဖို႔ပါ။ အေရးၾကီးဆံုး ကေတာ့ ပင္လယ္ဓါးျပေတြသေဘၤာေပၚေရာက္ မလာဖို႔ပါဘဲ။ အရွိန္ speed နည္းျပီး ကုန္းပတ္နိမ့္ သေဘၤာမ်ားကလည္း သေဘၤာရဲ႔သေဘာ သဘာ၀အရ ကာကြယ္ေရး တားဆီးေရးေတြကို BMP4 အရ စနစ္တက်လုပ္မယ္ဆိုရင္ ပင္လယ္ဓါးျပေတြ သေဘၤာေပၚတက္ႏိုင္ေျခနည္းသြားႏိုင္တယ္ဆိုရင္ရပါတယ္။ ကုန္ေသတၱာ သေဘၤာကဲ႔သို႔ ျမန္ႏွဳန္းျမင့္၊ ကုန္းပတ္ျမင့္ သေဘၤာမ်ားကလည္း သေဘၤာ သေဘာသဘာ၀အရ တားဆီး ကာကြယ္ေရး လုပ္ရမွာပါဘဲ။ ေပါ့လို႔မရပါဘူး။ ေပါ့ရင္မေမၽွာ္မွန္း ႏိုင္ေအာင္ဒုကၡမ်ား ကုန္မွာ ကေတာ့အမွန္ပါဘဲ။ ဆိုမာလီယား ပင္လယ္ဓါးျပ ေတြေသာင္းက်န္းတဲ႔ေနရာေတြက ပင္လယ္နီ ( Red Sea ) ထဲကေန သီရိလကၤာ ေအာက္ထိပ္ နား ထဲရွိျပီး ျမန္ႏွဳန္းျမင့္ သေဘၤာနဲ႔ ပံုမွန္သြားရင္ ၅ ရက္ခရီးေလာက္ ရွိပါတယ္။ IMO Guide Line, SEEMP အျမင္နဲ႔ေျပာရင္ ေလာင္စာဆီေတြ မဟားတရား သံုးရမယ့္ခရီးေပါ႔။ ဒါေပမဲ႔ကုန္ေသတၱာသေဘၤာၾကီးေတြရဲ႔ စီးပြားေရးတြက္ေျခကိုက္ျမန္ႏွဳန္း Economical Speed က ၁၇ /၁၈ မိုင္ႏွဳန္းသာရွိျပီး ျမန္ႏွဳန္းအျမင့္ဆံုး မွာရွိတဲ႔ ေလာင္စာ ဆီ တစ္ရက္သံုးႏွဳန္းရဲ႔ တစ္၀က္သာသာဘဲရွိပါတယ္။

အလြယ္ေျပာ ရရင္ စီးပြားေရးတြက္ေျခကိုက္ Speed နဲ႔ သြားလို႔ တစ္ရက္ ေလာင္စာဆီ တန္ ၅၀ ကုန္ ရင္၊ ျမန္ႏွဳန္းျမင့္သြားရင္ တန္၁၀၀ ကုန္မယ္လို႔ဆိုလိုတာပါ။ အဲဒီေတာ့ တစ္တန္ကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆၅၀ နဲ႔တြက္ရင္ ငါးရက္ခရီးအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ တစ္သိန္းခြဲေလာက္ပိုကုန္ပါမယ္။ စီးပြားေရးတြက္ေျခကိုက္ Speed နဲ႔ သြားရင္ အဲဒီငါးရက္ခရီးကို ေျခာက္ရက္သာသြားရပါမယ္။ အဲဒီလိုသြားျခင္းျဖင့္ အေမရိ ကန္ေဒၚလာ တစ္သိန္းေက်ာ္ အပိုမကုန္ေတာ့ပါဘူး။ “ မလိုအပ္ဘဲနဲ႔ ဘာလို႔ ျမန္ႏွဳန္းအျမင့္ဆံုးနဲ႔ေမာင္းရမွာလဲ” ဆိုျပီး စီးပြားေရးသမားေတြဘက္ ကျဖစ္ လာပါတယ္။ အာမခံကုမၸဏီ ေတြဘက္ကကန္႔ကြက္ေပမဲ႔ ေနာက္ဆံုး ႏွစ္စဥ္ေၾကးဆက္သရတဲ႔ စီးပြားေရးသမားမ်ားဘက္ကဘဲအသာရပါတယ္။ SEEMP အလိုအရ ႏွင့္ ကုန္ေသတၱာသေဘၤာၾကီးမ်ားရဲ႔အင္ဂ်င္ သေဘာသဘာ၀အရကလည္း စီးပြားေရးတြက္ေျခကိုက္အျမန္ႏွဳန္းကေန အျမင့္ဆံုးကို အခ်ိန္မေရြး ေကာက္ကာငင္ကာတင္ႏိုင္တဲ႔ အင္ဂ်င္ ၾကံ့ခိုင္မွဳရွိရမယ္လို႔ဆိုထားျပီး၊ တကယ္တင္ရင္လည္း မိနစ္ ၂၀ နဲ႔ ၃၀ အတြင္းမွာ ပင္လယ္ ဓါးျပ Speed Boat (Skiff) ေတြလိုက္လို႔မရတဲ႔ အေျခအေန ကိုေရာက္ ေအာင္ ျမန္ႏွဳန္းျမွင့္လို႔ ရပါတယ္။ “ Look out “ ေကာင္းေကာင္းထားရမွာကေတာ့ သေဘၤာတိုင္းမွာအေရးၾကီးသလို ပင္လယ္ဓါးျပ Skiff ေတြကိုေရမိုင္ ၆ မိုင္ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ကသာၾကိဳျမင္၊ ဘာမွေၾကာက္စရာမလိုဘူး လို႔ေတာင္ ေျပာခ်င္ေနၾကပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကုန္ေသတၱာသေဘၤာနဲ႔ ျမန္ႏွဳန္းျမင့္သေဘၤာၾကီးေတြမွာ စီးပြားေရးသမားေတြ ဘက္ကအားသာျပီး ၊ “ ပင္လယ္ဓါးျပေတာ့ေၾကာက္ပါတယ္။ Extra Slow Steaming ေခတ္စားတဲ႔ SEEMP ေခတ္မွာ ေလာင္စာဆီ မကုန္ေအာင္ေျဖးေျဖးသာေမာင္းရတဲ့ကိန္းဆိုက္သြားပါတယ္။

” Capt Win Naing Nyunt (American President Line, APL)

No comments:

Post a Comment